• Tibell

Allergitråden

ViFrånLandet : det där med att man vänjer sig hur de andas känner jag allt för väl. När Bella är sämre i sin andning flåsar hon som en hund vid lek och stönat på varannat andetag. Vi har vant oss men när någon annan hör henne tycker de att det låter helknas.

Håll koll på hur många andetag han tar.
    Han ska helst inte ligga över 45 tror jag de säger.
    Hoppas ni får komma in direkt ! Kram

• Tibell

Ytlig andning är inte bra om jag förstått saken rätt.
    De ska ligga mellan 20-30 vid vila ( alltså sömn eller efter 20 min sillasittande )
    Sen går de ju alltid lite högre vid astmabesvär. Men får inte få för högt!
    Vad ligger han på?

• Tibell

Låter som en god ide. Jag brukar alltid filma Bellas andning om det är något jag är osäker på. Har filmat indragningar och bukandning med :) så har man att kolla på om man skulle bli osäker på hennes andning vid ett annat tillfälle!
    Hoppas han piggnar på sig snart

• Tibell
    ViFrånLandet skrev 2011-05-02 15:30:42 följande:
    Absolut, ska göra det bara sambon kommit hem. Försöker spela in hans andning på mobilen men han kan inte hålla tyst, pratar vart och varannat andetag... Iofs hörs det ju att han är ansträngd då också, så kanske ska spela in ändå... Ifall att han låter bra när vi väl är där menar jag, brukar ju liksom kunna bli så...
    hur går det med G??
  • Tibell

Instämmer med kavat !!

Och bölar nästan själv :( små barn med andningsbesvär ska de bannemej ta på allvar !!!! Vi har alltid fått komma in direkt och så ska det vara!
    Ska tänka på er i natt och hoppas på att han får en toppen natt
    STOR kram

• Tibell

Alrro : skönt att lungröntgen såg bra ut :)
    Vad hade hon för siffror på ägg och jordnöt ?

• Tibell

Okej. Skönt ändå att det faktiskt visade på något. Man känner sig lite lätt hypokondrisk tillslut ;)
    Bella fick precis påskrivit på både mjölk och cashew, det var med rätt skönt att få en sorts bekräftelse
    Nästa steg är nog jordnöt och pollen i augusti
    Din dotter visade inget på pollen då alltså? Tog ni för alla sorter?

• Tibell

Alrro : allt över 0.35 är godkänt. Och däromkring låg Bella. Det går upp till 100 tror jag

Svar på tråden Allergitråden