Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

lucypearl skrev 2010-08-15 10:15:20 följande:
    Ja, längtan är stor! Just nu känns det som evigheter fram till december, men tiden lär väl gå undan som den brukar. Jag har dessutom turen att må oförskämt bra,inga problem med foglossningar mm.
    Vad skönt att du mår bra Jag beställde oxå en sån graviditet den här gången men jag fick visst fel i posten

Hösten brukar gå fort, snart är dom små här
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • Ett två tre

Är det nån annan här som ska söka om att få kejsarsnitt?

Jag ska på första samtalet imorgon, känns otroligt jobbigt att behöva dra upp förra förlossningen igen, vilken är skälet till att vi söker snitt den här gången, men hade gärna "glömt" den en stund till...

• Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-08-16 17:19:17 följande:

Jag ska nog inte söka om det som det ser ut som nu, men avvaktar UL nästa vecka. Då ser vi om jag har risk att få havandekskapsförgiftning. Hade troligen det med E men det upptäcktes EFTER hon kommit ut. Min dåvarande BM var ju inte så sugen på att engagera sig ang det..

Jag känner att jag börjar fasa inför förlossningen och sista delen av grav. De hävdade ju hela tiden förra ggn att E mådde bra, det var bara jag som mådde dåligt men det stämde ju inte. Nu har jag bara gått upp 2,5 kg och det oroar mig rätt mkt..

Ska hålla tummarna åt dig imorgon!

Kräv fler kontroller om du är orolig! Man ska inte behöva gå och oroa sig för att nåt är fel. Många går upp mindre med syskon än med första har jag förstått, men känner du oro över det så kan dom kanske ta tillväxt-UL på barnet?

Det gick bra idag men usch det var tufft. Kom som tur är till en super special BM som jobbar med förlossningsskräck och hon tog mig verkligen på allvar. Vi gick igenom min förra förlossning och hon försökte lugna mig med att så illa som min förra förlossning + månaderna efter var är det liten chans att nästa förlossning och tiden efter blir, att jag hade ruskig "otur" med första förlossningen. Hon sa att jag oavsett vad som händer ska slippa sättas igång som jag blev sist, det blir antingen "naturlig" start på förlossningen eller snitt. Snittsamtal hos läkare är beställt och jag kommer om jag trots allt vill försöka föda vaginalt få tillväxt-ul av bebisen + ev. röntgen för att kolla mitt bäcken eftersom min son fastnade sist. Vi gick ett varv på förlossningen och bb oxå, det var jobbigt men nödvändigt. Så det har varit en jobbig dag med mycket ångest och många tårar men samtidigt är det skönt att få kommit igång med den svåra biten - vägen mot förlossningen.
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-08-28 16:30:47 följande:
    Hur gick det på flödesultraljudet?

Här har jag varit på mitt första besök hos bm seda n inskrivningen. Mitt sf.mått är så litet att jag inte ens kvalade in på kurvan så det blir tillväxt-ul här.

Har också fått en ordentlig genomgång av förra förlossningen och ska på samtal hos läkare inför nästa förlossning. Vi ska göra allt för att det inte ska bli snitt!

I november blir det ett besök på förlossningen för att inte vi ska komma dit och få samma olustiga känslor som när vi var där sist...

Snart åker mannen utomlands på arbete i EN MÅNAD och jag kommer vara hemma ensam med vår 8-månaders och gravid i vecka 25-29... Tufft!
    Usch, en månad är länge! Kan du få lite hjälp av nån under den månaden?
  • Ett två tre

Jag har fått tid för snittsamtal, har redan varit på ett samtal men det var med en spec. bm, nu blir det hos en läkare/kirurg. Vi vill ha snitt pga komplikationer under förra förlossningen, den gången gick det till slut bra, men upplevelsen var fruktansvärd och vi är rädda att det inte ska gå lika bra nästa gång om det samma händer igen.

Idag har vi beställt vagn, blev en röd Brio Sing. Har kollat på den tidigare till sonen men då behövde vi bara sittvagn så vi köpte till slut en annan. Den här gången vill vi ha en 3 i 1 vagn och då kom Singen upp som alternativ igen. Och efter att ha varit runt och tittat och känt på lite olika vagnar, hardbagar och babyskydd så blev det Singen som verkar passa oss bäst Hittade ett bra erbjudande så då slog vi till redan nu, vi hade egentligen tänkt vänta med att köpa vagn...

• Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-08-28 19:02:32 följande:
    jag har en röd brio sing
    Är den inte fin?

Har ni köpt den till bebisen nu eller använt den till tidigare syskon?
  • Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-08-28 20:05:34 följande:
    Jag hade en svart brio sing till sonen sålde den senare fick för mig något... har testat en del andra vagnar. nu när vi blev gravida igen fanns det bara ett val så jag fick tag på en begagnad på blocket ligg och sittdel och ska bygga en ståbräda till.

Vagnen är jätte fin.

Har sytt ett överdrag i jeans till den, ska sy en i galon oxå.

Vad fint

Har jag aldrig tänkt på, att man kan sy eget överdrag Däremot sydde jag vagnpåse i fleece till sonen förra året som vi har använt massa i hans sittvagn. Hittade ingen bra påse som man kunde ha resten av året när dunpåsen var för varm, så jag fick sy en själv Blir nog en eller ett par till den lilles vagn oxå. Men dunpåse köper jag nog.

Har kärat ner mig helt i den här påsen, hur fin hade inte den varit i den röda vagnen? Men den är så dyr, kostar nästan 2000 kr. Jag får ta och önska mig den i julklapp, och kanske vänta med att ev. köpa den tills vi vet att det verkligen är en flicka, den är aningen tjejjig kanske

• Ett två tre
    SaraTheres skrev 2010-09-01 16:36:52 följande:
    Nu har jag tittat på den här bilden flera gånger och jag tycker åkpåsen är såååå fin. Jag måste bara fråga vad är det för märke?
    Ja visst är den

Det är en Voksi påse www.voksi.com. Dom har många fina
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-09-01 21:02:57 följande:
    Jag har sökt och blivit beviljad havandeskapspenning på 75%, men jag har semester sparad så jag tar ut en eller 2 dagar semester i veckan under hp tiden. Jag får gå hem den 22 oktober.  Ska du söka är det nog bäst att göra det på en gång, eftersom handläggningstiden kan vara ganska lång, för mig gick det dock på 10 dagar.

Jag är stor, jättestor, folk frågar om det börjar dra ihop sig... jo men tjena bf är right around the corner, om 3 månader Skrikandes. Nu var jag ju iofs mullig från början och hade alltså mage från början, men jag känner mig som en flodko!
    Längtar så efter att få gå hem, funderar faktiskt på om jag ska ta ut semestern innan jag går på hp och sen ta en fp dag i veckan istället, då kunde jag gå hem i början av oktober... Det är så jävla drygt att jobba nu, jag fattar inte hur jag ska palla 7 veckor till! Men å andra sidan, pengar är ju kul att ha

Vill dra med mig min man till Prag innan magen får flygförbud, fast å andra sidan hur kul är jag nu förtiden liksom, jag orkar ju fan knappt gå och hämta posten eftersom jag har sådan foglossning.

Ska på akupunktur på fredag hoppas det hjälper, sen ska jag börja på vattenjympa. Jag älskar att gå i vanliga fall men det är itne alls optimalt i nu läget med onda fogar
    Samma här, är jättestor och folk frågar om det snart är dax, grrr... Jag var oxå rund innan + att det är nummer två, men ändå! Jag tycker själv inte jag ser SÅ höggravid ut som alla ska ha det till

Jag sliter oxå med grym foglossning, kan nästan inte gå och klarar inte att göra nånting. Vi hade oxå tänkt åka nånstans innan bebisen kommer, men alla resalternativ känns svåra så jag vet inte om vi kommer iväg. När bebisen har kommit kan vi nog glömma att få vara ensamna i ett par år eftersom vi bara har en barnvakt och hon lär inte kunna ta bägge i starten. Så en liten tur bara oss två hade varit guld värd, men men... Funderar på att bara åka till nåt hotell vid havet nån timme bort ett par dagar, bara slappa, sova, äta middag i lugn och ro... Men så är jag lite smått rastlös då

Jag råder motsatt mot nån ovanför mot att åka på en resa där man måste gå mycket. Visst, man har mindre ont när man har trevligt men tror mig, det kommer inte vara värt det efteråt. Anstränger man sig mer än man borde när man har svår foglossning kan den bli mycket värre. Det är jätteviktigt att lyssna på kroppen och ta det lugnt! Foglossningen blir tyvärr ofta bara värre och värre ut i graviditeten och det är ingen vits att skynda på det onödigt fort.

Jag tog akupunktur mot foglossningen förra gången, det fungerade inte på mig, men värt att pröva, för en del ger det bra resultat och smärtlindring
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-09-02 09:56:32 följande:
    Menade inte att hon skulle gå massa , men att miljöbytet i sig kan göra att man mår bättre. Som du själv skrev ett hotell ngn timme bort är gott nog. Vi ska in till Sthlm och gå på stand up och sova på hotell om nga helger, det kommer vara fullt tillräckligt för mig. Vet att kroppen inte direkt kommer vara överlycklig för det, men vi behöver få vara bara vi och jag behöver komma hemifrån. 
    Ja men det är ju en annan sak, missförstog dig nog lite, sorry Man kan självlart resa var som helst så länge man känner man orkar Vi funderade på Köpenhamn eller London men jag känner mig aningen begränsad när jag inte kan gå nånstans, kan inte shoppa ens ju Drömmer Så jag tänkte nog mest på hur jag är själv, att jag hade pressat mig att gå lite mer än vad jag borde om jag först var iväg.

Men miljöombyte är alltid bra, gravid eller inte Låter trevligt med stand up

Jag har lust att dra på barnmässan i Stockholm i oktober men tror knappast jag kan gå omkring där inne, men nu har maken fått erbjudande om nån hockeybiljett i globen samma helg så jag försöker tänka att om vi åker torsdag, jag vilar hela fredag, är på mässan max 1 timme eller två på lördagen, sitter och vilar mycket och sen vilar hela söndagen så kanske det hade gått, hmmm... Min mamma bor i Stockholm och vi hade tänkt åka dit nån gång i höst ändå men sista veckan har jag tvekat om det går. Men jag kan ju egentligen vila lika mycket där som här och samtidigt få träffa familjen + att dom får träffa sonen för då följer ju han med. MEN resan dit oroar mig för antingen kan vi köra 6-7 timmar med bil (känns alltför länge med onda fogar och ond rygg), eller så kan vi ta buss 1 1/2 timme + flyg 1 timme + all gåing på flygplatserna + buss och tåg nån timme till eller så kan vi sitta 6 timmar på tåg inkl. ett tågbyte. Alla tre alternativen känns oerhört tunga just nu så tror nog jag får stanna hemma ändå

Men nån övernattning nånstans ska vi nog få till Bara det att få vara ensamna en kväll betyder ju massor, och få sova en hel natt bägge två
Svar på tråden Decemberbebis 2010