Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi som vill skaffa gris- Ja allvarligt! =)

Här kan vi diskutera grisar!

Ni som idag redan har gris och vi som någon gång vill skaffa kan samlas och diskutera i tråden. Spelar ingen roll om ni är storproducenter i integrerad besättning eller om ni vill skaffa en minigris- Alla grisintresserade är välkomna!

• Svar på tråden Vi som vill skaffa gris- Ja allvarligt! =)
  • mallanis

Har också funderat på linderödssvin- Har ni tagit på våren och slaktat bort på hösten?
    Skulle gärna vilja ha ett par stycken som kan få gå här året om. Har de varit grininga har hört om dem som tycker att de kan vara lite "svåra"?

• mallanis

Jag har hört att om de sätter fett ganska lätt om man har kvar de över vintern, det var inget du märkte?

Jasså det var verkligen en kelgris ;)

• mallanis

Teskedsgumman- Härlig bild!!!! Ska kolla in din sida på mer djur. Var bodde du vi bor i norrland och kan ha kalla vintrar och det är väll mest då de kan sätta fett.
    Verkar lovande att du tyckte det var gott kött trots att det var lite segt! Lutar mer och mer åt att det blir lineröds för vår del....

Ari Gold- Ja du kan få bidrag har du lantbruk och gårdstöd kanske? Det är ju så att du kan få  en extra slant just för linderrödssvin då det är lantras. Man brukar väll räkna på att 2 grisar per ha och jag har för mig att tillägget för linderöds är 1500.

Svar på tråden Vi som vill skaffa gris- Ja allvarligt! =)