• Toppen9

Lukas = Bög?

Ja, kanske en konstig tråd men tydligen anser 99% av männen i mín närhet att de som heter Lukas är bögar...
    Själv älskar jag namnet och skulle vilja att min lilla pojke skulle få det namnet, men pappan tycker inte som jag.

Så upp till bevis!

Associerar du namnet Lukas med att vara bög?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lukas = Bög?
  • Lördagkväll
    Pappa2006 skrev 2010-04-08 01:13:43 följande:
    Hej jag heter Fredrik...........och jag röstade nej.Tycker inte att namnet Lukas (eller egentligen något namn i sig) är förknippat med homosexualitet.
    Är du en idiot? *s*
    Men det har blivit bättre på sista tiden, känner minsann 3 fredrikar som inte är idioter..
  • ThomasKBA

ja akta dig för kalle, gunnar oxo , då är dom besatta av djävelen LOL

/Thomas

• velicious

har en fd. kompis som heter lukas..han sag "bögig" ut men var da inte allas bög. men man vet ju aldrig? {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}

♥ ᴴeNᴰrik my sunshine «--ஐ♥
  • Lördagkväll
    ThomasKBA skrev 2010-04-08 01:21:40 följande:
    ja akta dig för kalle, gunnar oxo , då är dom besatta av djävelen LOL   /Thomas
    Å folk som heter Thomas ska vi inte snacka om..*s*
  • LyckligtSlut

Har aldrig riktigt tänkt Lukas som bögnamn... Den enda Lukas jag känt var populär, tuff och en riktig kvinnokarl. Har hört att Sylvester, Vincent och benjamin ska vara "bögnamn" också, men ärligt talat så är det väl ingen som tar bögnamn på allvar som fenomen. Men tycker t ex att Gaylord är ett ganska dåligt val ändå.

• LyckligtSlut
    {#lang_emotions_laughing}Neelah skrev 2010-04-07 15:16:41 följande:
    Hur tänker de då? Tittar föräldrarna på sin nyfödda bebis och tänker att han ser ut att vara bög, så han får heta Lukas?
  • Pappa2006
    Lördagkväll skrev 2010-04-08 01:18:45 följande:
    Är du en idiot? *s* Men det har blivit bättre på sista tiden, känner minsann 3 fredrikar som inte är idioter..
    Lite kanske. Men det har blivit bättre på sista tiden. {#lang_emotions_dreamer}

Vad många Fredrikar du känner.
  • Lördagkväll
    Pappa2006 skrev 2010-04-08 01:38:23 följande:
    Lite kanske. Men det har blivit bättre på sista tiden. Vad många Fredrikar du känner.
    Men avd skönt, du kanske du bara klassas som halvpucko nu då..*s* nej avd elak jag är som skämtar på din bekostnad.. Jo ett gäng Fredrikar har det blivit under åren..
  • Barbiegirl

Absolut inte! tycker själv om det namnet å visar sig bebis vara en kille så vill ja ha det namnet. Min sambo tycker mer det är ett hästnamn,just typiskt för ardenner eller nordsvensk =)

☆*★AMELIA-06 ☆ BEBIS april-10☆*★
  • Athema

Nej det tycker jag inte, min son heter Lukas i andra namn :p Tur att jag inte valde det som tilltalsnamn {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_smile}

• Toppen9

Hahhaha
    ser att en del tar det här alltför allvarligt

Jag startade tråden då jag var nyfiken och jag tycker inte att det är så konstigt att en del associerar namn med sexuell läggning, gamlingar eller hundar osv. Tex associerar jag Douglas med hund och Tore med gubbe.

• kung abdullah
    Toppen9 skrev 2010-04-07 14:14:56 följande:

Ja, kanske en konstig tråd men tydligen anser 99% av männen i mín närhet att de som heter Lukas är bögar...
    Själv älskar jag namnet och skulle vilja att min lilla pojke skulle få det namnet, men pappan tycker inte som jag.

Så upp till bevis!

Associerar du namnet Lukas med att vara bög?

Jag känner två bögar, Mohammed och Samuel. Tänker inte att andra som heter det är bögar.

Men du kanske heter Lukas?
  • Anonym (Nej)

Det är inte bögigt att heta Lukas. 

• Anonym (:)
    Anonym (Nej) skrev 2024-08-28 22:25:05 följande:

Det är inte bögigt att heta Lukas. 

Jo, det har det hunnit bli sedan tråden var aktiv.
Svar på tråden Lukas = Bög?