• Kavat

Allergitråden

Molina skrev 2010-08-04 23:19:31 följande:
    Vi har också en enorm tur med vårat dagis, är många barn som har allergier och vissa riktigt svåra och dom har 2 olika bord för barnen som är mellan 3-5år 1 bord för allergibarnen och ett för övriga barnen helt suveränt, inte en gång har jag varken hört eller varit med om att nåt allergibarn blivit dålig, dom har sån stenkoll. Nu går det bara ca 20barn på Moas avdelning och vid hennes rum/bord sitter dom ca 8barn alla med olika allergier.
    Det låter ju toppen!

Sonen ska gå på 1-3 avdelning och han är nu över 3... Känns som det blir mer kladd än nödvändigt. I sonens fall skulle det tyvärr inte funka med allergibord heller. Ägg hoppas jag de tar bort helt. Men i och med att det sen är vete och havre han reagerar mest på och även enbart vid kontakt. Så sätter de en mjölkallergiker brevid sonen som får havre istället så blir det så mycket värre än om de spiller mjölk... Jaja, vi får väl se hur de vill lösa det. Man kan väl inte göra mer än att ge förslag för deras bästa.
  • Kavat
    Allrona skrev 2010-08-05 18:17:15 följande:
    Är det någon som har barn som reagerar på hello kittys isglass? Den är ju både fri från mjölk och soja samt e-ämnena som är av baljväxter. Min dotter verkar gå eksem av den men jag vet inte vad i den hon reagerar på.
    Glukos-fruktossirap? Körsbär?
  • Kavat

Tittar in lite snabbt och skyller frånvaron på en 3-dagars liten kille! Hjärta

• Kavat
    trållmor skrev 2010-08-10 22:44:37 följande:
    Nu behöver jag er hjälp! Jag behöver ett tårtbottenrecept

Men det måste vara utan allt. Jag tar gärna emot ett recept på vanlig tårtbotten och ett chokladtårtbottenrecept. Jag har bakat så många olika sorter nu, och jag får fasiken inte till nåt alls. Det blir oftast tjocka stenkakor Visst, ungarna blir glada som får äta upp det eftersom det inte går att använda till tårta, men jag börjar få panik snart eftersom jag inte får till nåt och då har vi både dop och Mattis födelsedag att planera inför. Jag vill gärna provbaka dessutom så jag vet att jag får till nåt vettigt. Inuti vet jag redan vad jag ska ha på, så det är bara själva tårtbottenrecepten jag behöver. Mattis har önskat sig en chokladtårta, och till Neelahs dop så har vi tänkt att ha en traditionell tårta att bjuda på. Så snälla hjälp mig med recept
    Miralicias blogg, länk i ts!
  • Kavat
    Miralicia skrev 2010-08-10 23:02:29 följande:
    Ang bloggen så kan jag nämna om nån är ute efter recept på olika saker så är det nu lite lättare att hitta vad det finns för recept/beskrivningar.
    Jag la upp en separat flik (överst under sidhuvudet) till en separat sida där alla recept/beskrivningar finns uppräknade och fördelade på olika kategorier och varifrån det är länkat till det inlägg där respektive recept återfinns.
    Maken önskar hamburgerbrödsrecept! {#emotions_dlg.flower} *fjäskar*
  • Kavat

Tack för alla grattis!

En fråga till er som kan det mesta. Hostdämpande som man kan äta när man ammar? Håller på att hosta ihjäl mig. Trodde det skulle släppa nu när bebis kommit, men nej då.. Inte alls, det är värre än någonsin. Funderar på om det bara är kombo rethosta av någon annan anledning...? Helst receptfri, för jag har inte lust att gå till akuten med liten...

Har ju pulmicort som hjälpte lite under grav, men inte helt. Men läkaren tyckte ju jag lät ren när jag var inne också, och då var det ju "ok", som alltid när man väl kommer in till läkaren.

• Kavat
    2små2stora skrev 2010-08-11 22:38:08 följande:
    Torr rethosta eller slemmig hosta?
    Torr som gör att jag nästan inte får luft ibland. Vill ju egentligen inte ha något, men när hela underlivet är mörbultat efter förlossningen och man håller på att kissa på sig varje host (super knipträning. ) så är det så himla jobbigt..te, jag berättade vad J sagt om att huvudvärken kan hon fortsätta stå ut med men hon tänker inte äta
  • Kavat
    2små2stora skrev 2010-08-11 22:43:51 följande:
    Testa med noskapin då och se om det hjälper.
    Hum, det är nog det enda jag inte vill testa. Får hemska magkramper av den... Finns det någon annan?
  • Kavat
    Tibell skrev 2010-08-15 22:16:26 följande:

Innehåller playdolera mycket vete ?! Eller är det bara små mängder ?!

Typ bara vete..
  • Kavat
    Tibell skrev 2010-08-15 22:23:52 följande:
    K Kavat : Hur är det fresten..mår ni bra?!  Kan tänka mig att ni njuter av liten * inte alls avis* ;)
    Ja, det är bra nu. Jag var dålig två dagar i veckan (feber pga att mjölken satte igång tror vi) och sen åkte dottern på något, men nu är vi friska igen. Läser, men har svårt att skriva med bara en hand. Han ammar en del, och nu i början är de ju inte så snabba direkt.
    Och ja, det är mysigt med bebis! Hjärta
Svar på tråden Allergitråden