Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Decemberbebis 2010

Hihi vår Elias han sträkte på sig vired och vände sig gillar att ligga på tvären så hoppas han inte gör dets en när han ska ut hehe
    Sen hade han hande framför ansiktet och andra armen bakom huvudet haha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Länge sen man skrev här inne men alltid lika kul att komma tillbaks Tungan ute idag gick jag in i vecka 26 yess bara 104 dagar kvar och nedräkningen har börjat eller JA snart 12 sep börjar det hehe
    Vi har tagit fram spjälsäng redan är inne i vårt sovrum och nappar och flaskor hakklappar osv osv är köpta
    Kläderna är beställda till första plagg för honom när han tittar ut.
    Sen har vi ju 1 av varje så det e helt okej
    Vagn hmm vi tävlar om en ny men vi får se men vi köper en NY iaf i affären en carena som vi hade med sonen innan.
    Men det blir så spännade att se när det närmar sig.

Tul är bokad pågrund av stort var 2008 så jag har fått tid nu till denna 30/11 så samma dag ska vi prata med överläkaren om snitt eller igångsättning BF är ju 21 dec men det blir i början hoppas jag om jag vill föda ett ''normalt barn''

Vi har det bara och magen växer på som ogräs hehe

• 3 barns mamma84
    AnKaJ skrev 2010-09-09 13:33:14 följande:
    Hej, jag har lite frågor som tänkte höra med er lite.

Har ni alla hunnit skicka in Moderskapsintyget till Försäkringskassan? Jag skickade in mitt för några veckor sen men har inte hört något från FK. Jag har läst att FK skickar startbrev  men jag har inte sett till några.
    Har ni fått hem några papper att fylla i? Hur lång tid tog det innan ni fick hem något?

Ni andra som jobbar, när ni berätta för eran chef om ledighet, vad fick ni för reaktioner? Min tyckte att det var väldigt långtid jag skulle vara ledig och att jag skulle gå så tidigt. Men ta semester från 1 dec när man har bf 13 dec är väl ändå inte tidigt, eller?

Hoppas ni mår bra!
    Bor i danmark nu så vi har inget med moderskapsintyg att göra skönt allt fixas iaf själv
    Det ända papper vi fått är ''pappans papper'' om föderskapspapper som han ska fylla i och lämna.
    Det är det ända här och jag ska på mitt 2:a barnmorske besök 12 okt förra var 29 juni hahaha

Jag berättade att jag var gravid till chefen i vecka 16 hihi och hon var så glad och lycklig och ville så på bilderna på honom hahah jag ska ta mammaledighet i slutet av februari månad redan har BF 21 dec
  • 3 barns mamma84
    Ninny skrev 2010-09-16 16:02:13 följande:

Mitt första barn vägde ca 5700, och efter mitt besök hos bm sist låg även detta barn över kurvan, trots att jag ätit fett och sockersnålt. Varit jättenoga denna gången, trodde nästan jag skulle börja gråta. Jag är inte överviktig eller har diabetes, alla värden ä bra förutom järnet men det ä väl ganska vanligt när man ä gravid. Ska snart göra en glukosbelastning. Åhh känner mig smått livrädd, hoppas jag kan få ett planerat snitt, vill inte föda ett stort barn igen.

Förstår dig hade inte heller något med deabetes eller så min son var 5810g o 62cm
  • 3 barns mamma84
    pickaboo skrev 2010-09-21 14:20:51 följande:
    Jag ska göra belastningen om två veckor. Min mage ligger under kurvan... Alla har påpekat för mig att det är en liten bebis, ska därför gå på extra tillväxt i slutet... Dottern var 49 cm och vägde 2920g. Kom två veckor tidigt och jag hade fått för mig att det inte var såååå fruktansvärt litet, men alla säger att hon var i underkant...
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-17 17:55:47 följande:
    Förstår dig hade inte heller något med deabetes eller så min son var 5810g o 62cm
    Alltså. 62 cm bebis är sjukt långt! Måste blivit förvånad när man tror man ska få en runt 51 cm
    Ja jag och sambon tittade på den dära klumpen vi fick och bara stirrade på honom och jag kunde inte fatta att en sådan var i min mage visst var magen stor och jag låg ä
    överst på högsta kurvan och 5cm ovanpå men iaf
    men om man ser hur stor han var så var han längd precis som han vikt

Så nu ska vi se hur Lillebror blir
  • 3 barns mamma84

vecka 28 i dag och 90 dagar kvar

• 3 barns mamma84
    AnKaJ skrev 2010-09-24 10:10:04 följande:
    Hej!

Nu har jag varit på glukosbelastningstest.  Kan berätta att det var inte lätt att dricka så mycket söt "dricka" så tidig på morgonen. Ni kanske redan vet men glöm inte ta med en halvcitron! Utan den hade jag nog inte fått ner sockerlösningen! Nu väntar jag bara på få veta hur värdena såg ut för tanten på labben sa inget om mina värden.

Jag har även hunnit vara på kontroll hos BM. SF måttet är 28cm. Mitt på mitten kurva. Kändes lite konstigt för jag var beredd på att vara långt över genomsnittet då jag har en massa övervikt sen tidigare.

Nästa vecka blir det besök hos läkaren för jag har en olidlig klåda! Över hela kroppen som är värst på nätterna. Är det någon som har samma problem? Jag har klippt ner naglarna så kort jag bara kan för jag river sönder mig.

Annars tycker jag att tiden går lite sakta. Är nu i v 29 (28+3) och v 40 känns så långt borta!
    Jo tack denna goda drinken hahaha glömmer aldrig bort detta då jag fick detta 2008FY fan alltså haha
    Men enligt dem får man inte ta citron i detta utan bara dricka den som den ska vara.
    Nå hoppas du får ett bra resultat.
    Jag hade inte deabetes men ändå får man än på 5,8 kg hihi
    Jag gjorde ett hos bm oxå och det var via kissande i mugg och hon kollade äggvitan i urinen som ej fanns och ej deabetes häller ednna gången häller
    Tillägger har aldrig haft deabetes.

Grattis till närmare 30 veckorna hihi jag är bara i vecka 28 och vill komma till 30 vecorna då jävlar händer det saker haha ..

Hoppas klådan blir bättre ..
  • 3 barns mamma84

Behandling

Den ständiga, envisa klådan kan trötta ut dig och ge dig psykisk påverkan.

För stunden är det ingen tröst att den kan förbättras mot slutet av graviditeten och att den helt försvinner efter förlossningen. Du måste be din familj ha förståelse för ditt tillstånd och du måste be barnmorskan om råd och klådstillande tabletter via sin doktor.

I viss mån kan kylande hudsalvor lindra liksom svala kläder och svala omslag. Antihistaminpreparat som kan användas vid andra typer av klåda har tyvärr ibland dålig effekt – men man måste försöka.

Vad gör man på mödravården?

Utbredningen av klådan och avsaknaden av utslag är typisk för graviditetsklåda men man måste ändå utesluta andra anledningar som allergi, leversjukdom eller hudsjukdom innan man ställer diagnosen.

Barnmorskan kan stödja dig i din besvärliga situation, ge dig råd och om så behövs klådstillande medel.

Man följer också tillståndets svårighetsgrad genom att ta prov för att bedöma dina levervärden och man tar prov på halten av gallsyror i ditt blod. Det är det senare, plus eventuell förekomst av förhöjt bilirubin i blodet som är de prov som kan ge en uppfattning av allvarlighetsgraden och om det finns några risker för ditt barn.

• 3 barns mamma84
    Lakritsnapp skrev 2010-10-08 09:41:56 följande:
    Stort grattis Mrs T!!! Jag bara ryser när jag läser vad du skrivit. Härligt att ni äntligen fått träffa er dotter, även om hon gärna hade fått stanna i magen ett tag till Flört Hoppas ni mår bra hela familjen och att lilltjeja är en riktig fighter.
    Bamsegrattiskram!!

Var inne och kollade mina sammandragningar i måndags. De kommer ju titt som tätt hela dagarna och är ganska kraftiga och smärtsamma. Oavsett om jag far runt som en liten iller, eller ligger och latar mig på soffan en hel dag. Fick göra ctg-kurva som bekräftade sammandragningarna, men bebis mådde bara finfint Skrattande.
    Läkare undersökte livmodertappen också, men än var det ingen fara på taket. Bara ännu mera VILA och sexförbud.

Tänkte höra med er som inhandlat bebiskläder för fullt nu. Vilken storlek har ni köpt på varma ytterkläder?
    Haha, var ju inte länge sedan man hade en nyfödd... men jag har ändå noll koll på storlekar. Dottern är född på våren, så hennes vinterkläder kan inte lillkillen ha nu när han föds i december.
    Ska man köpa storlek 56 eller 62 i overall?
    62 i overall tycker jag ..
    har alla kläder i stl 62 själv.
  • 3 barns mamma84

Mrs T har fått en bebis

Själv e man i vecka 33 bara 54 dagar kvar
    Slutar jobba på fredag

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Ellanoor skrev 2010-11-01 14:11:09 följande:
    Hej, Hej!

Jag är ny på denna tråd :) Inte har det funnits tid för att vara med någon heller, men nu så :)
    Jag har BF den 27 december med vårat första barn, en liten flicka :D
    Kom in till December bebis 2010 istället och stort grattis till dig själv har jag BF 14 dec enligt mensen och enlit ul o rul 21 dec tredje barnet och en 2:a kille
  • 3 barns mamma84

Är det någon som vet hur det går för TS ??
    Har hon fått ett MF igen

• 3 barns mamma84
    LyckligaGatan skrev 2010-11-16 10:29:05 följande:
    Men tjejer va ni mår dåligt.. Håller tummarna för er!

Här verkar det som slemmisen är på G att lossna. Iaf trodde BM det när jag beskrev (går inte in på detaljer så slipper ni må illa.. ).

Imorgon är det BM-besök och på torsdag smäller det!!
    ååååååååååååååååååååååh lyx kvinna
  • 3 barns mamma84
    Lakritsnapp skrev 2010-11-22 10:02:21 följande:
    Hejsan tjejor!

Inga nya trådbebisar?

V.35+6 idag.
    Vi var inne en sväng på förlossningen igår. Onda sammandragningar/förvärkar och dom var regelbundna. Fick bricanyl och frågan om jag ville stanna kvar. Vi valde att åka hem, då vi har ganska nära och det är ju skönare att va hemma. Öppen för ett finger, men det var tydligen normalt för en omföderska. Det lät inte som att de trodde att jag ska gå tiden ut, men än så länge känns det inte som det är jätteakut.

De gjorde ett snabbt ul igår också och lilleskrutten visade mer än gärna upp sig och sitt "paket" haha... så nu är vi helt säkra på att det är en grabb där inne.

Jag och dottern som skulle baka lussebullar idag, känns som att det är bäst att bara ligga och vila hela dagen. Tur i oturen så har dottern blivit lite krasslig... snorig, hostig och lite ynklig. Så hon trivs nog också med en lugn måndag.
    Spännade och sen ''krya på dottern'' bättre sjul nu än i jul
    Och bättre nu än innan sin mamma föder fram en syskon till julklapp
  • 3 barns mamma84
    TvåBlir3 skrev 2010-11-26 03:35:50 följande:
    Grattis!!!! Hoppas allting är bra med er! Något liknande hände mig, var på kontroll hos bm I tisdags och jag tog upp att det kliade något så fasansfullt och att jag hade äggvita I urinen, vilket jag fick reda på I ett besok hos vårdcentralen, så där gjorde de en stor miss :( Tog upp det med de och hon till svars sa att vi skull avvakta och se och då brast det hos min sambo som hört det där ett ex antal ggr nu och ville ha svar på varfor jag mådde som jag mådde och vad man kan göra åt det, kunde bebisen ta skada? Etc.. Då ringed hon till KS för observation av mig så vi fick åka in, utan någon packning till verken mig, min sambo el. Bebisen. Mycket ricktigt fick vi stanna kvar över natten för vidare observationer... Dagen efter övernattningen på KS mådde jag som tidigare, hade kliat sönder min kropp :( lättare huvudvärk och väldigt trött var jag. Hade nämnligen havandeskapsförgiftning. Efter ett tag så tyckte de att jag skull bli igångsatt senare på dagen, på så vis skulle min sambo hinna hem och hämta de saker vi skull behöva efter att bebisen kommit ut så vi tog en snabb promenad innan Han for iväg och like bra var det eftersom de satte smått igång Mina värkar. Men det var när killen hade åkt iväg så blev jag smått orolig över om Han skulle .hinna tillbaka :o men det gjorde Han, som tur var! För att göra historian kort så blev vi två världens lyckligaste när vi fick ut lillkillen den 24/11 kl.18.20, till oss, helt ovetande att de kunde gå så här fort, men det var jobbigt men lätt värt det! Vårat hjärta var beräknad till den 15e December. Har också konstaterat att min sambo är en riktig klippa I förlossningsrummet, utan honom som stöd och min personliga massör, masserade Han min rygg I minst 1-2timmar hade det aldrig gått. Riktigt bra barnmorskor som hjälpte OSS igenom världens kanske mest vikigaste händelse I ens liv, när ens eget barn föds.
    stort grattis{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen:
    1000 tals grattis till er till en super fin Ellie Hjärtaoch stor grattis från oss alla och se En riktig god jul Tomte
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84

vad vi gjort idag jo ska berätta hihi
    vi har tagit bort mina stift efter kejsasnittet underbart !!!!!Glad
    vi har jätt namn till elias namn jätt honom på papprena idagGlad
    vi har fått besök av mvc barnmorskan mätt o vägd vår elias o pratat om alltGlad
    och NYSS kom sambons mamma och hade köpt en VAGN till oss och såklart EliasSkrattande gissa vad glad jag blev

• 3 barns mamma84
    Ett två tre skrev 2010-12-20 19:45:52 följande:
    Jag tog oxå mina stift idag, jätteskönt att bli av med dom

Vad härligt med ny vagn Vad blev det?
    En Basson en dansk combi vagn
    Lägger in en bild i dag på bloggen på vagnen så ska du få se
    Super nöjd ..

Åh eller hur man är en människa igen efter att dom är borta
  • 3 barns mamma84
    pickaboo skrev 2010-12-29 12:48:32 följande:
    Det blev en lillasyster till oss Sjukt intensiv förlossning! Uppdaterar senare!
    GRATTIS !!!
Svar på tråden Decemberbebis 2010