Allergitråden
ser att jag stavar som en kratta!! Har jobbat 12 timmars pass idag och skyller på trötthet ;)
ser att jag stavar som en kratta!! Har jobbat 12 timmars pass idag och skyller på trötthet ;)
Eli : hur har det gått för E ?
Eli : skönt att det gått relativt bra ändå ! Med tanke på mängden vete han fick i sig.
Kan man få klåda som symtom på allergi/överkänslighet utan att man nödvändigtvis måste ha massa synliga utslag ?
K Kavat : Det kom utslag sen ! Har lagt upp en liten halvkass bild i "hemliga" tråden ;)
Eli : skönt ändå att ni kan känna er säkra nu!
Och också väldigt skönt att reaktionen inte blev "värre" med tanke på vilken jätte stor mängd vete han fått i sig ändå!
På måndag ska jag nog äntligen få göra ett pricktest.
Ska be dem ta för nötter med när de ändå håller på. Men läste lite igen på innehållsförteckningen där det stod att glukossirapen var från vete..
Och dessa "myggbett" hade jag varje dag innan jag slutade med vete.. Så det kanske hänger ihop trots allt!
Eli: ska jag vara riktigt ärligt känns det inte som att Es kinder har något alls att göra med vete. Dock verkar ju mage och humör definitivt ha det.
För hade det varit veterelaterat borde de ha reagerat efter 2 pannkakor?
Men däremot har ni ju varit inne på köld.
Det är inte så att de röda uppstår när han äter kalla saker och får det på kinderna?
Typ kräm, isglass, kylskåpskall sylt , flingor med kall mjölk som hamnar på kinderna ??
Bara en liten ide'
Smillamilla: tja varför inte ? Känns som om man kan få alla möjliga sorters reaktioner ..
Vi själva är inne på att feber kan vara en sorts reaktion.. Någon som känner igen det ??
För Bella var det tvärtom..
Hon hade 39 på morgonen men inget samma eftermiddag..