• Juli1

Någon hemmaförälder som hjälpa mig att komma med bra argument för att övetyga min sambo om att det är bra för vår son på 1,5 år att vara hemma längre med mig.

Försök vara hemma så länge det går, så länge man trivs med att vara hemma kommer barnet åxå trivas

Stor anledning att man börjar jobba tidigt(om det nu inte skulle vara av ekonomiska skäl) är nog att man har höga krav från sitt jobb, att de vill att man kommer tillbaka så fort som möjligt. Kanske åxå för det krävs ganska mycket av hemmaföräldern vad gäller att aktivera barnen.
    Jag/ vi är hemma med våra tills de är 2 resp nästan 4, hade helst haft den minsta hemma ett litet tag till men jobbet sliter och drar i mig och jag känner att jag vill behålla mitt jobb för det är väldigt flexibelt och bra när de sedan går på dagis. Ska iof bara jobba 50%
    Men de små liven växer så fort och man tycker i regel att de är större än var de är. 
    lycka till!
Svar på tråden Någon hemmaförälder som hjälpa mig att komma med bra argument för att övetyga min sambo om att det är bra för vår son på 1,5 år att vara hemma längre med mig.