t0va skrev 2010-11-17 18:56:33 följande:
Nu var det 1 vecka sedan vi gjorde mjölkprovokationen lite innan så började vi testa med gröt så han ska stå sig lite bättre och det funkar. Nu istället för att äta var 3:e timme på natten så har han sovit 6-7timmar flera nätter.
Men han fortsätter kräkas, är inte riktigt lika illa som på mjölktiden men som idag på mammagruppen så fick han mat på sångsammlingen och 5min efteråt när det var fika så kräktes han som en fontän över den ansvarige som höll honom. Sen blev det ännumer så tillslut åkte kläderna av så vi kunde toka av honom lättare.
Han är mer kinkig nu och sover massor, men dregglar otroligt mycket också. Nu fick han ny pyjamas och 20min senare är den helt fuktig. Så jag funderar på om det kan vara tänder på gång som gör att han dregglar så mycket och är kinkig men om det är reaktion på gröten, är havregrynsgröt och enago kan det bli kräkningar då också ?
Om de reagerar på gröt så är det väl oftast gluten då men ger sånt kräkningar?
Vad fick han för mat innan han kräktes så?
Det tar ju två veckor för mjölken att gå ur kroppen, så än är det risk att det är mjölken.
Om de reagerar på gröt så beror det på vad den innehåller. Enago är väl smaksatt? Visst kan det vara gluten, men troligare att det är vete eller/och havreallergi - om det är sädesslag som han reagerar på. Testa att ge egen risgröt på Pama minutris kokat på Carlshamns risdryck och berika med Profylac och sen ev någon fruktpuré till som du vet att han tål så magen hinner lugna sig. Alltså så att du undviker vete och havre någon vecka och sen ger du lite försiktigt igen och ser vad som händer.
Ge helst så rena saker du bara kan nu i början. Alltså en sak i taget och inte en gröt som innehåller 10 olika saker.
Föresten, han är väl inte så gammal kom jag på nu!
Då ska du absolut vänta lite med Enago, den är väl från 5 månader? Det är nog tokmycket för mycket vete och havre för en sådan liten mage som dessutom inte mår helt bra efter provoceringen.