-
Min dotter får konstiga utslag som liknar din dotters när hon äter frukt hon inte tål... Men hennes är "vanliga överkänslighetsprickar" vad jag vet...Snutten skrev 2010-10-28 21:58:55 följande:Hmmm. Ja vi får se. Som vi kommit fram till tidigare: våra barn drabbas av väldigt ovanliga saker. Siri ska ju till hud imorgon för hon förmodligen har fått perioral dermatit som normalt sett bara drabbar vuxna. Suck. Och behandlingen mot det är superstarkt PC som man inte får ge till barn under 8 år eftersom det kan förstöra emaljen på tänderna. Ska bli intressant att höra vad läkaren säger imorgon.
-
I stort sett allt på den listan stämmer in på glutenintolerans också... Men även allergier gör ju att kroppen inte funkar som den ska... Äter du som du bör Angel?JPL skrev 2010-10-29 14:53:45 följande:NärNär någon säger att den är frusen tänker jag direkt på Hypothyreos. Kollade i listan och "utslag" är med som symtom:
thyroid.se/content.php?ArtID=94&CatID=3 -
Vete med största sannorlikhet...Tibell skrev 2010-10-30 09:20:25 följande:Någon som vet om karamellpojkarnas klubbor innehåller vete? Det står glykossirap på... Är det från vete?
-
www.bambubutiken.se/product.html/understall-i-bambu---barnBlå Flygare skrev 2010-10-29 17:55:08 följande:Silke och ull menade jag så klart.
men från 110.. Kan S ha det? -
Båda mina storas eksem blir så mycket värre av E202, vet egentligen inte om det är så att de får eksemen av E202 eller att det bara blir sämre/mindre tåliga, men de blossar upp av E202. Så det låter inte helt otroligt. Skönt att han är bättre!Dalkulla74 skrev 2010-11-01 08:27:10 följande:Ett tillägg om hydrocollplattorna, Ju äldre Martin blev så kom han ju på att de gick att riva av (gjorde det även i sömnen) så visst kliade han sig en del ändå men det blev trots allt en bråkdel mot innan då han låg och systematiskt rev sig på alla prickar som stack ut från huden och nu fick de större chans att läka och hållas i schack istället för att öka i storlek.
Martins eksem har inte varit så bra så här länge någonsin sedan han föddes. Han har varit mer eller mindre fin i ansiktet sedan i maj . "Normalt" ser han ut som en kille som haft vattkoppor för en vecka sedan typ. Jag undrar om det kan vara så enkelt som att det var då vi tog bort E202 (kaliumsorbat) som det blev så här bra? Vi är så glada för hans skull och hoppas det håller i sig även nu i vinter . -
Vilken sylt = vilket innehållTibell skrev 2010-11-01 21:54:29 följande:Banan och sylt som fyllning
Brukar hon äta den sylten?
Min kille tål inte bl.a eldorados med glykossirap ej heller E202 som ofta finns i sylt... -
Vad får era barn slembajs av? Och hur länge efter att de ätit det kommer bajset?
Lilleman bajsade och kissade på sig innan när vi kom hem från dagis. Något säger mig att det inte är vete för han ser inte ut så i ansiktet som han gör när han fått i sig vete. Han har inte spytt och är pigg i övrigt men klarade inte att hålla sig.
Här hemma har han inte fått något "ovanligt". Dessutom var han inte på sin vanliga avdelning idag, utan dotterns, men "rätt" kokerska och "rätt" person brevid honom vid lunchen... F-n, vad jobbigt det är med allergiska barn.... Vill ju veta vad det kan vara så att man kan undvika det i framtiden... -
Med andra ord är det mjölk, soja, fisk eller ägg eller något nytt? (fast tror inte riktigt på ägg för då bör han fått större reaktion och även i ansiktet och jätteont i magen.. Vad jag tror...)
Enligt dottern var det kyckling och ris som han åt... Kyckling klarar han här hemma, köper i och för sig mest samma... Men tror inte på det heller, om de inte stoppat något annat i kycklingen...
Luktar helt ruttet och han har sprungit på toa (och hunnit som tur är) flera gånger nu i eftermiddag... Han var helt förstörd när han inte hann... -
Ja, du har väl läst kommentarerna ovan.ViFrånLandet skrev 2010-11-03 16:43:17 följande:Är slembajs också tecken på allergi? Crap! Jag som hittat på alla möjliga förklaringar till att lilleman bajsar slem mellan varven...
-
Ja, då är det ju svårt att veta... Skönt när hon blir lite äldre då kan man oftast bortse från den felmarginalen att de plockar från golvet.Tibell skrev 2010-11-03 18:44:13 följande:syltet har hon äit av inann..så den är ok! Är någon ekoligisk tjohej och innehållsförteckningen ser helt ok ut!
Men jag pratade med min mamma idag, som också var på kalaset, och hon hade sett att dottern stoppat något i munnen och hann inte få ut det. Så något var det ju säkert!! Idag mår hon dock bättre!
Kan nässelutslag se ut som ett rött fläckigt "täcke" eller måste det vara blåsor ?? Får själv titt som tätt ett rött fläckigt område som täcker mage+ bröst och som kliar något såååå fruktansvärt. Har aldrig lagt någon vikt vid det eftersom det lägger sig efter någon timme. Men igår hände det igen och nu kunde jag inte sluta tänka vad det beror på!!??
Låter som nässelutslag...