Allergitråden
Mithrandil : men hade han 0.19 på något ? Isåfall ska man utgå från vad barnet har för reaktioner på ämnet.
Kavas tös hade 0.12 ( tror jag ) på soja men reagerar när hon får i sig det
Mithrandil : men hade han 0.19 på något ? Isåfall ska man utgå från vad barnet har för reaktioner på ämnet.
Kavas tös hade 0.12 ( tror jag ) på soja men reagerar när hon får i sig det
Då tycker jag du ska ta bort allt han hade reaktion på faktiskt. Så kan du ju testa att föra in ett ämne i taget sen när han mår bra!
Så bort med ägg, mjölk, vete och soja!!
Instämmer med kavat !!
Men mjölk soja och ägg kan du ta bort !!
Kavat : mår liten bättre ? Har tänkt på er en massa. Blir alltid orolig när det gäller små barn och andningproblem!
ViFrånLandet: hur mår G idag ? Har natten gått bra ??
Mithrandil : alltså reaktion på proverna. Allt över 0.10 kan man se som en reaktion ska Bellas läkare!
Lillskuttet : Vad hade Leo för värde på vete och jordnöt ??
Är han helt fin i eksemen nu ? Äter han vete och soja tex ? Hur går det med hans astma ? Hundra frågor..sorry ;)
Lillskruttet : Det jag funderat kring om hans astma är att det kan ha med allergi att göra. Min dotter visar inget alls på vete på rast. Men blir ALLTID kass i astman efter hon råkat få i sig vete. Hade hon inte haft massa andra symtom på just vete och vi inte tagit bort det hade hon med all säkerhet ätit vete idag och varit riktigt kass varje dag =/ Kanske kan det vara liknande för Leo ?
Eller att han har det som Mithrandils dotter. Hon var ju också rosslig och med astmasymtom länge innan de hittade en bakterie i näsan på henne ( så var det va ? ) Har de liksom gjort en grundligare undersökning ?
Angående Singulair vet jag inte riktigt vad den fyller för funktion ;) Men Bella slutade nästan rossla helt med den , iallafall när hon är frisk. Innan rosslade hon högljutt konstant och vi kunde känna hur hennes bröstkorg vibrerade genom tjocka vinteroveraller.
Nu rosslar hon endast vid förkylningar och det är ett stort framsteg =)
Men jag tycker hans maxdos är låg. Bella hade 8 pulmicrt och 8 airomir som maxdos. Nu har hon ju pariboyn och har helt andra mediciner och doser.