Allergitråden
Skinka... vi läser från gång till gång. Tycker vi hittar sånt som funkar så ofta att vi inte behöver stirra oss blinda på ett enda märke som man får göra med ex leverpastej (bara scan i "låda" funkar för oss).
Skinka... vi läser från gång till gång. Tycker vi hittar sånt som funkar så ofta att vi inte behöver stirra oss blinda på ett enda märke som man får göra med ex leverpastej (bara scan i "låda" funkar för oss).
Så trist Kavat.
Kan inte din mamma slå en signal när det är nåt nytt hon vill ge? Alternativet är att antingen förbjuda dem att ge något som inte är godkänt av er, eller att ge en matlista i förväg? Jobbigt, japp, jag vet...
Hoppas ni kommer på vad som gett reaktionen på magen. Hoppas det läker fort!
Mamsie: Jag tycker det är oerhört synd för Max men min egoistiska sida hurrar för att du reagerar och blir arg. Tyvärr så är ungefär jordnötter och kanske ägg det enda som räknas som luftburen allergi om man frågar allmänheten. Luftburet mot mjöl är "såååååååå ovanligt" eller hur är det nu??? *suck*
På dom!!! Låt alla graviditetshormoner komma till användning... go go go!!! *hurrar*
Hej på er!
Läser om natt-trasslande barn.
Vi förutsatte att det var allergin som väckte vår nollsexa, Max. Han snarkade ganska mycket men det har han ju gjort jämt, men för säkerhets skull så togs röntgen på "bakom näsan" för att se om näskörteln var förstorad och blockerade/förhindrade luftpassagen. Röntgen visade inget anmärkningsbart.
Han hade haft öroninflammationer så vi var på efterkontroll hos Öron-Näs & Halsläkaren. Vi berättade om röntgen och sa att det var skönt att det är kollat i alla fall.
- VA? Röntgen? Det var länge sen man slutade med sånt för det är mycket sällan man ser hur det är på riktigt! Ni får komma till mig så går jag in med kamera och tittar efter, sa han.
När läkaren fått kameran på plats så fick jag titta. Det var ett svart streck och läkaren förklarade att det var hans luftpassage! Vi fick tid för operation av näskörteln och samtidigt togs halva halsmandlarnara bort.
Grabben blev som ny och för första gången på knappt 4 år sov han hela nätter! Sonen, jag o maken blev totalt utvilade och kände oss som nya människor efter bara ett par veckor Vilket lyft för hela familjen!
Så ni som har natt-trasslande barn som andas tungt eller snarkar; kolla med ÖNH om de kan undersöka barnet! Och nöj er inte med röntgen som är både jobbig och värdelös!