Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Mrs TH skrev 2010-06-30 11:27:15 följande:
    Vi har nog skämtsamt fått hört det ifrån nästan alla våra vänner, lite kommentarer om att det finns färre elitidrottsstjärnor födda sent på året etc( vilket kanske är sant men Nicklas Bäckström är född sent ) Det är klart att det är ironiskt eftersom många av våra närmaste vänner har fått barn i nov-dec och jag alltid sagt att december inte verkar vara en höjdar månad att födas i. Men man väljer inte när man har lyckan att bli gravid och det tror jag att alla vet, sen får man ta att folk skämtar om att jag bär på nästa Jesus
    Dom som sagt det till oss verkar inte skämta, det kommer spontant liksom, "men oj vilken dålig planering". Nej man får väl tåla det bara...
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ Mons april 2008 ♥ BF 13 Dec 2010 ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-06-30 10:05:38 följande:
    dem flesta våra vänner kommenterar inte BF datum. och en kompis par sa - det blir ju så bra för er att få bebis i december. Det är mycket lugnare på sjukhuset på vinter, plus att dem har mera personal, (är ju typ ingen på sommarsemester eller inte så många somarvikarier heller), så ni ska bli väl omhändertagna :)

Sen vist är ju liten nackdel att det är inte lika lätt att bara traska ut och ta promenad med nyfödda i en halv meters snö....men det är mest vi själva som tänker och planerar inte andra.  därför planerar vi skaffa barnvagn med dem största hjul som finns, bara det blir lättare dra i snön :)
    Kul med vagntankar, har alla börjat kolla?

Jag har haft 5 vagnar till min son på 2 år, hrm... Drömmer Det är kul med vagnar, hihi. Jag tog inte körkort förren i mars i år och innan dess var jag ju beroende av en bra vagn och blev aldrig helt nöjd. Har dock sålt flera av dom nu. Olika åldrar olika behov

Kan tipsa om vändbart styre och/eller vändbar sits/liggdel i alla fall. Det är guld värt!

.
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-30 12:34:52 följande:
    Men usch det är väl himla korkat om det är så! Våra vänner vet hur gärna vi velat ha barn och de struntaqr nog i "när" bf är, utan är glada för att det överhuvudtaget finns ett BF!

Om någon sagt men vilken dålig planering till mig/oss ( och inte skämtat)så hade jag sagt att man inte väljer när man blir gravid och att jag/vi struntar i när, och är glada över att det kommer en bebis till oss, vill den komma på julaftonen så blir det bra det med! Så det så! Nä det tycker ajg itne att man ska tåla egentligen, det är skillnad på att nära vänner retas med en( som i vårt fall) eller att folk inte tänker längre än näsan räcker, vi är ju glada över våra decemberbebisar.
    Kan hända folk tänker mindre på vad dom säger till oss eftersom vi väntar nummer två och ingen visste att det var nåt på gång. Alla tror väl att nummer två alltid är "välplanerad" och det betyder tydligen att man måste få tidigt på året. Våran tvåa är planerad, vi brydde oss inte om BF utan det kändes riktigt att starta när vi startade, sen fick vi ett mf på vägen och till slut fick vi äntligen ett nytt pluss med BF i december. För oss spelar det heller ingen roll när bebisen kommer, bara allt går bra!

Nästa gång nån säger nåt så dumt ska jag bita ifrån
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-30 12:40:59 följande:
    Förresten så kan finns det lika många fördelar med att få på vintern som att få på sommaren. Jag ville inte vara höggravid på sommaren, jag tycker att det verkar jävligt jobbigt att vara nyförlöst med en liteliten bebis i 30graders värme, det är ju itne direkt så att man kan sticka till stranden... Dessutom så har ungar sommalov så fyller man då så är det lika få ungar som kan komma som i juldagarna.

Jag vart glad över att få barn på vintern, sen hade det väl kanske inte gjort nått om bebben skippar jul/ nyår och kommer före, men sånt bestämmer man inte.
    Jag är itne speciellt stor än och kan njuta av sommaren, man drar på sig mindre vatten på vintern, man får vara inne med sin bebis och mysa, för är det kallt behöver man inte ut och springa direkt. Jag ser framemot att kunna få vara hemma i lugn och ro och pysa runt i morgonrock med bebisen och inte behöva ränna runt hem till folk, vilket det är lätt hänt att man gör på sommaren, när det är ett brott att vara inne när solen skiner!
    Jag ser oxå många fördelar med att få på vintern

Mons kom i slutet av april och det var det kokhett i april och maj. Jag satt inne i en kokhet lägenhet och ammade och svettades och ammade och svettades mens alla andra grillade i parken utanför. Mons tålde inte värme och gallskrek om vi gick ute trots skugga, parasoll och lite kläder så vi höll oss mest inne första sommaren eller på köpsenter med AC. Sommaren bara försvann.

Så att sitta inne under en filt med bebisen och amma mens det är snöstorm ute låter bara lockande Framåt sommaren nästa år är bebisen 6-7 månader och mycket enklare att ha med att göra.
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-30 12:46:25 följande:
    Notera att jag skrev jag vet vilken vagn jag vill ha, usch vilket ego jag är Drömmer
    Jag menar ju naturligtvis, vi vet vilken vagn vi vill ha Flört

Hehe

Hos oss har det faktiskt alltid varit vilken vagn jag vill ha eftersom jag varit utan körkort och hemma med bebisen och maken haft bil och jobbat

Vilken kollar ni på? Om du vill berätta då.

• Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-30 13:11:29 följande:
    Ja så är det här med, alltså jag har iofs körkort och vi har två bilar men min man skiter faktiskt i vilken vagn vi har, hans enda krav är att det inte ska vara en lulllullig vagn, inte vit och så ska den vara säker och lätt att fälla ihop etc.

En kronan, med terränghjul, de får alltid bra i test, jag tycker att de är retrosnygga och prisvärda, enda negativa jag ser är att själva insatsen är långt ner( om man som jag är 173cm lång) men har man terränghjul så kommer den upp en bit, och låg insats ger väl stabiblitet etc.
    Ok, nej den vagnen har jag inte haft Hrm, vi haft

Vi, eller jag Drömmer kollar lite på en sån här nu: http://www.barnevognguiden.no/easywalker/easywalker-duowalker-sky.html 
  • Ett två tre
    SaraTheres skrev 2010-06-30 14:21:12 följande:
    Vi har nog bestämt oss för en Brio Happy med lufthjul. Det är bra med fyra fasta hjul när man har hund och det är lätt att ta sig fram över stock och sten eftersom vi inte direkt hänger inne i stan hela tiden Skrattande
    Den är knall, den hade vi till sonen (Brio Happy Duo) och han sover fortfarande i sittdelen på dagis. Stabil och fin vagn Vi köpte dock en annan vagn i tillägg när sonen var 4 månader då han vägrade ligga i liggdelen längre och sittdelen blev lite för stor för en så liten, han gled bara ner trots selarna. Men han växte ikapp den och den blev använd flitigt senare istället. Vi har använt våran ute i skärgården och i skogen och den kommer fram överallt så den kommer ni bli nöjda med tror jag

Enda negativa tyckte jag var att liggdelen (i duo vagnen) blev extremt tung att bära omkring på med bebis i och vi bodde då ett par trappor upp, och så tog den stor plats i bilen.

Vi kommer nog ta hem våran från dagis och använda som liggvagn igen Kommer inte orka gå med syskonvagn om det bara är jag och bebisen som ska på promenad.
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-06-30 20:22:05 följande:
    Ang barnvagnar, vi har beställt Babyjoggers City Select. I love it, vill att den ska komma NU!! Man kan ha den både som singelvagn och syskonvagn. Den tar INGEN plats. Jag är störtförälskad!
    Kan den ha dom olika delarna olika väg? Eller måste bägge sitta framåt/bakåt samtidigt?
  • Ett två tre
    ÄlskadeGryn skrev 2010-06-30 23:24:53 följande:

Ni som är i v 16-17 känner ni rörelser hela tiden nu?

Jag tycker jag känner lite varje dag, men svårt att säga om det alltid är bebisen. Men är ganska säker på att en del av gångerna är det i alla fall
    Mrs TH skrev 2010-07-01 00:37:45 följande:
    Jag trodde det var rätt vanligt att inte känna så mkt runt v 16-17 om det är första barnet, och om man lägger till att jag när jag väl får lägga mig ner sover som en stock.
    Jag kände inte sonen förren vecka 22-23, hade morkakan i framvägg och då brukar man känna ganska sent. På RUL sparkade han som tusan och BM blev överaskad över att jag inte kände nåt, man såg att han levde om

Vecka 16-17 är nog väldigt tidigt att känna med första barnet. Dom flesta jag känner har inte känt nåt före RUL med första.

Det kommer när det kommer, sen är det ju inte alltid så lätt att veta vad som är bebisen och vad som är andra magrörelser heller.
Svar på tråden Decemberbebis 2010