Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-10-27 22:23:57 följande:
    Ja det var ju därför jag frågade om nån vet hur det går Lilla Elise kom ju ganska tidigt.
    Jag tänker också på dem ganska ofta.. Har dock inte spanat in hennes sida, kanske ska kolla där.. Jag hoppas verkligen att allt går vägen för dem!
  • LyckligaGatan

Hej tjejer!

Har varit på DS en sväng idag. Känns som jag snart alltid är på olika inrättningar.. Iaf så ringde jag för att rådfråga när jag inte känt av henne sen igår kväll. (Tog influensavaccinet igår och blev rejält osäker på hurvuda det var smart eller inte....) Iaf så ville de ha in oss på kontroll och allt var alldeles utmärkt där inne. Livmodertappen är nu 2 cm, så det går åt rätt håll. Tror ju mer på en novemberbebis oavsett om det blir igångsättning eller inte... Får jag hänga kvar med er ändå?

• LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-10-31 16:53:43 följande:
    Vad är DS?  Varför kollar de tappen på dig? HAr inte hängt med riktigt...
    J

JAg var in på förlossningen natten mellan torsd o fred och fick bricanyl. Sammandragningarna som jag haft denna vecka blev värre och i torsdags fick jag åka in då det drog igång mer.
    Fick bricanyl för att stoppa värkarna och tappen var då 1,5 cm lång och öppen för ett finger, vilket var helt normalt för en omföderska. SKÖNT!
    Fick åka hem i fredags med uppmaningen att söka direkt igen om det drog igång...
    DS är Danderyds Sjukhus här i Sthlm. Har nog lite som dig, en jäkla massa sd och mensvärk. Har fått Bricanyl att ta här hemma nu, så det är väl nästan varje dag som jag tar det..   Jag hoppas det kommer igång ordentligt snart så jag slipper dessa förbannade sd..
  • LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-11-02 14:16:35 följande:
    JustUs85: Läste att du tagit sprutan, då är det en i alla fall.
    Tänkte precis säga det Jag är ju så jäkla sticlkrädd att det var lika bra att göra det på direkten.. Min BM sa att den ger ett ökat skydd för bebisen den första tiden (kanske tom månaderna, kommer inte ihåg exakt9, och iom att vi har en skrutta här hemma med förkylningsastma så kändes det ännu mer "värt" det.

Ursäkta stavningen, har handskena på. Blivit så jäkla svulllen så händerna domnar av. Hade samma skit fför ggn med men då kom det mkt tidigare..
  • LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-11-03 11:13:58 följande:
    Min teori är att det är meningen att man ska må så dåligt som möjligt mot slutet, ha alla krämpor man kan ha, allt för att man ska va så trött som möjligt på att vara gravid. Då är den känslan så mycket starkare (och längtan efter att få träffa sin bebis naturligtvis) än rädslan inför förlossningen. Så då vill man inget hellre än att krysta ut ungen, haha!
    Haha! Kan inte annat än hålla med! (Och så funkade det förra ggn för min del..)
    Förra ggn hade jag foglossningen från helvetet, hade inte kunnat röra mig sen v 15 mer eller mindre. Var i behov av hjälp att klä mig och ... ja allt. När jag låg och hade krystvärkar (i 45 min...), min tanke var inte bara att jag snart skulle få träffa Emilia utan lika mkt SNART kan jag gå igen... Hemskt men sant.

nannii: Här tycker jag mest att livet är skit. Har gått med pinvärkar i 4-5 dagar nu. Äter Alvedon konstant, Bricanyl när det blir överjävligt. Bricanylen hjälper, Alvedonen inte direkt. Livmodertappen är kvar på 2 cm, men mjuk. Med Emilia hade jag regelbundna pinvärkar i 1,5 vecka innan det blir ngn förlossning. Nu är de långt ifrån regelbundna och gör bara skitont!

Jag hoppas ju på att det "bara" är 2 veckor kvar, men räknar nog mer på 5. Då har jag gått över 1 vecka, precis som med Emilia. Men då blir bebisen född i v 43, med tanke på att UL-dateringen inte stämmer. Tror man kan sammanfatta mig som jävligt less just nu.
  • LyckligaGatan

Hej tjejer!

Här rullar livet vidare med pinvärkar..Och det blev inte bättre av att vi blev påkörda när vi åkte bil heller. Ingen större hastighet eller ngn  stor skada på bilen, men ändock skada på bilen. Vi klarade oss OK (bortsett från lite chock (jag) och ilska (maken). Vi kom från en vändplan och andra bilen från en parkering. Hon hävdade att hon inte såg oss, vi har väl lite svårt att se hur hon kunde missa en klarröd bil helt utan snö, men men. Hon träffade vagnhuset på höger fram, en halvmeter i från mig. Vi tycker inte att det kan vara högerregeln där, men vi får se vad försäkringsbolaget säger. Blir en jävligt dyr läxa om vi har fel. M har suttit och kollat trafikregler som en tok här hemma..

Jag är mest rädd och ledsen. Hade hon träffat dörren hade både jag och magen kunnat göra oss rejält illa. Vare sig olyckan berodde på att hon "inte såg oss" eller på att maken var övermodig (vilket han är ibland) så var det för nära för att vara okej. Han ska iväg till gymmet nu, och det är nog tur det. Jag är för arg och ledsen för att vara rolig att ha och göra med. Usch, ska försöka förtränga hur nära det var. Emilia sitter ju bakom mig, men hon sitter ju ändå högre upp.. Jag inbillar mig att hon är mer säker iaf.

Ska gå och trycka i mig mer Alvedon nu... Sd minskade inte direkt efter eftermiddagens dramatik...

• LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-11-10 00:21:00 följande:
    Nämen fy! Låter ju inte alls bra!
    Vad säger barnmorskan om dina sd då? Beror de på något särskilt (uvi) eller är det bara tråkiga pinvärkar?

Tappen är inte påverkad?

Jag har ju mina sd som kommer och går, men de är absolut inte regelbundna. Däremot har jag en två, tre stycken per dygn som gör rejält ont, som värkar!

MEn jag antar att det är fullständigt normalt...
    Tappen är (var iaf förra veckan) 2 cm och mjuk. För mig hade den gärna fått försvinna. Ska kolla imorgon igen os BM tänkte jag. Har kollat efter UVI och GBS så många ggr denna grav (och förra) och det är alltid neg. Så de är till för att BARA jävlas. Gotta love it, eller?

Igår på fm hade jag så ont i ryggen o så alla sd på det så jag fick ju lite förhoppning om att kanske, kaaanske åka in o föda barn, men nej. Min BM sa sist att "ja vi får väl se om vi ses på torsdag", men tack. Jag har typ gett upp att komma till förlossningen.

Cissi: Jo bilen är ju försäkrad, men självrisken är 6000. Det känns ju oavsett. Jag hoppas ju verkligen att försäkringsbolaget går på vår linje, spec med tanke på att det snart är dags för barnafödande...
  • LyckligaGatan

q cat: Jag beklagar!!! Många många kramar!!

Vi fick lite skrämselhicka här förra helgen. Mormor (snart 80) ramlar i badrummet, spräcker en halskota rakt av. Tanta överlever mot alla odds, helt oskadd. Hon får ha nackkrage i nga månader framöver men tror inte hon förstår att hon var ngn mm från döden.

Tycker inte ni att det hänt nog med skit för den här hösten och är det inte på tiden att det börjar komma lite bebisar nu?

• LyckligaGatan
    AnKaJ skrev 2010-11-10 12:37:14 följande:
    q cat: Beklagar verkligen!

JustUs85: Vilken tur att det gick så bra för din mormor! Håller med. Det har varit riktig jobbig höst. Vi behöver lite glädje besked. Dags för bebisar och bebismys!

Imorgon blir det uppföljning av min hepatos för min del. Det här med oroa sig för hur bebisen tar nog aldrig slut. Eller rättare sagt, det är bara början ellerhur?
    Det är ju dessvärre bara början..

Cissi: Ja, vi "valde" det för att få det att funka med månadsavgiften, så det bet ju oss själva i arslet.

Nu har ju k*rringen som körde på oss fortf inte kontaktat försäkringsbolaget, så inget händer.. Hon skulle göra det få fort hon bara kunde.. Jo tjena.
    Dagen idag har gått till att ENBART ringa runt och fixa med allt kring bilen. Barnstolarna måste bytas ut, även om det var en låg hastighet. Lämna skadenummer till plåtverkstan. Få reda på kalkylen från samma verkstad (gick ju inte att göra samtidigt, såklart, då de var tvugna att ha skadenummer för att ens ta upp kalkylen). Försöka få svar från försäkringsbolaget (som tycker att motparten beter sig såå dumt , lite glädjande ändå.). Skrivit om allt på papper som ska skickas in, en för maken och en för mig. Så j*vla onödig olycka och så j*vla onödigt fixande

Imorgon ska jag till BM, jag hoppas den där j*vla livmodertappen har försvunnit nu. Annars blir det till att färdknäppa hela helgen! Frågade min BM vad hon själv trodde för datum för vårt BF, hon tror samma som oss. Isf är det v 398 imorgon!!! (Och hur coolt skulle det inte vara att föda på fredag, 101112! Lätt att komma ihåg!)

Nu sitter jag och smaskar choklad... Ljuvligt! Alltid en tröst ...
  • LyckligaGatan
    Mysmamma70 skrev 2010-11-11 09:10:38 följande:
    Vilken jobbig historia med bilen. Tur iallafall att det bara var materiella skador

Vecka 398 - imponerande!!!
    Haha, freudiansk felskrivning kanske..

Igår trodde jag ett tag på allvar att jag skulle föda barn. Fy 17 va ont ja hade!! Sd / värkar var 7:e min och mensvärk / ryggvärk från helvetet. Har det inte gjort ng effekt då ger jag upp! Men allt lugnade sig på Alvedon, även om det inte försvann helt. Maken som annars brukar vara så lugn, började prata om BB-väskan, "vad är klart vad är inte????" BM vid halv fyra, så får vi se..
Svar på tråden Decemberbebis 2010