Decemberbebis 2010
Tror att Trygg Hansas gratis "vänta barn försäkring" börjar att gälla från v 10..
Tror att Trygg Hansas gratis "vänta barn försäkring" börjar att gälla från v 10..
Tisseltassel: Mest prat, vägning och ett blovprov har jag för mig
Stort grattis Lallan vad spännande
Hej tjejer.
Å vad härligt med alla bröllop själv har jag vart lycklig fru i 1 1/2 år.
Har gått in i v 12 och blir lite avis på alla er som inte känner så många symtom (även om jag förstår att det oxå är lite jobbigt) jag mår sanslöst illa till och från, är grymt svullen om magen och tycker att det klämmer och trycker obehagligt HELA tiden och har de senaste dagarna drabbats av en sanslös nästäppa USCH säger jag så här mådde jag inte i min förra graviditet!!
Imorn ska jag och lämna blodprov infor kub/nuptestet som vi ska göra nästa vecka, är väl inte så mycket att förlita sig på då det mest är ett sannolikhetstest men om inte annat så känns det skönt att få göra ett tidigt ul efter alla mina konstiga småblödningar..
Var det nån annan som skulle göra kub/nup?
Jag heter Nina, är 31 år, lyckligt gift sen 2 år tillbaka och bor i Karlstad.
Har tillsammans med min man lilla underbara Tilda på dryga 2 år och bonusen Emma 12 år.
Jag arbetar sen snart 10 år tillbaka på Din Sko.
Älskar inredning, matlagning och familjemys
Mini väntas komma till oss runt den 9 dec
Fick min dotter den 1 jan och kan säga att det var toppen som mathea skrev kunde man vara inne och mysa med gott samvete den första tiden och runt 6 mån var perfekt på sommaren!
Ang vagn kommer vi nog inte att köpa någon ny då jag älskar vår Emmaljunga citycross, har köpt två olika sulkys en med små hjul fram och en trehjuling och jag har insett att för oss är det fyra hjul som gäller, det är sååå mycket lättare att köra i snö och känns så mycket stabilare!
Ni som är i v 16-17 känner ni rörelser hela tiden nu?
Välkommna till tråden q cat och Ela vad skönt att det har gått vägen den här gången för er båda!
Idag var vi på rul och fick se vår pigga lilla krabat sååå underbart. Blev bara flyttad en dag, med min dotter blev jag flyttad 10 dagar och det var absolut inge kul att "gå om" nästan två veckor som man trodde att man hade passerat.
Var lite kul för när vi satt och väntade på vårat ul utanför förlossningen imorse kom en av mina närmsta kompisar som fick barn igår kväll och gick förbi så vi fick snusa lite nyfödd bebis innan vi gick hem underbart!!
En lite känslig fråga men om nån vill svara är jag lite nyfiken på hur mycket ni har gått upp sen inskrivningen?
Vet inte om jag hade gått upp extremt mycket förra grav el lite lite den här gången..
Med min dotter hade jag gått upp 10 kg i v 25 och nu har jag gått upp 2 kg i v 20. Har 10 kg kvar efter min förra graviditet så den här gången får jag verkligen inte gå upp mycket onödigt om jag ska lyckas bli av med det efteråt!!
Vi har en Emmaljunga citycross som vi ÄLSKAR den har verkligen vart kanon till dottern så den får hänga med även till nästa barn. Duo tror jag oxå är bra men den är lite större och klumpigare än citycrossen. Mitt tips är att besöka en barnvagnsaffär som har Emmaljunga och provdra några vagnar innan du köper nån på blocket. När vi köpte vår vagn talade försäljaren om att Emmaljunga var de vagnarna de hade minst reklamationer på tillskillnad från Brio som de fick massa reklamationer på!
Oj hjälp Mrs T vilken otrolig pers!! STORT GRATTIS till er fantastiska lilla dotter och håller alla tummar och tår att allt fortsätter att går i rätt riktning!
Kram Mulisen
stooort grattis justus85 och lallan
Grattis till alla bebisar!
Min underbara lilla Wilma 3240 g 52 cm anlände till oss tor den 9/12 kl 07.01 med ett akut kjejsarsnitt efter en igångsättning som gick aningen fel (hemskt vidriga pinvärkar i åtta timmar som kom med 1.5 min mellanrum och inte gicka att stoppa trots tre brickanylsprutor!)
Vi mår båda toppen och jag ska skriva en förlossningsberättelse i min pres. för den som är nyfiken när jag får lite tid över..
Lycka till allihopa!
Fortsatte att läsa tråden efter mitt inlägg och såg att det var din förra förlossning
Hoppas att du slipper allt vad igångsättning heter den här gången och får en snabb, effektiv och fin förlossning!
Min förlossningsläkare sa efteråt att hon tyckte att det var beklagligt att det blev som det blev och att min kropp hade klarat en förlossning galant och så mycket effektivare utan gelen så det är säkert som din bm sa att det kommer att gå mycket bättre utan igångsättning.
Lycka till!