Blå Flygare skrev 2010-11-23 22:42:36 följande:
kola! jag har ett recept i min blogg som är super, har bjudit icke-allergiker på det och de har frågat efter receptet
sen det man kan sakna som jag inte vet om det går är rocky-road-godis. glögg-bollar har jag tänkt göra i år för första ggn, men på ren havre. Du har väl ett recept på chokladbollar med kokos, har du testat det med glögg??
Förra året gjorde jag egen choklad för att dryga ut med mellan all choklad, bra att ha om man inte får tag på plamils eller budgeten inte tillåter den till allt.
Myser med glögg nu
A har kräk-hosta, och vad för bättre varm röd saft finns än glögg mot hostan?
*antecknar lite förslag* kola var med på listan, glömde bara skriva med det nu.
glöggbollar har jag inte testat tidigare heller, men en grov gissning är att det nog blir bättre med boveteflingor än kokos - kännss risk att smakerna skär sig rätt rejält.
Förslag på annat ätbart som inte är godis men lite julrelaterat?
Dottern klarar ju choklad med spår numera så jag kan ju köpa vanlig "mörk" choklad som är utan mjölk och soja (och själv kan jag ju göra avvägningen för egen del om jag vill chansa och sen ta en allergitablett om det skulle börja klia av vetespår)- rätt praktiskt (eller i varje fall betydligt mer ekonomiskt) när man vill experimentera i köket med chokladiga saker