Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Tilma skrev 2010-04-21 12:27:47 följande:
    Tessbmess: Det som gör mig mest rädd, är att jag inte på något vis kan påverka det som händer. Jag avskyr att inte veta... och att tappa kontrollen. Man blir så himla liten och maktlös när det är något i den egna kroppen som växer, men som man själv inte kan styra och se till så att han/hon ha det bra. Som jag sagt tidigare i tråden; En liten lucka på magen vore uppskattat! Då kan man iaf kontrollera statusen på bebis
    Jag vill också ha en lucka! fast bara när jag är gravid...
  • LyckligaGatan
    kaajsaa skrev 2010-04-21 13:29:10 följande:
    Jag plussade 13/4 har BF 16/12
    GRATTIS!

Usch idag har jag en helt vidrig huvudvärk.. E sover nu så jag borde kanske passa på jag med. Känns som jag går under snart av denna jäkla huvudvärk...

Vi håller på att fixa med en stort överraskning till i sommar, ch idag verkade det som en STOR del föll på plats. Hoppas det går vägen bara. Kanske därför jag har huvudvärk, börjar slappna av...

Nää sängen nästa!
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-04-21 16:17:33 följande:
    Just nu har jag fastnat i en tanke att jag inte förser embryot med alla näringsämnen. Man kan ju knapt äta någonting av illamående....Min diet består av alla möjliga frukter och...körsbärstomater, och inte så mycket av proteiner eller kolhydrater. Även om i boken står det att om man spyr i början av graviditet så kan man t.o.m. gå ner i vikt, och det är helt OK tydligen. Men ändå... Man skulle ju kunna få råd från BM om vilka extra vitaminer eller något annat man ska ta, men för mig kommer det bli vecka 9 när jag första gången träffar BM. Och då är ju bara 3 veckor kvar inan embryo är utvecklat. Det är ju så mycket som färdigtutvecklas innan veckan 9......Min värsta mardröm skulle vara icke hälsosam bebis ju.... Vet inte om jag skulle palla med.....
    Men vännen, oroa dig inte. Jag mådde precis så som du mår i förra graviditeten, det tog till v 15 innan jag kunde äta schysst igen. Bebisen får all sin näring från gulkroppen eller gulesäcken, kommer inte ihåg vilken.

Och är du orolig, ring BM redan nu. Ta vitamintillskott om du känner dig orolig, apotekspersonalen vet ju ganska mkt också.

Försök att inte oroa dig, bebben mår bra!
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-04-21 19:15:35 följande:
    Tack snälla du! Jag försöker verkligen att låta bli oroa mig :) Och nu har jag bestämmt mig att jag tar extra vitaminer och folsyra självklart. Tänkte också dricka mycket filmjölk (för den är mycket godare än mjölk) för att få i mig något mjölk produkt och samtidigt kalcium...Märkligt är det att alla har sina egna funderingar och oro, och alltid dem egna som verkar vara mest viktiga av alla :)
    Klart att de egna är viktigast.
    Jag kunde bara äta thékakor med leverpastej med E i mååååånga veckor. Vissa veckor fick jag knappt i mig ngt alls. (Jättekul på inskrivningen när jag redan gått ned flera kilo....) Men iaf, E mår hur bra som helst idag. Inga men av att jag mådde skit.

Filmjölk är bra! Ät det som funkar, det blir bra!
  • LyckligaGatan
    Nanniii skrev 2010-04-23 14:47:51 följande:
    Heej hej :)Nu har man varit borta i ngn dag och det är alltid lika härligt att komma tillbaks till dessa inläggen !!Idag har jag haft en bilresa på 5h, kan säga att jag aldrig varit så åksjuk innan.Och jag har tyckt att jag mått kanon under hela tiden nu. Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner?Blir galet orolig.Ha det fint allaKram till er och trevlig helg
    Jag tror du känner av ligamenten..? För mig är vänstra sidan värst. Om det är ligamenten så är det för att livmodern växer.

Jag är också åksjuk under graviditet, har du testat Seaband? De hjälper för mig så jag inte blir annat än lätt illamående.

Trevlig helg på er, vi ska strax dra iväg på grillkväll!
  • LyckligaGatan

Seaband finns på Apoteket. De hjälper verkligen mig mot min åksjuka. Idag har varit en mindre turnédag, men med de och frisk luft så funkar det iaf..

Nu ska jag nog ta o kollapsa en stund, haft en sjukt jobbig natt med dottern och så har vi varit själva hela dagen.. Jag ser snart i kors..

Har ni andra bra helg? Vädret är ju ljuvligt!!

• LyckligaGatan
    WilleViking skrev 2010-04-25 17:08:00 följande:
    Hej allesammen,Hur kollar man enklast om man fortfarande är gravid?? Jag har blött rikligt i 2 dagar nu.. Ska jag ringa mvc eller ta ett test? Vad tycker ni?
    Ring MVC eller gyn beroende på hur orolig du är. Testen kan tydligen visa pos i upptill 3 veckor om man fått MF.

Hur mår du?
  • LyckligaGatan
    WilleViking skrev 2010-04-25 18:11:24 följande:
    Nej, jag oroar mig igentligen inte... Om det inte vore för blödningen. Bara så jobbigt att inte veta. Men jag lovar att ringa mvc i morgon.
    Jag har blött en del under tidig grav nu (eller där är vi ju fortf, men du förstår kanske vad jag menar. ) och vi såg knodden i måndags, allt var så bra så. Får du inget VUL av MVC tycker jag du ska åka in akut och kontrollera. Då får man svar och så vet man om man ska gå vidare eller inte.. :-/

Jag var ju helt övertygad om att vi fått missfall när jag blödde, men så var det inte.

Håll oss uppdaterade?

KRAM till dig
  • LyckligaGatan
    FrodaFröjd skrev 2010-04-25 23:02:42 följande:
    Jag har bf den 18e dec, är med i en annan tråd, men hoppar på denna ist om det är ok=)?
    Klart det är OK Välkommen!!
  • LyckligaGatan
    WilleViking skrev 2010-04-27 07:47:16 följande:
    Men hur kan de säga så??? Det är ju fullkomligt oacceptabelt!! Fy va svagt! Det är deras jobb att ta hand om dig. Ring gyn, jag hoppas de har större förståelse.
Svar på tråden Decemberbebis 2010