• Toppen9

Lukas = Bög?

Ja, kanske en konstig tråd men tydligen anser 99% av männen i mín närhet att de som heter Lukas är bögar...
    Själv älskar jag namnet och skulle vilja att min lilla pojke skulle få det namnet, men pappan tycker inte som jag.

Så upp till bevis!

Associerar du namnet Lukas med att vara bög?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lukas = Bög?
  • Neelah
    Toppen9 skrev 2010-04-07 14:14:56 följande:
    Ja, kanske en konstig tråd men tydligen anser 99% av männen i mín närhet att de som heter Lukas är bögar... 
    Hur tänker de då? Tittar föräldrarna på sin nyfödda bebis och tänker att han ser ut att vara bög, så han får heta Lukas?
    Följ dina drömmar var de än leder
  • parvati

Lukas har väl legat i topp på andelen nyfödda pojkar i minst 10 år tror era män att antalet homosexuella män nu kommer att öka? Fråga dem det och återkom gärna i tråden med svar

• Hallonröd

Nej...verkligen inte.... så jävla löjligt....*hahahaha*...

// Bad sound kills good music...
  • April Mamma

Haha...nä verkligen INTE. Har aldrig hört.....

Lucas är ett jättefint namn.

• happy 78

nej,har jag aldrig hört nån säga o dessutom är det ju typ etta på namntopplistan...

• Storken22

Haha, nej det är ju ett jättefint namn!!

Som någon nämde tidigare så var ju Lukas i Skilda världar gay, men det känns ju lite passé så här typ 10 år senare!

• Cailyn

Min son heter Lukas...
    Om han skulle visa sig vara homosexuell eller inte har jag inte så mycket att säga om, men jag tror knappast att det isf har ngt med hans namn att göra!!! Har aldrig hört ngt liknande... hehe... Det är ju ett väldigt vanligt namn, så det blir många homosexuella vuxna snart isf! :)

• pyttipANNAn

Nej. Det tycker jag inte men alla associerar väl olika. För mig är Lukas ett hästnamn och för att ta ännu ett exempel så anser jag att Hampus är ett kaninnamn.

• Lördagkväll

Nej aldrig att det skulle förknippas med att vara bög, däremot sa alltid min pappa att Lukas var ett hästnamn så det blev ingen Lukas så länge han avr med i bilden, men senare fick jag en lillebror som heter Lukas..

Sen att man förknippar vissa namn med vissa saker ser jag inget konstigt med.. Jag har svårt för folk som heter Fredrik för dom flesta jag träffat som hetat  har varit rena idioter..
    Sen hette våran ena hund Molly så Molly är för mig ett hundnamn

• Pappa2006
    Lördagkväll skrev 2010-04-08 01:00:18 följande:
    Nej aldrig att det skulle förknippas med att vara bög, däremot sa alltid min pappa att Lukas var ett hästnamn så det blev ingen Lukas så länge han avr med i bilden, men senare fick jag en lillebror som heter Lukas..Sen att man förknippar vissa namn med vissa saker ser jag inget konstigt med.. Jag har svårt för folk som heter Fredrik för dom flesta jag träffat som hetat  har varit rena idioter..Sen hette våran ena hund Molly så Molly är för mig ett hundnamn
    Hej jag heter Fredrik...........och jag röstade nej.

Tycker inte att namnet Lukas (eller egentligen något namn i sig) är förknippat med homosexualitet.
Svar på tråden Lukas = Bög?