Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

LyckligaGatan skrev 2010-07-04 12:28:32 följande:
    Nu är jag gift!!

Vårt bröllop blev helt ljuvligt igår. Att gifta sig på en brygga i kvällssolen... Jag kan inte nog beskriva hur extremt lycklig jag är över att dagen blev så perfekt som den blev!!

Men usch vad man är trött idag.... Kom i säng vid 2-tiden, och sen vaknade E vid 6,30 imorse... Får bli en riktig kollapsdag i dag för imorgon är det RUL!!
    Grattis
    Mons april 2008 - BF 13 Dec 2010
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-07-05 11:17:27 följande:
    Stort grattis till dig ;) Perfekt väder har det varit i hela Sverige också.
    Jag sitter också o är nervös inför UL , vi ska ta reda på könet,så har man tur kanske vi får veta nästa vecka ;)
    Vilken dag ska du på RUL?

Jag ska nästa fredag, hoppas hoppas dom kan se könet, är så nyfiken!! Cool

Jag är dock ganska säker på att det är en kille till, magkänslan säger det, men den kan ju vara fel.
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-07-09 11:24:27 följande:
    Hej Mathea ;) Jag ska också på rul på Fredagen . Jag hoppas också på attt få veta könet. Jag drömde inatt om att det var en kille, allt kändes så verkligt, men magkänslan säger en flicka, så vi fårs e ;)

Mår du bra annars??
    Maken tror vi får en tjej, så vi får se vems magkänsla som stämmer Jag hoppas lite på hans, men blir glad för bägge delar så länge allt är ok. Börjar bli lite orolig att nåt ska vara fel....

Jag mår äntligen bättre, illamåendet har börjat begränsa sig till morgonen men jag har fortfarande ingen matlust men det kommer nog. Foglossningen börjar känns rejält och ryggen har gjort väldigt ont i många veckor. Men annars mår jag helt ok  Lite svimfärdig ibland men det hör nog ihop med att jag äter lite dåligt.

Snart är vi halvvägs
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-14 22:50:12 följande:
    I morgon är det dags för RUL! Spännande värre.
    Kul, vi ska imorgon
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-15 23:58:24 följande:
    För det fösta så spenderade hon inte 20 min med oss utan mer 5 min.  Jag hade inte heller så stora förväntningar, men det hade ju varit trevligt om hon hade sagt (utan tjatande) att hjärtat slog, för det såg hon ju tydligen. Det är ju det man vill veta, att det finns ett levande foster som ser ut att må bra.

I övrigt pekade hon inte ut ngt eller förklarade något utan sa bara att den vill inte visa upp sig.
    Klart att jag inte förväntade mig att möta en ny bästis, men när jag betalar för en tjänst( för det får iaf vi göra) så tycker jag att tjänsten ska motsvara summan, 200kr för ett otrevligt bemötande och 5 minuter är ltie för mkt pengar för mig, och jag tänker ringa dit imorgon och säga att jag inte tänker betala för dagens rul, dessutom tänker jag säga att vi anser att vi blev otroligt dåligt bemötta och att just den bm kanske behöver en liten påminnelse om att hon faktiskt arbetar med människor.
    Jag skrev ett långt inlägg till dig igår men när jag postade så kastades jag ut från FL, grrr.... Och sen hann jag inte skriva ett nytt.

Jag tycker absolut du ska ringa och klaga, dels säga ifrån att du inte tänker betala och dels kräva ett nytt ultraljud där ni får den informationen ni har krav på. Usch för otrevliga BM

Tråkigt att det blev så
  • Ett två tre

Och så en uppdatering från vårat UL idag. Det gick jättebra och BM visade och förklarade allt, hjärtat slog fint, magsäcken var fin etc. Hon tog jättegod tid på sig och var lugn och behaglig. Var en mycket bättre upplevelse än vårt RUL med sonen, vi tillhör ett annat sjukhus nu eftersom vi har flyttat och allt och alla verkar bättre här. Så vi är supernöjda med vårt RUL

Och vi vet vad det blir

• Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-07-16 14:13:03 följande:
    Jamen vad blir det då???
    Hihi

Vi får en liten lillasyster Så min magkänsla var fel.
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-16 23:07:27 följande:
    Ett två tre skrev 2010-07-16 13:05:40 följande:
    Och så en uppdatering från vårat UL idag. Det gick jättebra och BM visade och förklarade allt, hjärtat slog fint, magsäcken var fin etc. Hon tog jättegod tid på sig och var lugn och behaglig. Var en mycket bättre upplevelse än vårt RUL med sonen, vi tillhör ett annat sjukhus nu eftersom vi har flyttat och allt och alla verkar bättre här. Så vi är supernöjda med vårt RUL

Och vi vet vad det blir
    Ja jag funderar på det, eller så tar jag det när vi ska dit nästa gång. Tydligen betalar man bara för korten, så vi får väl vänta och se om vi får betala för gårdagens kort, vi fick ett och man ska väl få typ 4-5 enligt kompisen som är läkare.

Nåja, inte mkt att göra, den sprattlade och snurrade runt som bara den iaf, så det verkar vara full fart. Dessutom har jag moderkakan i framkant så hon sa att det kunde dröja typ en månad innan jag känner riktiga "sparkar".

Åh vad roligt med en ltien flicka!! Härligt att allt såg bra och och att ni fick en trevlig upplevelse
    Jag tror att julle är just en Julle, men jag vet ju inte, är det en tjej så blir vi naturligtvis lika glada! Men magkänsla säger pojke, för både mig och mannen.
    Vi betalade 50 kr för våra bilder, vi fick 3 st, men för att vara helt ärlig så kunde vi sparat dom 50 kr för man ser typ inget på dom ändå. Men vi såg mycket under själva undersökningen och det är ju det viktigaste

Jag har oxå moderkakan fram, det hade jag sist oxå och kände sparkar väldigt sent, typ vecka 23-24. Nu har jag börjat känna lite smårörelser, men det brukar väl kännas tidigare när man fött förr tror jag. När man har moderkakan i framvägg brukar man känna första sparkarna ut mot sidorna, men allt varierar ju från person till person och graviditet till graviditet.

Spännande att se sen om magkänslan stämmer för er
  • Ett två tre
    Minifer skrev 2010-07-22 18:31:08 följande:
    nu vhar vi varit på Rul! :D Allt såg fint ut förutom en prick i hjärtat som är mjuk markör för kromosomfel, men det räknas bara som något om man har fler markörer så det spelar ingen roll. Förra gången hade vi två och fick göra fvp men pojken var frisk som väl är. JÄTTEskönt att allt annat såg bra ut, hurra!! OCH nu vet vi att det är, precis som vi asolut INTE trodde, en liten tjej!!! :D:D:D:D är överlyckliga, en av varje på två år, hurra!
    Grattis!

Vi får oxå en av varje
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-27 20:44:53 följande:
    Idag var det dags för nytt UL och det var en otrolig skillnad, den här sköterskan var otroligt trevlig och förklarade allt. Det var en väldans fart på bebisen, men den låg som en ostbåge så det var svårt att ta all mått ordentligt, men tillslut lyckades hon och dessutom fick vi veta att vi troligtvis tvärtemot magkänsla men till vår stora förtjusning, väntar en liten flicka! BM kunde inte vara säker men hon såg ingenting mellan benen alls, så det var troligt att det är en flicka, med långa ben och välutvecklad hjärna precis som mamma
    Hon visade upp huvudet hela tiden men höll benen korsade mest hela tiden, dock gjorde hon några kullebyttor etc så BM såg ordentligt om det fanns eller i vårt fall inte fanns ngt där!

Åh vad jag är lycklig! Allt så bra ut och vi åkte tillbaka till 22 december igen, många bud, 22-19-15-25-22/12  haha
    Min man sa i hissen ner att han måste börja spela golf och tennis, samt att vi måste flytta ut på landet för att komma bort ifårn alla killarna  Tungan ute
    Grattis, vad kul
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
Svar på tråden Decemberbebis 2010