trållmor skrev 2010-04-26 10:50:13 följande:
Perfekt!!!Jo, igår kom han med en teori som jag tänkte pröva på er. Innan jag träffade honom så hade jag haft svamp i underlivet 2 ggr. Sen jag träffade honom så har jag haft så mycket svampinfektioner så jag tror att 100 st inte ens stoppar antalet. Man har ju hört om att kvinnor kan vara allergiska mot sin partners sperma, MEN Fredrik tog steget lite längre än så.Jag har ju aldrig varit så bra i tarmarna som nu, efter jag började äta mjölk- ägg- soja- havre- och vetefritt. Då har jag ändå haft upp till 25 tömningar per dag. Idag har jag ca 3, så det är lyx för mig numer Fredrik tänkte på att kan det vara att han äter alla dessa produkter som gör att jag får så många infektioner i mitt underliv? Så fort han åker ut någonstans så proppar han ju i sig massvis med mjölk och ost, och det är ju för att vi inte har det hemma. Kan det vara en bidragande orsak tror ni (kanske inte enbart det, utan just bara en bidragande orsak) att jag får så många infektioner där nere?Vi har ju haft väldigt lite sex på slutet just pga att vi inte vill bli gravida och vi avstår hellre än att pyssla på med kondom. Sen när jag satte in spiralen så hade sex fyra gånger på fem dagar, och *vips* så fick jag livmoderinflammation. De trodde ju att det var spiralen, och plockade ut den såklart, men i informationen jag fick innan de stoppade in den så skulle ev biverkningar i form av feber komma inom en vecka. Jag märkte inte av någonting!!!! Det gjorde inte ont när hon satte in den, och inte sen heller, utan allt kom efter att vi hade haft sex med varandra...Så, vad tror ni???
Jag tror nog mer på spiralen. Det kan ta ett tag innan infektionen visar sig ordentligt. OM du hade svamp, kanske inte så det syntes men ändå lite tendens, så kan ju spiralen ha tagit med sig det upp i livmodern.
Vad gäller svampen skulle det ju kunna vara så att det beror på vad han äter. Får du svamp även om ni inte har sex?