Mrs TH skrev 2010-07-16 23:07:27 följande:
Ett två tre skrev 2010-07-16 13:05:40 följande:
Och så en uppdatering från vårat UL idag. Det gick jättebra och BM visade och förklarade allt, hjärtat slog fint, magsäcken var fin etc. Hon tog jättegod tid på sig och var lugn och behaglig. Var en mycket bättre upplevelse än vårt RUL med sonen, vi tillhör ett annat sjukhus nu eftersom vi har flyttat och allt och alla verkar bättre här. Så vi är supernöjda med vårt RUL
Och vi vet vad det blir
Ja jag funderar på det, eller så tar jag det när vi ska dit nästa gång. Tydligen betalar man bara för korten, så vi får väl vänta och se om vi får betala för gårdagens kort, vi fick ett och man ska väl få typ 4-5 enligt kompisen som är läkare.
Nåja, inte mkt att göra, den sprattlade och snurrade runt som bara den iaf, så det verkar vara full fart. Dessutom har jag moderkakan i framkant så hon sa att det kunde dröja typ en månad innan jag känner riktiga "sparkar".
Åh vad roligt med en ltien flicka!! Härligt att allt såg bra och och att ni fick en trevlig upplevelse
Jag tror att julle är just en Julle, men jag vet ju inte, är det en tjej så blir vi naturligtvis lika glada! Men magkänsla säger pojke, för både mig och mannen.
Vi betalade 50 kr för våra bilder, vi fick 3 st, men för att vara helt ärlig så kunde vi sparat dom 50 kr för man ser typ inget på dom ändå. Men vi såg mycket under själva undersökningen och det är ju det viktigaste
Jag har oxå moderkakan fram, det hade jag sist oxå och kände sparkar väldigt sent, typ vecka 23-24. Nu har jag börjat känna lite smårörelser, men det brukar väl kännas tidigare när man fött förr tror jag. När man har moderkakan i framvägg brukar man känna första sparkarna ut mot sidorna, men allt varierar ju från person till person och graviditet till graviditet.
Spännande att se sen om magkänslan stämmer för er