• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • rightbackatyou
    amalie79 skrev 2010-04-11 10:06:11 följande:
    En bekant var med om en liknande situation nyss, en kär gammal släkting gick bort och bonusbarnbarnet stod inte med på bandet till kransen "för det skulle bara vara de riktiga barnbarnen". Hur känner det barnet, som är åtta år gammalt och faktiskt förstår ganska mycket och kanske till och med kan läsa på blommorna och se att han inte är med?Nej, det är inte okej. Alla ska vara med!
    BUHU!!!

Jag fick inte HELLER vara med!!! *uuuuuuuuäkkkk*

(du skrev alla, häng inte mig för det)

Ungen kunde väl köpa egna blommor om de nu stod så himla nära varann, eller finns det inga föräldrar till det barnet eller andra släktingar som kunde tänka sig att offra lite pengar på en liten stackars blomma för att rädda barnets självkänsla som enligt dig antagligen begravdes i samma stund som barnets namn inte stod med på en utav kransarna.

Herregud, tro faan att separationsbarn inte mår bra när "vuxna" skapar problem som inte finns.
  • rightbackatyou
    Lilly mama skrev 2010-04-11 10:13:39 följande:
    Intressant ändå att vissa lyckas föröka sig oavsett att de har halv hjärna och halvt hjärta. När jag har flera fantastiska människor i min närhet som inte lyckas hitta npgon att älska.
    Ja du är lyckligt lottad.

Gratulerar
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:15:35 följande:
    BUHU!!! Jag fick inte HELLER vara med!!! *uuuuuuuuäkkkk* (du skrev alla, häng inte mig för det) Ungen kunde väl köpa egna blommor om de nu stod så himla nära varann, eller finns det inga föräldrar till det barnet eller andra släktingar som kunde tänka sig att offra lite pengar på en liten stackars blomma för att rädda barnets självkänsla som enligt dig antagligen begravdes i samma stund som barnets namn inte stod med på en utav kransarna. Herregud, tro faan att separationsbarn inte mår bra när "vuxna" skapar problem som inte finns.
    MEN nu får du väl ge dig!

Hon svarade ju på TS, vad har du med den saken att göra??
  • FoxxyFatAss
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:15:35 följande:
    BUHU!!!Jag fick inte HELLER vara med!!! *uuuuuuuuäkkkk*(du skrev alla, häng inte mig för det)Ungen kunde väl köpa egna blommor om de nu stod så himla nära varann, eller finns det inga föräldrar till det barnet eller andra släktingar som kunde tänka sig att offra lite pengar på en liten stackars blomma för att rädda barnets självkänsla som enligt dig antagligen begravdes i samma stund som barnets namn inte stod med på en utav kransarna.Herregud, tro faan att separationsbarn inte mår bra när "vuxna" skapar problem som inte finns.
    du bidrar ju till att separationsbarn inte mår bra!!
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-11 10:14:02 följande:
    Så i dina ögon är han en halv individ?Jag tycker att det är förkastligt att använda värdeord när det gäller människor. Det är inte medmänskligt, empatiskt eller ens speciellt smart gjort.Jag tycker man ska bete sig mot andra som man vill bli bemött själv.Men det tycker bevisligen inte du, i mina ögon är det förskräckligt.
    Halv individ, hur menar du då?
    Som i en halv människa eller hur tänker du?
    En liten hint bara: En halv människa lever oftast inte. Inte särskilt länge iallafall.

Jag menar att han bara är ett halvsyskon som vistas i vår närhet halva tiden, trodde själv att det var rätt uppenbart.

Hur jag behandlar folk har du ingen aning, det är din fantasi från texter på ett forum du skapat dig en bild om hur du tror att det ser ut.

Newsflash : det är skillnad på fantasi och verklighet.
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 10:18:30 följande:
    MEN nu får du väl ge dig!Hon svarade ju på TS, vad har du med den saken att göra??
    Jag skrev inte till dig, vad har du med saken att göra?
  • rightbackatyou
    FoxxyFatAss skrev 2010-04-11 10:21:32 följande:
    du bidrar ju till att separationsbarn inte mår bra!!
    Du vet ingenting om det gumman
  • M C

Men jag förstår inte hur du får till det.
    Du skriver rad upp och rad ner om hur jobbigt det är att du har en inkräktare i ditt liv, men förstår inte hur det kan vara upprörande för alla andra?

Om du inte känner så, varför skriver du så?

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-11 10:30:00 följande:
    Men jag förstår inte hur du får till det.Du skriver rad upp och rad ner om hur jobbigt det är att du har en inkräktare i ditt liv, men förstår inte hur det kan vara upprörande för alla andra?Om du inte känner så, varför skriver du så?
    Hängde inte riktigt med där, du ifrågasätter om det jag skriver är sant och påstår att jag inte förstår att det är upprörande för oerfarna människor?
Svar på tråden Taskigt! Annons