LyckligaGatan skrev 2010-09-09 15:05:37 följande:
För mig tog det nog en månad eller så innan det kom upp på sidan. Och startbrev har jag nog aldrig fått, om du inte menar där man ska fylla i papprena om inkomsten. Men det dröjde som sagt ngn månad..
Tycker din chef reagerade jäkligt konstigt. Upplys denne om att du har rätt att ta FP 60 dagar från BF så blir han / hon nog tyst. Det är inte så tidigt, men inte sent heller.
Håller på och krånglar med läkarintyg och FK nu, bara för att jag sa att det inte varit ngt krångel för mig. Fast det är väl inte FKs fel egentligen. Tom tjejen jag pratade med tyckte att reglerna var krångliga och smått idiotiska. Jag är 50% sjukskriven, trodde i min enfald att M skulle kunna ta ut hela dagar, men nej. Han måste ta ut halva dagar då, vilket inte hjälper oss alls. Det går ju inte. Hans jobb funkar inte med halvdagar.. Väntar nu på tel. från BM och var om ev heltidssjukskrivning. Woho! Det var den ekonomin som sket sig.
Ja det var det där med inkomst jag tänkte på. Då är det bara vänta några veckor till och se om det dimper ner något i brevlådan då.
Jo, visst blir man lite fundersam på min chefsreaktion. För han visste ju redan sen i maj att jag var gravid för jag var tvungen att berätta varför jag var sjukskriven och nu verkar han vara blivit stressad över att evetuellt behöva hitta en ersättare. Tänkte inte göra nån stor grej av det men det känns så där.
Hoppas nu att FK inte krånglar allt för mycket för dig. Det är så trist när krångliga och konstiga regler sätter käppar hjulet!