Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Suck, nu börjar jag bli less på det här förbannade illamåendet som inte ger sig Går in i vecka 16 imorgon så tycker det skulle ha gått bort nu

Med sonen var jag illamående till vecka 14-15, så hade liksom ett litet hopp om att det skulle gått bort nu... Men inte! Hmmm, flicka kanske? Drömmer

Är det fler som fortfarande sliter med illamående?

Enda fördelen är att jag slipper "spökveckorna" (Dom veckorna mellan när symptomen försvinner lite och före man känner sparkar) Man måste väl försöka se det positiva

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Här i Norge startar man mammaledigheten 3 veckor innan BF, det är samma för alla. Tar man inte ut dom 3 veckorna så förlorar man dom, går altså inte att spara. Med sonen var jag sjukskriven ganska länge innan pga svår foglossning, jag har aldrig blivit helt bra och börjar känna av foglossningen nu oxå, så jag är glad om jag kan jobba ut september. Men jag kommer jobba så länge jag orkar

• Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-06-21 21:20:58 följande:
    Hej på er!

Känns som det var evigheter sen jag var inne här..

Jag är ju redan föräldraledig, men som det ser ut nu så hägrar nog sjukskrivning.. Ni som varit gravida tidigare, har ni mkt sammandragningar? Igår hade jag så ont att jag trodde jag skulle behöva åka in. Satt och höll i soffan svinhårt och flåsade som en annan älg. Sen har foglossningen vaknat till rejält så nu är jag betydligt mindre rörlig..

Känner bebben nästan varje kväll nu, jättesvagt men det är där <3. Det är ju så sjukt mysigt att känna små "viftningar". Med förra graviditeten vågade jag inte lite på att det faktiskt var sparkar förrän jag såg dem på UL och kunde koppla ihop det med vad jag kände. 
    Nej jag har inte haft några direkta sammandragningar, var en kväll jag hade smärtor men det var mer mensvärk som höll i sig, nästa morgon var dom borta. Däremot sliter jag väldigt med att det sträcker i ligamenten (?), när jag reser mig opp, vänder mig i sängen etc, gör sjukt ont. Hade samma i förra graviditeten och det började före plusset då oxå. Jag börjar oxå känna foglossning och sliter med ont i ryggen
  • Ett två tre
    Lakritsnapp skrev 2010-06-25 08:15:07 följande:
    Hoppas ni alla får en trevlig midsommar Glad{#emotions_dlg.flower}
    Vi firar inte midsommar här i Norge, vi har en helt vanlig arbetsdag idag.

Men ha en fin midsommar alla ni i Sverige Solig
  • Ett två tre

Hänger alla andra i den andra december tråden? Såg att det var länkat till en annan tråd från bild tråden... Kanske jag som surrar lite. Men den här är ju inte så jätteaktiv så...

• Ett två tre
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-25 22:30:30 följande:
    Bildtråden har jag skaffat och den är till andra dec tråden
    Men folk från denna tråd är oxå med i bildtråden och i andra dec tråden
    Aha, ok, vet det blev linkat till bildtråden från denna en gång i tiden.
  • Ett två tre
    Minifer skrev 2010-06-26 23:13:10 följande:
    nu har du la redan käkat, men i stort sett allt som är färskt får man ju käka. (utom mögelostar och så då) Hade den röka laxen varit vakuumförpackat och såld på ica hade jag avrått dig, men färsk rökt lax är bara att prega i sig. Samma med sushi och så, färsk:kör hårt, vakuumförpackad:ajaj. Som 2 barnsmamma säger ska man inte äta saker som håller på att gå ut. De upptäckte i en undersökning att listeria inte alls oftast kom från rå fisk och så som de trott innan, utna ifrån tex smörgås-skinka som höll på att gå ut och legat länge i kylen. =) Hoppas ni hade trevligt!
    Jag fick tips av min BM att inte bara låta bli grejer som håller på att gå ut utan även grejer som varit öppnade bara ett par dagar, speciellt nu på sommaren. Gäller speciellt köttprodukter som ni oxå nämner.
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-06-29 15:52:43 följande:
    Egentligen så har jag ingen som helst underlag att det skulle bli tvilingar. Dem finns inte i mitt eller manens släkt. men....  Jag är mest rädd att jag ska ha svårt att ta hand om ett barn, och tänk om det blir två..... Då får jag fullständig panik!
    Man brukar märka att det är två, man mår oftast sämre, är tröttare och blir rund över magen snabbare, så du behöver nog inte oroa dig.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ Mons april 2008 ♥ BF 13 Dec 2010 ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    AnKaJ skrev 2010-06-30 09:05:17 följande:
    Jag har funderat på det här med byta BM. Jag är inte helt nöjd med min då hon känns så grön och osäker i sin roll. Ingen förtroende givande direkt plus så upplever jag att hon tar mina problem lite lätt. Nästan alla mina "problem" tar hon så kan det vara för vissa gravida och ingen direkt åtgärd.

När jag berätta om att jag tappar mycket hår (då menar jag mycket!) så säger hon att så kan det vara för vissa. Jo visst så kan det vara för vissa men ska man inte kanske ta reda på om det inte är någon brist på något som gör att man tappar hår? Men kan jag accepterade att inte göra något för det är ändå inget som påverkar barnet än att kanske jag blir flint.

Att jag har mått illa fram till nu v16+5 (och det verkar inte vara över än) säger hon också att det kan vara så. Ingen kontroll på vikt eller något utan bara säger att säger att det är bra att jag inte går upp i vikt. Jag började med överskotts trivselkilo så visst jag ska försöka inte gå upp men bemötande hittills så har jag inte direkt känns "ja men vad du är toppen".

Hur viktigt är det att man känner trygg med BM? Skulle ni byta? Hur vet man att nästa BM blir så mycket bättre?

Kanske kan det vara så att jag är överkänslig just nu men ni som är nöjda med er BM, hur har ni det?
    Jag har bara träffat min BM en gång så jag vet inte om jag är nöjd eller inte, ska inte dit igen förren 20 augusti.

Om det är nån tröst att vi är fler så är jag oxå i vecka 17 och är fortfarande sjukt illamående. I förra graviditeten gav det sig i vecka 15 men den här gången verkar det hänga i. Jag är i tillägg trött, slapp och svimfärdig och var orolig för det men läkaren jag träffade bara viftade bort det. Irriterande när man inte mår bra. Sen om dom kunde gjort nåt är ju en annan sak, men dom kan ju försöka visa lite förståelse i alla fall.

Vänta till efter nästa besök och se hur det känns då, som du skriver, inte säkert nästa är så mycket bättre tyvärr. Du har inga vänner eller så som gått till nån BM och varit nöjda? Då kan du ju få tips vem du ev. skulle byta till istället.
  • Ett två tre

Är det fler som hela tiden får höra "men vilken dålig planering"! när ni berättar vilken BF ni har? Sjukt irriterande, precis som alla kan planera BF liksom, grrr...

Speciellt illa är det med dom som direkt efter börjar prata om fördelarna med att få barn på sommaren. Men suck, alla barn kan för det första inte födas då. För det andra skulle vi oxå fått ett sommarbarn men fick mf, tusen tack för påminnelsen! Vad spelar BF för roll liksom, så länge barnet vill stanna i magen och är friskt.

Nej jag blir så less

Svar på tråden Decemberbebis 2010