Inlägg från: carola1977 |Visa alla inlägg
  • carola1977

undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?

Förra graviditeten var jag hemma en dag, första dagen som illamåendet slog till. Tack och lov var det en fredag så jag hade helgen på mig att försöka må bättre. Åt bara några apelsiner på hela helgen och genomled ett glöggparty hemma hos oss (urk...).

Den här graviditeten har jag mått ännu mer illa och kräkts vilket jag slapp förra gången, men jag har ändå inte varit hemma. Fick sedan Lergigan utskrivet så slapp jag iaf kräkas.

• carola1977
    agda8 skrev 2010-04-06 11:34:38 följande:
    har inte spytt nåt än . bara " spykänsla" men e ju orolig för att de ska komma när som , vad finns de för receptfria illamående mediciner ?
    Postafen (som jag bara blev fruktansvärt trött av men som hjälper en del) och åksjukearmband finns på Apoteket. Vichyvatten kan lindra. Att äta ingefära (finns tabletter på hälsokosten tror jag) och lakrits kan också hjälpa. Småäta hela tiden, men det kanske också är svårt om man sitter i en kassa.

Man säger väl att illamåendet brukar släppa runt v 12, men det är också olika.
  • carola1977

Ja just det, när det verkligen gäller på jobbet, som när jag har besök, då försvann illamåendet helt. Märkligt. Försökte koncentrera mig hårt på annat för att slippa må illa, men det hjälpte aldrig.

• carola1977
    Mumin80 skrev 2010-04-06 17:26:46 följande:
    Måste du verkligen laga mat då? Jag tillbringade närmare en månad i början av graviditeten med att leva på yoghurt, flingor och frukt Maken fick sköta matlagningen, och helst då när jag inte var hemma.
    Förra graviditeten levde jag på baguette med skagenröra och tomat och fil och müsli i början om inte maken var hemma och lagade mat.
Svar på tråden undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?