• Anne69

Någon hemmaförälder som hjälpa mig att komma med bra argument för att övetyga min sambo om att det är bra för vår son på 1,5 år att vara hemma längre med mig.

Ja.....nu skriver du ju på just detta forum och det är ju klart att vi håller med

Vi har valt att ha våra barn hemma, inte jättelänge för till hösten väntar dagis för 4-åring o 2½-åring. Detta är det bästa val vi gjort! Barnen kom också sent o det var inte självklart - vi var ofrivilligt barnlösa i många år och värdesätter tiden med barnen oerhört. Vi vuxna har dock delat på ledigheten och verkligen båda fått knyta an till våra barn. O det faktum att de varit hemma tillsammans har gett dem en fantastisk anknytning sinsemellan.

Som förskollärare är du ju "proffs på barn" - och vet ju vad barn mår bäst av. Dessutom finns mkt litteratur som beskriver små barns behov - och ingenstans beskrivs att små barn har behov av dagis. Generellt brukar man (som du säkert vet) säga att barn under 3 år behöver inte dagis, men föräldrar behöver dagis. Och om ni föräldrar inte behöver dagis, så kan ni låta det vara!! Det handlar ju bara om ett halvår o det går utmärkt för de flesta att leva på vårdnadsbidrag under en sådan period. Det handlar bara om ekonomiska prioriteringar, och man får lägga annat på hyllan ett tag. Följ din känsla o låt honom vara hemma!

Svar på tråden Någon hemmaförälder som hjälpa mig att komma med bra argument för att övetyga min sambo om att det är bra för vår son på 1,5 år att vara hemma längre med mig.