Allergitråden
Vi trodde inte heller våran lilla var så känslig som hon är .
Men i galleriet ser du en bild på hur hennes mage såg ut efter en bullbit stor som en fingernagel .
Hoppas allt går bra och att han snabbt blir bra igen !!
Vi trodde inte heller våran lilla var så känslig som hon är .
Men i galleriet ser du en bild på hur hennes mage såg ut efter en bullbit stor som en fingernagel .
Hoppas allt går bra och att han snabbt blir bra igen !!
Kan man få eksem av att ha haft vattkoppor ? Eller av feber ?
Eli : Fast detta är kliande eksem, rätt stora ytor. Men det kanske kan bli så av feber med?
Åh nej stackars plutt =( Hur har han lyckats med det ? Eller var det därför kinderna vart röda i torsdags ?
Hopppas sömnen fortsätter vara bra och tur att reaktionen inte blev värre än röda kinder, även om det såklart är synd om honom ändå !!
Det är både små små prickar och röda torra/fnasiga ytor som verkar klia ordentligt.
Stackars liten =( Hade han hunnit äta många ? Ska hålla alla tummar jag har att nätterna inte blir påverkade nu när de funkar så bra!
Eli : Hade han dessa röda kinder innan han åt ketchup eller kom det efterråt? För var han redan röd och sedan äter stark ketchup är det kanske inte så konstigt om han blir ännu rödare ?
När B har sina veteprickar triggas de igång extra mycket när hon äter något som är det minsta starkt.
Bara en tanke...
Verkar han påverkad av kinderna ? Säger han något ?? det ser ju inte så trevligt ut...Stackars liten
Jag tycker även han ser blålila ut om läpparna? Eller är det kamerans fel kanske?
Eli : Du menar väl inte att denna lilla charmknutte har humör ;)
Ja det låter ju lite som att han reagerar lite på ketchup.Så har han ont utav det skulle jag skippa den!
Det är ju ändå skönt att det "bara" verkar vara kinderna som reagerar nu ? Hade ju varit skit om era toppennätter hade rubbats. Håller tummarna att även kinderna ser bra ut snart!
Här hemma har vi spekulerat i vad lillans eksem kan bero på men skyller allt på förkylningen!
Det finns väl egentligen andra tänkbara anledningar men just nu är det alldeles för mycket här hemma så vi blundar helt enkelt för en möjlig utökad allergilista =(
Eli : på hemsidan har jag heller inte hittat något, men sist vi vär där och åt hade dem en mapp framme vid serveringen. Dessvärre blev ju lillan dålig ändå men det blir ju så tyvärr..
Här har vi en till liten med veteallergi! Hon får dock inte dessa röda kinder som verkar vara vanligt vid veteallergi. Hennes symtom är svullen mage, matvägran, massa röda prickar runt munnen som vid större mängd vete sprider sig till näsan och runt ögonen, kaskadkräkningar ( vid lite större mängd som 2x2 cm stora brödbitar ) och astma.
Nu har hon dessa "veteprickar" och är hel kass i astman så något måste hon ha hittat på golvet
Jag har funderat på något. Kan testresultatet på rast påverkas av hur mycket/lite barnet har ätit födoämnet ? Alltså om barnet aldrig ätit nötter ( inte ens via amning ) kan han/hon ändå få utslag på rast? Och om barnet ätit födoämnet i flera månader är det då lättare att se allergin på rast?
Bara några funderingar såhär på kvällskvisten :)
Eli : Usch och tvi =( Han han reagerat med kräkningar förut ? Får hoppas att det inte är magsjuka...
Mama Law : STORT lycka till <3
Lilla hönan här hemma är fortfarande kass i astman. Idag fick vi åka in..igen. Inhalera ventolin 2x2 och tillslut fick vi upp syresättningen till 97%.
Det känns som att "veteprickarna" försämras och har spridit sig till näsan. Så frågan är om hon får i sig något knas som vi inte vet om. Vi vet ju att astman blir sämre med vete...hmm..
På med dektektivmössan och fram med förstoringsglaset *suck*