Allergitråden
K Kavat, Angel & trållmor har fått mail nu.
K Kavat, Angel & trållmor har fått mail nu.
He did it again så just nu har jag en tjej med ont i magen och som har svårt att somna - och jag ska gå upp vid 5 i morgon bitti för att sen lämna på dagis strax efter 6.
Sambon får typ totalt hjärnsläpp eller jag vet inte vad. Jag köpte glass(pinnar) som stora barnen önskade sig (typ magnumkopior, vanlig mjölkglass) när lilla tjejen var med innan idag. Så därför visste hon att det fanns glass i frysen när jag sen hämtade stora tjejen och sprang bort till affären för lite frukostmat. Så naturligtvis började lilla tjejen att tjata på pappa om att hon ville ha glass. Så han ringde till mig och frågade om lilla tjejen tålde pinnarna - NEJ, men det fanns en oöppnad burk med Oatlys kolaglass i frysen så den kunde hon få av. Ok, då får hon av den, sa han.
I frysen fanns det också kvar ca 1/3 av en förpackning "vanlig burk-mjölk-glass" i ca ½-litersförpackning som stora dottern önskade sig en tidigare dag. Förpackningen är inte det minsta lik Oatlyburken utan mörkblå och i papper. Och jag hade noga beskrivit föär honom på telefon hur oatlyburken såg ut och var i frysen den fanns och att det också står Oatly kolaglass på den.
Gissa vilken glass det blev han tog fram?
När jag kom från affären så hade hon satt i sig lite drygt 1½ dl gräddglass som då alltså innehöll grädde och lite olika andra mjölkvarianter, fruktkärnmjöl, guar och pecannötter
Hej Miralicia
Jag saknar dina uppdateringar i bloggen. Tittar in då och då efter recept