Decemberbebis 2010
Hihi vår Elias han sträkte på sig vired och vände sig gillar att ligga på tvären så hoppas han inte gör dets en när han ska ut hehe
Sen hade han hande framför ansiktet och andra armen bakom huvudet haha
Hihi vår Elias han sträkte på sig vired och vände sig gillar att ligga på tvären så hoppas han inte gör dets en när han ska ut hehe
Sen hade han hande framför ansiktet och andra armen bakom huvudet haha
Länge sen man skrev här inne men alltid lika kul att komma tillbaks idag gick jag in i vecka 26 yess bara 104 dagar kvar och nedräkningen har börjat eller JA snart 12 sep börjar det hehe
Vi har tagit fram spjälsäng redan är inne i vårt sovrum och nappar och flaskor hakklappar osv osv är köpta
Kläderna är beställda till första plagg för honom när han tittar ut.
Sen har vi ju 1 av varje så det e helt okej
Vagn hmm vi tävlar om en ny men vi får se men vi köper en NY iaf i affären en carena som vi hade med sonen innan.
Men det blir så spännade att se när det närmar sig.
Tul är bokad pågrund av stort var 2008 så jag har fått tid nu till denna 30/11 så samma dag ska vi prata med överläkaren om snitt eller igångsättning BF är ju 21 dec men det blir i början hoppas jag om jag vill föda ett ''normalt barn''
Vi har det bara och magen växer på som ogräs hehe
Mitt första barn vägde ca 5700, och efter mitt besök hos bm sist låg även detta barn över kurvan, trots att jag ätit fett och sockersnålt. Varit jättenoga denna gången, trodde nästan jag skulle börja gråta. Jag är inte överviktig eller har diabetes, alla värden ä bra förutom järnet men det ä väl ganska vanligt när man ä gravid. Ska snart göra en glukosbelastning. Åhh känner mig smått livrädd, hoppas jag kan få ett planerat snitt, vill inte föda ett stort barn igen.
vecka 28 i dag och 90 dagar kvar
Behandling
Den ständiga, envisa klådan kan trötta ut dig och ge dig psykisk påverkan.
För stunden är det ingen tröst att den kan förbättras mot slutet av graviditeten och att den helt försvinner efter förlossningen. Du måste be din familj ha förståelse för ditt tillstånd och du måste be barnmorskan om råd och klådstillande tabletter via sin doktor.
I viss mån kan kylande hudsalvor lindra liksom svala kläder och svala omslag. Antihistaminpreparat som kan användas vid andra typer av klåda har tyvärr ibland dålig effekt – men man måste försöka.
Utbredningen av klådan och avsaknaden av utslag är typisk för graviditetsklåda men man måste ändå utesluta andra anledningar som allergi, leversjukdom eller hudsjukdom innan man ställer diagnosen.
Barnmorskan kan stödja dig i din besvärliga situation, ge dig råd och om så behövs klådstillande medel.
Man följer också tillståndets svårighetsgrad genom att ta prov för att bedöma dina levervärden och man tar prov på halten av gallsyror i ditt blod. Det är det senare, plus eventuell förekomst av förhöjt bilirubin i blodet som är de prov som kan ge en uppfattning av allvarlighetsgraden och om det finns några risker för ditt barn.
Mrs T har fått en bebis
Själv e man i vecka 33 bara 54 dagar kvar
Slutar jobba på fredag
Är det någon som vet hur det går för TS ??
Har hon fått ett MF igen
vad vi gjort idag jo ska berätta hihi
vi har tagit bort mina stift efter kejsasnittet underbart !!!!!
vi har jätt namn till elias namn jätt honom på papprena idag
vi har fått besök av mvc barnmorskan mätt o vägd vår elias o pratat om allt
och NYSS kom sambons mamma och hade köpt en VAGN till oss och såklart Elias gissa vad glad jag blev