Inlägg från: pickaboo |Visa alla inlägg
  • pickaboo

Decemberbebis 2010

Har inte varit så där superaktiv här, men en pres...

Heter Stina, bor i västra Skåne med man och dotter. Dottern föddes i dec -09 och nu är jag gravid igen

Pluggar till sjuksköterska i vanliga fall och har ett år kvar på min utbildning.

Vet inte närbf är eftersom jag inte fått tillbaka mensen efter förlossningen och jag åt Cerazette, men en kvalificerad gissning är runt den 20 dec...

• pickaboo

Åh vad mysigt med ul - i morgon är det EN VECKA kvar till mitt ultraljud! Längtar!

Ska bli spännande att se vad jag för för bf-datum eftersom vi bara gissat mitt nuvarande

I övrigt så mår jag helt bra! Tröttheten är inte lika svår och illamåendet är borta! Förra gången gick jag med illamående MYCKET längre

• pickaboo
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 16:00:26 följande:
    Bf datumet blev 22 dec
    Åh vad roligt! Fick ni bilder?

JAg har ingen aning om mitt bf-datum. Har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen och jag åt Cerazette (och blev gravid ändå...). Men jag tror att det kommer bli i slutet av dec eller januari
  • pickaboo
    Lakritsnapp skrev 2010-06-14 22:04:14 följande:
    Hej tjejer!

Fy jag är så fruktansvärt nervös. I morgon är det dags för kub-testet och jag mår... blä! Kräks

Sist fick vi usla siffror, som ledde till fostervattensprov och svar om sjuk bebis... vi avbröt.

Nu sitter jag här och undrar om bebis ens lever (väninnan var med om att den inte gjorde det vid ul:et förra året) och om den gör det... är den frisk??

Att man utsätter sig för detta... en gång till.

Äh, förlåt. Ska inte gnälla och ta ut nå´t i förskott... ville bara få ur mig lite nervositet.

Ha det gott
    FÖRSTÅR verkligen er oro! Det är ju fruktansvärt det som hände er sist co hjag hoppas innerligt att ni får er bebis denna gång! Frisk ska den vara också!

Håller tummarna för er idag!

Jag ska på ultrljud kl 15.30! Tycker det ska bli kul, men är alltid nervös inför det... Lever bebis? Ser allt bra ut?

Vi har haft så många mf och jag har blött en del i helgen, vilket inte precis lugnar mig.
  • pickaboo
    Ett två tre skrev 2010-06-15 14:37:46 följande:
    Ja delvis, har inte varit så aktiv sista tiden bara, har inte orkat. Men den går helt tillbaka till graviditeten med min stora kille och hans bebistid om nån är intresserad. Skriver mest om smågrejer i vardagen, inget spännande alls

Vad har du för bloggadress?
    Min adress är fladdor.blogspot.com, din?

Lakritsnapp: VAD SKÖNT!!! Nu måste du verkligen njuta av den fortsatt agraviditeten

Mrs T: Ja, passa på att läsa nu! JAg har inte läst en bok efter att Bella föddes (sex månader sedan...) och jag läääängtar efter det!

Jag har varit på ul idag och lagt upp en bild i bloggen fladdor.blogspot.com

Ska läögga upp fler i morgon när mannen har scannat in dem! Fick ÄNTLIGEN graviditetens längd beräknad och är i 12+6 idag, bf 21 dec Bella var beräöknad till 17 dec så det blir kanske exakt ett år mellan dem?
  • pickaboo
    Mrs TH skrev 2010-06-16 00:00:56 följande:
    Gullig bebis, såg verkligen ut som den gjorde tummen upp Den andra bebisen var också väldigt söt!

Jag är faktiskt lite orolig över det här att inte hinna läsa, jag mår faktiskt lite dåligt när jag itne läser, ungefär som folk som springer varje dag mår dåligt om de inte kan springa. Det är något som saknas i mitt liv om jag inte får läsa. Funderar om ljudböcker kanske kan var något? Det är iofs inte samma sak alls för mig, jag älskar hela processen med att läsa, öppna en okänd bok, kliva in i en annan värld, bläddra och vandra vidare i berättelsen, analysera, hitta djup eller bara flyta med en välskriven berättelse. Men jag tänkte att om jag mättar behovet riktigt, som man kan föräta sig så kanske jag klarar mig ett tag Det är inte troligt dock Men annars kanske noveller fungerar, det finns jättebra novell antologier. Jag gillar inte att avbryta läsningen, men noveller är ju korta och går fort att läsa, kanske kan klämma in ett par då och då iaf?

Snacka om I-lands problem, jag kommer säkert att ha större problem med att inte kunna bajsa när jag vill
    Tack så mycket!

Det är nog sant att man hinner läsa om man prioriterar det... Vi hade en kolikbebis som skrek 15 h per dygn i tre månader... Då varken hann eller orkade jag... Sedan har det varit tröttheten som satt stopp. JAg har i princip somnat i soffan vid 19-20 sedan Bella blev 4 mån.

Det är först nu som jag känner att det hade varit skönt att få läsa och jag har alltid varit en BOKMAL!

Hur som helst... Gravidtrosor köpte jag på Lindex förra året. JÄTTEsköna! Först tyckte jag det var löjligt att det fanns sådana, men när jag väl köpt ett par, så var jag fast. Sååå sköna. Fast än kan jag inte ha dem eftersom det får plats en ganska stor mage i dem.

De kasar ner
  • pickaboo
    Ginge skrev 2010-06-17 00:59:26 följande:
    ok, då får jag nog ha koll på HM och lindex, fast jag har aldrig märkt att de har gravidtrosor.... men kanske man måste titta mer nogrant ? :)
    De finns bland amningsbehåarna har jag för mig
  • pickaboo

Sååå tråkigt när ul-sköterskorna är otrevliga. Man ser ju fram emot upplevelsen mycket och dessutom är man (JAG) nervös eftersom det samtidigt är en fosterdiagnostik.

Även om det är för tidigt att se något så kan man vara trevlig och bemöta patienten med respekt! Gah!

Vid vårt andra ul med dottern hade vi en häxa. Hon var så otrevlig och dessutom buffade hon på magen så att det gjorde ont på mig. När jag ajjade, sa hon bara "vänta till förlossningen med de där ljuden...". Tack så mycket.

Första ul var underbart! Även det tredje (tillväxt).

Nu med andra graviditeten skulle vi fastställa hur långt gången jag var och kom då dit i vecka 13, visade det sig. Så klart var det för tidigt att se något, mer än att där var ett barn och hur stort det ungefärligen var.
    Denna ul-barnmorska var heeeelt underbar! Hon tog sin tid och förklarade det lilla hon kunde se, mätte bebisen och sen tog hon resten av tiden (30 min) åt att bara kolla på bebisen och försöka "fota" den så bra det gick!

Jag är helnöjd och egentligen borde man ringa till ul-avd och kasta lovord på denna fina barnmorska! De som är duktiga och möter en på ett så fint sätt borde visas uppskattning oftare!

Nu är det ul om 1½ vecka och jag hoppas innerligt att det är samma barnmorska!!!Hjärta

Svar på tråden Decemberbebis 2010