Decemberbebis 2010

Hej tjejer!
Har varit på DS en sväng idag. Känns som jag snart alltid är på olika inrättningar.. Iaf så ringde jag för att rådfråga när jag inte känt av henne sen igår kväll. (Tog influensavaccinet igår och blev rejält osäker på hurvuda det var smart eller inte....) Iaf så ville de ha in oss på kontroll och allt var alldeles utmärkt där inne. Livmodertappen är nu 2 cm, så det går åt rätt håll. Tror ju mer på en novemberbebis oavsett om det blir igångsättning eller inte... Får jag hänga kvar med er ändå?
Hej tjejer!
Här rullar livet vidare med pinvärkar..Och det blev inte bättre av att vi blev påkörda när vi åkte bil heller. Ingen större hastighet eller ngn stor skada på bilen, men ändock skada på bilen. Vi klarade oss OK (bortsett från lite chock (jag) och ilska (maken). Vi kom från en vändplan och andra bilen från en parkering. Hon hävdade att hon inte såg oss, vi har väl lite svårt att se hur hon kunde missa en klarröd bil helt utan snö, men men. Hon träffade vagnhuset på höger fram, en halvmeter i från mig. Vi tycker inte att det kan vara högerregeln där, men vi får se vad försäkringsbolaget säger. Blir en jävligt dyr läxa om vi har fel. M har suttit och kollat trafikregler som en tok här hemma..
Jag är mest rädd och ledsen. Hade hon träffat dörren hade både jag och magen kunnat göra oss rejält illa. Vare sig olyckan berodde på att hon "inte såg oss" eller på att maken var övermodig (vilket han är ibland) så var det för nära för att vara okej. Han ska iväg till gymmet nu, och det är nog tur det. Jag är för arg och ledsen för att vara rolig att ha och göra med. Usch, ska försöka förtränga hur nära det var. Emilia sitter ju bakom mig, men hon sitter ju ändå högre upp.. Jag inbillar mig att hon är mer säker iaf.
Ska gå och trycka i mig mer Alvedon nu... Sd minskade inte direkt efter eftermiddagens dramatik...
q cat: Jag beklagar!!! Många många kramar!!
Vi fick lite skrämselhicka här förra helgen. Mormor (snart 80) ramlar i badrummet, spräcker en halskota rakt av. Tanta överlever mot alla odds, helt oskadd. Hon får ha nackkrage i nga månader framöver men tror inte hon förstår att hon var ngn mm från döden.
Tycker inte ni att det hänt nog med skit för den här hösten och är det inte på tiden att det börjar komma lite bebisar nu?