AnKaJ skrev 2010-06-30 09:05:17 följande:
Jag har funderat på det här med byta BM. Jag är inte helt nöjd med min då hon känns så grön och osäker i sin roll. Ingen förtroende givande direkt plus så upplever jag att hon tar mina problem lite lätt. Nästan alla mina "problem" tar hon så kan det vara för vissa gravida och ingen direkt åtgärd.
När jag berätta om att jag tappar mycket hår (då menar jag mycket!) så säger hon att så kan det vara för vissa. Jo visst så kan det vara för vissa men ska man inte kanske ta reda på om det inte är någon brist på något som gör att man tappar hår? Men kan jag accepterade att inte göra något för det är ändå inget som påverkar barnet än att kanske jag blir flint.
Att jag har mått illa fram till nu v16+5 (och det verkar inte vara över än) säger hon också att det kan vara så. Ingen kontroll på vikt eller något utan bara säger att säger att det är bra att jag inte går upp i vikt. Jag började med överskotts trivselkilo så visst jag ska försöka inte gå upp men bemötande hittills så har jag inte direkt känns "ja men vad du är toppen".
Hur viktigt är det att man känner trygg med BM? Skulle ni byta? Hur vet man att nästa BM blir så mycket bättre?
Kanske kan det vara så att jag är överkänslig just nu men ni som är nöjda med er BM, hur har ni det?
Jag har bara träffat min BM en gång så jag vet inte om jag är nöjd eller inte, ska inte dit igen förren 20 augusti.
Om det är nån tröst att vi är fler så är jag oxå i vecka 17 och är fortfarande sjukt illamående. I förra graviditeten gav det sig i vecka 15 men den här gången verkar det hänga i. Jag är i tillägg trött, slapp och svimfärdig och var orolig för det men läkaren jag träffade bara viftade bort det. Irriterande när man inte mår bra. Sen om dom kunde gjort nåt är ju en annan sak, men dom kan ju försöka visa lite förståelse i alla fall.
Vänta till efter nästa besök och se hur det känns då, som du skriver, inte säkert nästa är så mycket bättre tyvärr. Du har inga vänner eller så som gått till nån BM och varit nöjda? Då kan du ju få tips vem du ev. skulle byta till istället.