Mrs TH skrev 2010-06-30 12:40:59 följande:
Förresten så kan finns det lika många fördelar med att få på vintern som att få på sommaren. Jag ville inte vara höggravid på sommaren, jag tycker att det verkar jävligt jobbigt att vara nyförlöst med en liteliten bebis i 30graders värme, det är ju itne direkt så att man kan sticka till stranden... Dessutom så har ungar sommalov så fyller man då så är det lika få ungar som kan komma som i juldagarna.
Jag vart glad över att få barn på vintern, sen hade det väl kanske inte gjort nått om bebben skippar jul/ nyår och kommer före, men sånt bestämmer man inte.
Jag är itne speciellt stor än och kan njuta av sommaren, man drar på sig mindre vatten på vintern, man får vara inne med sin bebis och mysa, för är det kallt behöver man inte ut och springa direkt. Jag ser framemot att kunna få vara hemma i lugn och ro och pysa runt i morgonrock med bebisen och inte behöva ränna runt hem till folk, vilket det är lätt hänt att man gör på sommaren, när det är ett brott att vara inne när solen skiner!
Jag ser oxå många fördelar med att få på vintern
Mons kom i slutet av april och det var det kokhett i april och maj. Jag satt inne i en kokhet lägenhet och ammade och svettades och ammade och svettades mens alla andra grillade i parken utanför. Mons tålde inte värme och gallskrek om vi gick ute trots skugga, parasoll och lite kläder så vi höll oss mest inne första sommaren eller på köpsenter med AC. Sommaren bara försvann.
Så att sitta inne under en filt med bebisen och amma mens det är snöstorm ute låter bara lockande
Framåt sommaren nästa år är bebisen 6-7 månader och mycket enklare att ha med att göra.