-
Tack! Får införskaffa det sen då.. Det kan förresten inte tänkas gå om man har i lite bakpulver? Aja, först och främst får vi kladda i oss de jag redan gjort... Blev jättegoda men kräver sked ;)Kavat skrev 2011-05-25 11:34:25 följande:Noegg!! Eller loprofin.
-
Lillskruttet: Usch vad ni verkar ha det jobbigt =( Hoppas ni får ordning på det hela snart, som de andra redan skrivit - så här kan ni ju inte ha det!
-
Törs man ge flingor innehållande detta tror ni? Ris (99%), socker, salt, maltextrakt (korn).
Han tål inte vete och havre, inte testat varken korn eller råg... Sprang på den av en slump på affären idag men köpte den aldrig, blev så osäker... Men det kan ju knappast vara särskilt mycket korn i om 99% är ris, eller tänker jag tokigt?
-
Tack för dina synpunkter, kloka som vanligt =) Du har rätt, flingor är ju ingenting som är livsviktigt att kunna äta direkt, så vi skippar det - åtminstone tills vidare...Kavat skrev 2011-05-27 23:26:23 följande:Jag hade inte gett... Men vill du testa så ge.
Jag reagerade på chokladgodis (risbräck) med lite cornflakes i som var från Brüggen som var "glutenfria". Nu är jag ju superkänslig mot gluten. Men de var alltså inte ens märkta med att de innehöll kornmalt eftersom det var glutenfritt... Fast det är ju gluten jag inte tål och det finns ju i korn.
Jag hade aldrig själv vågat äta de om de innehåller kornmalt.
MEN det kan ju vara så att han tål korn även om han inte tål vete och havre. Men jag vete katten om jag hade testat ändå till mina barn... Då hade det nog fått vara några oerhört bra produkter som jag jätte gärna hade velat att de kunnat äta. -
Ojdå, vilken tur jag inte köpte den då! Tack för infon =)Miralicia skrev 2011-05-28 08:59:40 följande:Är det Kelloghs Rice Crispies? Misstänker det i varje fall och då säger jag absolut NEJ!
Alla Kelloghs produkter (i varje fall här på den Svenska marknaden, på den engelskspråkiga/USA vet jag att det har en glutenfri Rice Crispies, men då är det en särskild variant som heter Rice Crispies glutenfri utöver den vanliga Rice Crispisen) innehåller för mycket gluten för att ligga över gränsvärdet för att få räknas som glutenfritt, så då finns det garanterat rester av andra spannmålsproteiner också -
Tibell skrev 2011-05-28 09:35:02 följande:Vifrånlandet : Hur mår lilleman nu ? Är det bättre nu när det inte finns så mycket björkpollen kvar ? Nu har gräset kommit hit så Tilde medicineras nu..
Bellas näsa rinner med men verkar ändå må ok.. Tycker att hon blir lite röd och svullen om ögonen när vi är ute men det kan likaväl vara i min fantasi.
Får se hur hennes hud reagerar när det blir dags för kortbyxor... Förra året fick hon eksem och prickar så fort hon kom i kontakt med gräs.
Nu när hon är HELT eksem och prickfri vore det så trist om det skulle komma tillbaka. Det kliar ju så..Han mår bra, tackar som frågar! Vi har ett jäkla skitväder här fortfarande och pollenvärderna är låga så både lilleman och mannen i huset är symtomfria =)
Tråkigt att hon reagerar men skönt hon får mediciner! Hjälper de fullt ut eller lindrar de bara besvären? Hoppas verkligen lilltjejen slipper eksem och prickar, ska hålla tummarna för det! Vore ju för tråkigt nu när hon är så fin...
-
Håller alla tummar och tår för att den nya medicinen hjälper bättre då och att hon slipper problem med andningsvägarna!Tibell skrev 2011-05-28 09:55:27 följande:Aeriusen själv hjälper bara föga. Men nu har hon fått avamys också som vi ska prova.
Det är bara andra dag så än är det svårt att utvärdera.
Men än så länge är pollenhalten låg så vi får se vad som händer när det drar igång ordentligt
Hon har förut fått mycket astma och massa slem i lungorna pga av allergin
När det var som mest al och hassel ute spydde hon slem om hon var ute och lekte för länge :(
Hoppas G slipper fler besvär nu och att det "bara" var björken han reagerade mot :) -
Tack men sonen tål tyvärr inte majs heller...Jaramla skrev 2011-05-28 11:58:40 följande:jag tipsade i celiakitråden om änglamarks corn flakes (finns på coop) som innehåller malt från majs!
-
Lillskruttet: Har inget att tillägga som de andra redan skrivit utan håller helt enkelt med dem... Lycka till med rytandet, håller tummarna för att de tar er på allvar och lägger in er så luftvägarna blir fria en gång för alla! Stor kram
-
Jag köper teff i grannbyn på coop-affären där, eller på coop forum i stan... Så kolla någon coopaffär är mitt tips! Har inte sett det på någon icabutik, inte vad jag tänkt på iaf...t0va skrev 2011-05-30 01:01:57 följande:En helt annan sak, jag har börjat kolla lite recept på bröd och det står bla. Teff, vart hittar jag sånt, har kollat på ica kvantum och maxi men inte hittat.