mummy40 skrev 2010-05-05 18:36:34 följande:
hej.Hoppas ingen tar illa upp nu, men jag behöver skriva av mig lite,då jag inte har nån att prata med.Igår hade jag tid för Nupp,då jag skulle varit i v 12, hade efter det-om allt hade varit bra -tänkt att skriva o berätta detta här i tråden ,det är ju en liten babyboom här inne....Gjorde Vul i v 7 och hjärtat slog då,men någon v senare började jag få en känsla av att något inte stämde längre.och rätt hade jag .Har alltså varit dött i minst tre veckor.ska t läkaren på fr, för ytterligare koll,faan det kännns inte som vi behövde detta också.Kan detta ha att göra med min extremt ensidiga kosthållning pga amningen och ett sänkt allmäntillstånd efter vårt kämpiga första år med sonen samt att jag hade allldeles förhögt tsh-22 när graviditeten bekräftades? nu skall man vänta på att det startar eller? Vill skrapas,men Bm pratade om att jag skulle blöda ut m tabletter, vilket skrämmer mig..-
Så tråkigt, jättekramar till dig. TSH kan påverka graviditeten men jag är lite osäker på nivåerna, får du behandling för det? Är det medicinsk abort du menar med att blöda ut med tabletter? Valet mellan medicinsk abort och skrapning baserar man på vilken vecka i graviditeten kvinnan är i. Nu arbetar inte jag med gynekologi utan på förlossningen så jag är inte så insatt i den frågorna och är lite osäker på hur man räknar vid missed abortion om det är grav veckan man tror att man är i eller om det är den veckan fostret slutade leva. Diskutera med doktorn på fredag. Jag hade valt medicinsk abort om jag fick välja. Om inte annat så slipper man en sövning och infektionsrisken är större vid en skrapning. Blöder gör man efter en skrapning också. Hoppas ni kommer fram till en lösning som du tycker känns bra för dig.