-
fast hjälper det mot typ magont och humör då? Har alltid fått för mig att det mest hjälper mot klåda och utslag ?Kavat skrev 2011-03-21 20:30:11 följande:Har ni Aerius eller Tavegyl hemma?
-
Nä testa kan man alltid göra =)Kavat skrev 2011-03-21 20:35:26 följande:Mjooo... Det beror nog på vad som händer i kroppen. Min dotters humör biter det på, absolut! Men tror hon blir mest ilsk av klåda och kli samt då eksemen, men de är ju de som orsakar klådan. Ibland ser vi inga eksem ens men hon är "galen" ändå och säger att det kliar. Vad det verkar. Hon är ju 5.5 nu och kan ju sätta ord på saker mer. Magontet biter det knappast på.
Så det skadar aboslut inte att kolla om det funkar.
Ringde idag och försökte få en tidigare tid för pricktest på Tilde med nötter. Men det fanns inga. Hon avrådde oss såklart att ge henne nötter (nähä ?) och så får vi se vad testet visar. Men OM det nu visar neg. Kan man be att få göra en provocering på sjukhuset då? Dels vill vi ju vara säkra på nötallergin och om det nu visar sig att hon inte tål det via provocering vill man ju kunna ha någon mer akutmedicin. Det närmsta nöt hon kommit är spår och då reagerade rätt kraftigt. Jag hoppas ju såklart detta bara var tillfälligt och att klåda i hals och mun bara var en engånsföreteelse *håller tummarna*
Ska be dem ta glutenprover och fler tester på födoämnen med.
Nu klagar hon på magont varje gång hon ska bajsa, oavsett vad det är för konsistens. Hon sätter händerna åp buken och liksom håller emot. Fråger jag henne varför hon gör så säger hon att det gör ont =/
Måste såklart inte alls vara allergirelaterat men kanske lika bra att kolla upp. Det händer ju inget direkt med vikten och hennes humör är inte det bästa ;) -
hmm
Tycker mig känna igen detta..
http://www.netdoktor.se/astma-allergi/?Tab=Questions&Question=41231 -
Brukar också glömma fråga vad "ganska" bra betyder =)
Men på Bella beror det nog på rosslandet. För på henne behöver du inte lägga örat på ryggen. Du kan stå ett par meter bort och höra. Eller sätta händerna runt bröstkorgen och känna hur det vibrerar ;) -
Vi misstänkte ju att våran dotter börjar reagera. Hon har genomskinlig rinnsnuva, astmahostan har börjat göra sig mer och mer påmind, tröttare osv.Molina skrev 2011-03-22 20:40:20 följande:Pollen???? Någon i Mellansverige som börjat reagerat? Min näsa vill bara klia och ögonen svider bläää kan ju vara en vanlig försylning på G men har ingen som helst halsont.
MEN, hon har haft det såhär i 2 månader. Så jag har ingen aning.
Vet med pricktest att hon inte tål björk och gräs. Inga andra pollen tagna.. -
Nu kommer fröken Neggo igen =/
Måste ringa Bellas kök och ha reda på ALLA ingredienser de använder i maten. Även margaring mm.
Dagis klagar på att hon är kass i magen varje dag. Det är som vatten och de får byta 1-2 ombyten.
Dessutom har hon eksem nästan varje dag nu =/ Nu har hon även en del i ansiktet...
Suck. Att det aldrig kan få vara bra..
Hon får ju visserligen lactulos dagligen. Men vi ger exakt samma varje dag, inklusive lördag, söndag. Men hon är aldrig dålig på helgerna, snarare åt andra hållet..
Annars kanske makens briljanta idé stämmer. Att hennes tarmar börjar mogna, men bara på veckodagarna då ;) -
Jo de skriver ju alltid upp vad hon äter. Men jag vill ha alla ingredienser.. Till och med kryddor. Man vet ju aldrig om de kanske använder någon produkt som inte är ren..
Sen har jag något svagt minne av att de använder ett bordsmargarin från Milda. Det var inte carlshamns mjölkfria i allafall
Kan det kanske vara den ?
Hon har ju Iofs alltid haft den där men det är först de senaste 4-5 veckor som hon faktiskt äter smörgåsarna de ger henne. Innan åt hon bara gröten
Suck. Detta är en jäkla djungel och jag börjar bli lite lagom trött på skiten..
En annan icke relevant fråga. Visst kan det pipa lite om utandningen när de andas med näsan ? Bella gör det nämligen. Hon låter dock inte täppt och pipet kommer precis i slutet på utandningen. Hon vägrar andas med munnen när hon sover så har ingen aning om det piper då med -
Mithrandil : står det mjölkfritt på? Isåfall är det inte den Bella har på dagis.
Tänkte om det kanske fanns spår av tex mjölk i margarinet.. -
Alltså jag förstår mig inte på Bellas mage..
Hon får ju som sagt alltid samma dos lactulos och bajsar i regel en gång varje dag på det. Men sen har ju dagis kommenterat att hon så himla ofta bajsar vatten..senast igår.
Så då sänkte jag dosen med 2 ml idag vilket har resulterat i att hon inte bajsat alls :(
Varför gör hennes mage såhär?
Det jag vet är att hon ätit gröt till frukost igår men yoggi idag..
Väntar på en lista från köket på vilka råvaror de använder..
De hade visst mildas mjölkfria bordsmargarin. Fick se förpackningen idag.
Eli: du som är bajsexpert ;) varför gör hennes mage såhär? -
På helgerna sköter hon magen en gång om dagen på samma dos lactulos. Är aldrig dålig i magen..