Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-06-01 19:40:59 följande:
    Jag är strax över 30, gift och bor i Norge. Vi har en 2 år gammal son och väntar nu nummer två. (Jag är 99% säker på att det är en son till ) Jag är ursprungligen från Östergötland men har inte bott där på många år, min närmsta familj bor i Stockholm så vi åker mest dit när vi är i Sverige. Jag jobbar med marknadsföring och reklam på en dagstidning.

Ja det är väl mig i stora drag
    Jag glömde skriva BF - ca 18 december
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-07 13:16:44 följande:
    Jag har köpt en mamma tankini idag, eftersom jag har planer på att simma hela sommaren och hela hösten så måste jag ju linda in magen i nått.

Men tyvärr får man inte simma som gravid i Sverige om man inte har mindre stl än 42, ellos har en i stl 46 men då är halterneck banden som sytrådar, jag hade f-kupa till at börja med och är nog uppe i h nu, små sytrådar fungerar inte på mig, boobsen kommer att falla ur och sytrådarna skära in som steksnöre runt en fläskstek!

Men efter 2 timmars surfande så hittade jag en plus suize onlineshop i USA som hade tankinis som gick ända upp till x4, inte för att jag behöver det, det räcker med XL, breda axelband och  sexiga över magen  trosor Den här blev det

maternity4less.com/Merchant2/merchant.mv?Scre...
    Precis nåt sånt jag letar efter!!! Ska genast beställa
  • Ett två tre

Idag var jag på sjukhuset på kontroll. Jag har en kronisk sjukdom och går på mediciner men blev förvånad över att dom ska följa upp mig extra noga eftersom jag inte hörde nåt alls om det förra gången, där ser man skillnaden mellan kommuner... I alla fall så anser dom att jag har en riskgraviditet så jag ska gå på kontroller var fjärde vecka på sjukhuset i tillägg till BM besöken.

Idag var första läkarbesöket. Det blev tatt blodprov, blodtryck och allt det vanliga och i tillägg togs det UL! Myyys Det var jag inte alls förberädd på, men läkaren sa att dom måste ta UL för att kunna följa med på om fostret utvecklas som det ska, helt ok för mig

Bebisen har det helt fint än så länge i alla fall och låg och vinkade och sparkade

• Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-08 11:15:16 följande:
    De är väldigt trevliga btw, skickade mail om att det skulle bli lite dyrare att skicka än det stod på invoicen och ville att jag skulle godkänna innan de fortsatte med ordern, och att de hade den hemma och skulle skicka den samma dag om jag godkände det nya priset, det vart ganska dyrt men det skiter jag i, jag vill kunna bada och simma i sommar/höst/vinter!
    Vad kom det på totalt?

Nej priset spelar ingen roll för mig heller så länge man hittar nåt man verkligen behöver och vet man kommer använda mycket!
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-06-09 11:31:57 följande:
    Ja jag tycker också alla får göra det så sjukt tidigt! Men du borde få göra samtidigt som mig ungefär, jag ska dit 5 juli. Det är faktiskt inte så långt kvar! Se det som vi har vårt mysiga kvar..
    Jag har RUL 16 juli... Jag har dock redan gjort UL pga blödningar och riskgraviditet, men annars får man först ett i vecka 17-19 här.
  • Ett två tre

Buhu, börjar känna foglossning, redan Hade svår foglossning sist som aldrig gått över helt, men jag hade ändå ett hopp om att slippa bli så dålig den här gången...

Jag får väl egentligen skylla mig själv, har överansträngt mig sista dagarna, lyft, gått massa, stressat, så var väl väntat att det skulle smälla till, suck

Vi håller på och säljer vårat radhus så vi har packat och ordnat inför försäljningen, stress stress, sen har dagis varit stängt pga strejk, svårt att ta det lugnt och bara vila då. Klag klag...

Vad kul att en del börjat känna bebisen redan Mys pys!! Jag tror jag kännt lite själv men är inte 100, har oxå moderkakan i framvägg och jag kände väldigt sent med sonen (vecka 22), men är ju nummer två så omöjligt är det ju inte

• Ett två tre
    Nanna84 skrev 2010-06-10 13:50:07 följande:
    Imorrn klockan 8 ska jag på inskrivning hos barnmorskan.. är nervöööös!!! Hatar att ta blodprov och sånt! Tur att sambon ska med så han kan hålla mig i handen Glad
    Kommer gå så bra så

Jag kan inte ta med mig maken på såna grejer, han är så extremt nålrädd så han svimmar nästan bara av att tänka på att jag är och tar prov, hihi Jag tar blodprov varje eller varannan månad annars oxå så han sliter lite stackarn
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-10 19:27:01 följande:
    Idag har har jag hängt med två kompisar och deras 3 barn i åldern 4, 1 och 5 månader. Härliga ungar och härliga mammor, som lite världsvant skrattade åt mig när jag sa att jag verkligen itne vill ha bebisen i sängen haha, jaja jag kommer säkert att vika mig

Längtar efter bebben när man får kladdiga kramar av en charmig 1 årig kille, som vill klappa en på kinden och mysa. Eller när 5 månaders bebben sträcker sig efter en. Eller när man bygger lego med 4åringen.

Tur att julle kommer snart,( eller snart och snart, men det är en bebbe på väg iaf)
    Jag har faktiskt inte vikt mig på den punkten, Mons har sovit i egen säng hela tiden och i eget rum från han var 5 måneder och han är 2 nu. Vi sover extremt dåligt när vi sover tillsammans alla tre.

Men det är svårt att planera sånt, det blir som det blir
  • Ett två tre
    SaraTheres skrev 2010-06-11 11:22:17 följande:
    Är det bara pga ditt BMI du ska göra glukosbelastning? Hur såg ditt blodsocker ut?
    Anledningen till att jag frågar är för jag oxå har högt BMI (35) men hon har inte nämnt något om glukosbelastning för mig, jag tänkte om det kan ha att göra med blodsockret oxå...
    Jag har oxå hög BMI, det hade jag med sonen oxå. Med honom blev jag kallad till glukosbelastning när vikten plötsligt ökade ganska mycket på kort tid (var dock vatten, allt annat var bra). Den här gången har jag inte hört nånting än och då jag jag ändå hos motsvarigheten till spec-mvc.

Tror det är lite olika rutiner i olika kommuner....
  • Ett två tre
    Mamaobabba skrev 2010-06-12 22:16:56 följande:
    Hoppas verkligen allt ska gå bra för dig!

Jag åkte in akut härom natten och fick missfall konstaterat.. Så just nu försöker jag bara vakna upp ur mardrömmen/ greppa situationen...

Håller tummarna för att du ska få en fin graviditet å att då å knottarna ska må bra! Hjärta
    Nanna84 skrev 2010-06-13 00:57:55 följande:

Beklagar så hemsk mycket! Kram

Tyvärr har ävan jag fått uppleva denna sorg nu. Åkte in til akuten i eftermiddags och de konstaterade då att jag hade en s.k ofostrig graviditet. Det har inte ens varit någon bebis där...Så alla kittlingar jag kännt har väl varit inbillning..

Men vi ska försöka igen senare i höst och hoppas på bättre lycka den gången.
    Kram till er alla och hoppas alla decemberbebisar mår bra!

Nej men usch vilken tråkig läsning här på morgonen. Beklagar till er bägge {#emotions_dlg.flower}

Jättetråkigt!
Svar på tråden Decemberbebis 2010