Inlägg från: ÄlskadeGryn |Visa alla inlägg
  • ÄlskadeGryn

Decemberbebis 2010

Tror att Trygg Hansas gratis "vänta barn försäkring" börjar att gälla från v 10..

• ÄlskadeGryn
    Nanniii skrev 2010-05-02 20:40:11 följande:
    HEEEJ tjejer ;)Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört.Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;))Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig.Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig.Ni mår bra ???Ta hand om erKramar
    Vad skönt nannnii Jag var med om precis detsamma som du och trodde oxå att det var kört men fick tack och lov se en liten ärta i vecka 7 + 4 förra veckan så grattis till oss
  • ÄlskadeGryn

Tisseltassel: Mest prat, vägning och ett blovprov har jag för mig

Stort grattis Lallan vad spännande 

• ÄlskadeGryn

Hej tjejer.

Å vad härligt med alla bröllop själv har jag vart lycklig fru i 1 1/2 år.
    Har gått in i v 12 och blir lite avis på alla er som inte känner så många symtom (även om jag förstår att det oxå är lite jobbigt) jag mår sanslöst illa till och från, är grymt svullen om magen och tycker att det klämmer och trycker obehagligt HELA tiden och har de senaste dagarna drabbats av en sanslös nästäppa USCH säger jag så här mådde jag inte i min förra graviditet!!
    Imorn ska jag och lämna blodprov infor kub/nuptestet som vi ska göra nästa vecka, är väl inte så mycket att förlita sig på då det mest är ett sannolikhetstest men om inte annat så känns det skönt att få göra ett tidigt ul efter alla mina konstiga småblödningar..
    Var det nån annan som skulle göra kub/nup?

• ÄlskadeGryn
    Minifer skrev 2010-05-23 21:09:08 följande:
    tack så jättemycket!Mulisen: Jag skall göra KUB =) Skall lämna blod 31 maj och sedan göra provet den 9e juni. Idag har jag tagit första magbilden, har lagt upp den plus en tagen samma dag med sonen i mitt galleri under Knyttling om någon vill kika =)
    Hi hi vilka söta magbilder lite skillnad på 1:a och 2:a va men formen är ju identisk än så länge? Själv är jag tre ggr så stor den här gången tror jag men då fanns det ju lite mer mage innan den här gången oxå

Hur ser du på kubtestet? Har ni satt en lägsta gräns för er själva för att göra ett fostervattensprov?
    Vi har pratat på att sämre resultat än 1/1000 så går vi nog vidare men jag vet inte hur man ställer sig till det när man väl har fått siffrorna vet att de säger att över 200 är bra men det känns ändå mycket tycker jag..
  • ÄlskadeGryn
    Minifer skrev 2010-05-24 13:25:38 följande:
    tack! :D Ja formen håller sig typ rätt lik till bebis kommer ut, är mest storlekemnn som varierar, haha! Jag trodde inte man blev erbjuden att göra fostervattenprov om man fick bättre än 1/300? Eftersom jag inte är ett dugg nervös för missfall pga fvp (de är grymt duktiga här) så skulle jag lätt gå rakt på fvp om man fick utan att passera KUB, hehe. Sist blev det ju väldigt dramatiskt så allt för att slippa oroa sig.
    Försökte kika på din sida Minifer för att förstå vad du menade med att det blev väldigt dramatiskt sist men hittade inget?
    Hos oss blir alla som vill erbjudna ett fostervattensprov men eftersom vi redan har ett friskt barn tillsammans och mannen ytterligare ett och inga konstigheter i våra släkter vad vi vet om så kände vi att vi nöjer oss med kub och ser vad det ger i första läget..
    Var och lämnade blodprov idag och längtar sååå till nästa mån då vi ska få kika på lilla pyret
  • ÄlskadeGryn
    Minifer skrev 2010-05-24 19:31:06 följande:
    här är inläget om det: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499p116576...Jag tror att vi hade reagerat väldigt annorlunda ifall inte BM som gjorde ultraljudet hade vilt uppspärrade ögon och sade att det var bråttom ifall socialstyrelsen skulle hinna godkänna abort i v 19. Vi trodde det var så gott som kört. Men allting slutade jättebra, men vill inte uppleva samma sak igen!
    Å fy vilken vidrig upplevelse, då förstår jag verkligen varför du vill göra fvp!!
    Min kusin var med om nåt liknande och det slutade tack och lov oxå lyckligt med en helt frisk och go liten Saga (hon fick namnet pga av det de fick gå igenom och för att det slutade lyckligt som i sagorna ). De är förövrigt oxå 100 % inställda på fvp nästa gång vilket man kan förstå!
  • ÄlskadeGryn

Jag heter Nina, är 31 år, lyckligt gift sen 2 år tillbaka och bor i Karlstad.
    Har tillsammans med min man lilla underbara Tilda på dryga 2 år och bonusen Emma 12 år.
    Jag arbetar sen snart 10 år tillbaka på Din Sko.
    Älskar inredning, matlagning och familjemys
    Mini väntas komma till oss runt den 9 dec

• ÄlskadeGryn

Fick min dotter den 1 jan och kan säga att det var toppen som mathea skrev kunde man vara inne och mysa med gott samvete den första tiden och runt 6 mån var perfekt på sommaren!

Ang vagn kommer vi nog inte att köpa någon ny då jag älskar vår Emmaljunga citycross, har köpt två olika sulkys en med små hjul fram och en trehjuling och jag har insett att för oss är det fyra hjul som gäller, det är sååå mycket lättare att köra i snö och känns så mycket stabilare!

Ni som är i v 16-17 känner ni rörelser hela tiden nu?

• ÄlskadeGryn
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 08:28:00 följande:
    Vecka 16 idag och jag känner typ då o då men inte så jag hurrar än liksom.
    Detta är tredje barnet

Hehe 1 jan inte dåligt
    Knep som 17 över tolvslaget och anlände förlossningen 00.50,  hon kom 05.13 men lyckades ändå bli värmlands första 08:a

Kollade inte könet på förra rul ville ha kvar den överraskningen men den här gången är jag ruskigt sugen på att kolla det om det går (dock är inte mannen det så vi har inte bestämt oss än). Hur ska ni andra göra?
  • ÄlskadeGryn
    LyckligaGatan skrev 2010-07-04 12:28:32 följande:
    Nu är jag gift!!

Vårt bröllop blev helt ljuvligt igår. Att gifta sig på en brygga i kvällssolen... Jag kan inte nog beskriva hur extremt lycklig jag är över att dagen blev så perfekt som den blev!!

Men usch vad man är trött idag.... Kom i säng vid 2-tiden, och sen vaknade E vid 6,30 imorse... Får bli en riktig kollapsdag i dag för imorgon är det RUL!!
    Stort grattis vad härligt att allt blev perfekt!
  • ÄlskadeGryn

Välkommna till tråden q cat och Ela vad skönt att det har gått vägen den här gången för er båda!

Idag var vi på rul och fick se vår pigga lilla krabat sååå underbart. Blev bara flyttad en dag, med min dotter blev jag flyttad 10 dagar och det var absolut inge kul att "gå om" nästan  två veckor som man trodde att man hade passerat.

Var lite kul för när vi satt och väntade på vårat ul utanför förlossningen imorse kom en av mina närmsta kompisar som fick barn igår kväll och gick förbi så vi fick snusa lite nyfödd bebis innan vi gick hem underbart!!

En lite känslig fråga men om nån vill svara är jag lite nyfiken på hur mycket ni har gått upp sen inskrivningen?
    Vet inte om jag hade gått upp extremt mycket förra grav el lite lite den här gången..
    Med min dotter hade jag gått upp 10 kg i v 25 och nu har jag gått upp 2 kg i v 20. Har 10 kg kvar efter min förra graviditet så den här gången får jag verkligen inte gå upp mycket onödigt om jag ska lyckas bli av med det efteråt!!

• ÄlskadeGryn
    Mrs TH skrev 2010-07-21 12:09:16 följande:
    Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo...

Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.

Vi har en Emmaljunga citycross som vi ÄLSKAR den har verkligen vart kanon till dottern så den får hänga med även till nästa barn. Duo tror jag oxå är bra men den är lite större och klumpigare än citycrossen. Mitt tips är att besöka en barnvagnsaffär som har Emmaljunga och provdra några vagnar innan du köper nån på blocket. När vi köpte vår vagn talade försäljaren om att Emmaljunga var de vagnarna de hade minst reklamationer på tillskillnad från Brio som de fick massa reklamationer på!

• ÄlskadeGryn

Oj hjälp Mrs T vilken otrolig pers!! STORT GRATTIS till er fantastiska lilla dotter och håller alla tummar och tår att allt fortsätter att går i rätt riktning!

Kram Mulisen

• ÄlskadeGryn

Grattis till alla bebisar!

Min underbara lilla Wilma 3240 g 52 cm anlände till oss tor den 9/12 kl 07.01 med ett akut kjejsarsnitt efter en igångsättning som gick aningen fel (hemskt vidriga pinvärkar i åtta timmar som kom med 1.5 min mellanrum och inte gicka att stoppa trots tre brickanylsprutor!)

Vi mår båda toppen och jag ska skriva en förlossningsberättelse i min pres. för den som är nyfiken när jag får lite tid över..

Lycka till allihopa!

• ÄlskadeGryn
    pickaboo skrev 2010-12-15 15:15:50 följande:
    När är du beräknad?

Jag säger bara AKTA DIG för gelen! Det är en bra inställning du har till igångsättning! JAg fick 4 gel på raken - morgon, kväll, morgon, kväll. Min tapp var så gott som mogen när de lade första gelen. Efter 12 timmar hade inget hänt då lade de en till. Inget hände och sådär höll det på.

Helt plötsligt så drog det igång på tok för fort utan något annat. Värkstormar som slutade i urakut snitt!!!

Håller tummana för dig att du får en igångsättning om det är det du vill ha!!!
    Precis vad jag råkade ut för!! Skillnaden var väl att de bara la gelen 1 gång och att det blev ett akutsnitt
    Är sååå besviken då min första förlossning gick jätte snabbt och bra.
    Har nu sex dagar efter den hemska förlossningen hunnit att landa lite och då kommer mer och mer känslor och tankar känner jag, besvikelse, sorg för att jag hade sett fram emot en sån fin upplevelse och så fick jag inte ens vara med när mitt andra och förmodligen sista barn föddes och frustration att de inte väntade nån dag med att sätta igång mig när de såg att min tapp hade börjat att mogna
    Men visst är jag lycklig att det slutade så bra ändå och att min underbara dotter föddes frisk och pigg!

Får jag fråga hur du känner pickaboo? Var det din senaste förlossning el med ett tidigare barn?
    På mig försökte de stoppa värkarna tre ggr med brickanylsprutor men det hade ingen effekt, gjordes nåt försök på dig för att stoppa dina värkar?
    Sorry om jag är frågvis men har aldrig hört om nån tidigare som gått igenom detta..

Många igångsättningar går ju hur bra som helst men jag önskar faktiskt att man hade vetat om riskerna lite mer då hade jag nog valt att avvakta in i det sista innan jag blev igångsatt..
  • ÄlskadeGryn

Fortsatte att läsa tråden efter mitt inlägg och såg att det var din förra förlossning
    Hoppas att du slipper allt vad igångsättning heter den här gången och får en snabb, effektiv och fin förlossning!
    Min förlossningsläkare sa efteråt att hon tyckte att det var beklagligt att det blev som det blev och att min kropp hade klarat en förlossning galant och så mycket effektivare utan gelen så det är säkert som din bm sa att det kommer att gå mycket bättre utan igångsättning.

Lycka till!

Svar på tråden Decemberbebis 2010