Allergitråden
Älsklingen, torrfläckarna som nu inte är röda. Har ni ätit ägg det senaste?
Älsklingen, torrfläckarna som nu inte är röda. Har ni ätit ägg det senaste?
Ska man skratta eller gråta?
Har lite turer fram och tillbaks med dagis för att hitta en lösning och fick idag frågan om det var bättre att ha sonen där vid frukosten än lunchen för att undvika bl.a. såskladd (alla såser, redningar osv baseras på vete) vid lunchen....
Mmm, det är ju positivt att rektorn börjat fundera på lösningar. Men att sätta honom mitt i musli, gröt och smörgås-målet istället kanske inte gör det hela så mycket bättre med tanke på att det är vete och havre-kladd/damm/smulor vi vill komma undan...
Det luriga med sonen är att sätter de honom brevid en mjölkallergiker som dricker havredryck och har havrebaserade grejer och det spills är det betydligt värre än om det spills mjölk.
Miralicia, mm, ibland är det inte så genomtänkt. Vissst är det smidigare för det dagiset som slipper. Och det känns sjukt att "vägra" allergidagis eller behöva avliva katterna och vara hysteriskt noggranna även med pälshår för att dagiset ska få det lättare...
Men jag har ju dessutom pratat med allergidagiset och fått svaret att de inte tar bort havre och vete till övriga, så jag ser inte hur det skulle bli bättre för sonen ens förutom att personalen har större kunskap/erfarenhet och bättre städ skulle jag gissa..