Någon hemmaförälder som hjälpa mig att komma med bra argument för att övetyga min sambo om att det är bra för vår son på 1,5 år att vara hemma längre med mig.
Mina argument för att vara hemma länge med mina barn:
Jag tror att man som förälder vet bäst vad som behövs för sitt barn. Som Förälder är man därmed vanligtvis bäst på att ta hand om/fostra/utbilda/läraumgås med/ha kul med sitt barn. (undantag finns förstås tex att man som föälder inte kan/vill/är sjuk/ osv).
Jag tror inte att små barn har något större behov av att umgås med många andra barn och vuxna. Däremot har de ett enormt behov av att umgås med sina föräldrar!!! Och då menar jag förstås inte bara ett par timmar om dagen utan större delen av dagen.
Och sist men inte minst. För att jag själv vill! Jag vill vara med mina barn - mycket och länge. Jag älskar dom (som alla gör med sina;)) och vill vara mycket med som medans dom är små! Och JA - Jag vet att alla inte kan detta, menom man KAN och samtidgt VILL är det ju självklart!! Det borde verklugen inte behöva försvaras eller ergumenteras. (ast visst är detså..) Du TS pratar om en hösttermin till med taskig ekonomi. EN ENDA HÖST TILL - det är väl inget på våra kanske 80 år i livet!! (OK vi vet förstås inte hur länge vi får leva..men nåt medel ligger väl ändå där!!) Den förlorade inkomsten som en höst ger - vad är den på det stora hela?? Heja dig!! och lycka till!!