• EL I

Allergitråden

Mela78 skrev 2010-05-25 18:38:15 följande:
    Inte för att det är till någon egentlig hjälp för dig, men vår son har haft några gånger lite oklar feber utan så mycket till andra symtom, kanske lite lösare i magen. Har har inga allergier som kan ha orsakat dessa feberepisoder.
    Nä jag tror inte heller det har med allergin att göra men jag tänkte utesluta alla eventualiteter
    Det är säkert bara nån vanlig infektion. Han brukar aldrig vara sjuk så nån gång ska ju han också bli det
  • EL I

ja jag får vänta och se. han har ju haft feber i 2-3 dagar nu så de borde ju komma isf. stora sonen hade det men han fick det i omvänd ordning men enligt barn mott så var det ändå tredagarsfeber så det kanske är därför jag inte tänker på det.

Mest orolig över att han var så slö i kväll, men jag får försöka väcka honom i kväll och se hur han är då.

Kavat skrev 2010-05-25 19:27:58 följande:
    3 DAGARS FEBER? Om han blir prickig efteråt...
  • EL I
    Tibell skrev 2010-05-25 20:16:03 följande:
    Nu kommer jag igen och stör =( Är inte meningen att ta upp forumet med mina egna problem men jag behöver bara skriva av mig. Ni behöver inte svara eller så Blir bara så himla ledsen på min sambo och hans mamma. Efter jag bokat läkartiden var jag jätte stolt över mig själv och ringde för att meddela sambon. När han kommer hem från jobbet berättar han att han pratat med sin mamma om detta och båda två ansåg att läkarbesöket är onödigt. De menar på att anledningen till att jag är så trött är för att jag äter dåligt!! Okej att jag kanske inte alltid äter jätte bra men frukost+herblife shake ( måltidsersättning ), middag samt kvällsmat äter jag varje dag, stora portioner också dessutom. Mellanmål försöker jag äta ibland iallafall! Men de menar alltså på att jag ska äta lika mycket mat som en vuxen karl gör, då kommer jag må bra. Men ska en 23-åring som är 155 cm kort och väger 42 verkligen äta lika mycket som en vuxen karl för att kunna fungera och bete sig som en normal människa!? Jag försökte förklara för honom att det självklart kunde vara matbrist som orsakar min trötthet men jag vill ha en läkare som talar om detta för mig isåfall. Jag har alltså varit konstant trött i 3 år, känns inte som om det bara har med maten att göra. Sen har jag ju som ni vet fler besvär än bara tröttheten med förstoppning, illamående mm. Men denna trötthet är inte normal. Jag kan inte ens längre leka med mina barn utan att sitta och gäspa samt kämpa för att hålla mig vaken =( Som sagt, ni behöver inte svara. Blev bara så himla besviken!
    ärligt talat hade jag blivit SKITARG om min man sagt så till mig!!!!!!!!!!!!
    Han verkar ju inte förstå hur du mår. Vadå ska äta mer, ja det kan man ju göra men man kan inte bli SÅÅÅ trött av att äta så pass mkt som du ändå gör. en sak om du inte åt nåt alls!!!
    Nä om jag vore du skulle jag skälla ut honom - faktiskt!

Och vadå ett onödigt besök?? Vi säger att det nu är "onödigt" vad gör det??? då har du i alla fall fått svar på dina frågor! Nä det var bra att du ringde!!
  • EL I

a

Ellisizza skrev 2010-05-25 21:00:13 följande:
    Han vill gärna ha sitt nattmål och gråter om han inte får. Om man ger en mindre mängd kan han börja gråta när flaskan är slut. Har inte hjärta att låta honom vara hungrig då. Har inte provat göra välling än. Vet inte riktigt hur jag ska blanda det. Kan inte ge köpevälling utan det måsta blandas på Neocate i så fall.
    angående mat på natten. vår stora son åt till o från på natten tills han var nästan 3 år gammal. inte varje natt men när han vaknade (sov oftast hela nätter) så ville han ha välling och det fick han. han slutade utan problem med det när han slutade med vällingen.

vår lille son dricker nutra nästan varje natt, brukar dock inte blanda den så "tjock" som man ska utan t ex ta 4 st mått istället för de 7 man ska ta till den mängden vatten. Tycker inte det är så farligt faktiskt!
  • EL I

blå myran: hhåller tummarna!! Hoppas det funkar. det underlättar ju alltid!

• EL I
    Mama Law skrev 2010-05-26 21:27:50 följande:
    liten uppdatering. Kom hem igår efter en inläggning med wiking på falu lasarett då han åkt på en rejäl infektion med både staffar och streptokocker i sina sår/eksem. Han hade varblåssor som började på foten men spred sig till resten av kroppen. Så blev inlagda i fredags och kom hem igår. Leo åkte på en kraftig allergiskreaktion i måndags så han ska in och ta prover i morron så får vi se vet inte om det beror på pollen eller om det är nåt han ätit, till botten ska vi med det iaf. annars kraxar towa och alvin på som vanligt.
    usch att det aldrig tar slut!!!
    Kavat skrev 2010-05-26 21:30:07 följande:
    Någon vars barn fått eksem runt hela halsen?! Började i nacken, fast längre ner i nacken. Trodde det var att han kliat från en lapp på en tröja eller något, men nu är han helt rödknottrig och det går runt på framsidan mellan hals och bröst... Nya symptom är aldrig kul, speciellt när man inte vet varför...
    nä man blir lika förvirrad varje gång!!! hoppas ni kommer på vad det är snart.

Jag har börjat fundera på om sonen inte har feber pga förstoppning. Han har haft som typ klumpar i sin lösa avföring. I dag var den inte lös men han hade fortfarande klumpar i. Han blir helt galen när man ska torka honom när man byter blöja men ALDRIG om han bara har kissat. Han rullar runt och kryper ihop och verkligen "flyr" när man försöker torka. Han ligger på mage i sängen med benen uppdragna under sig och gnyr i sömnen.
    Det konstiga rä dock att vi ju tolkade det som om han blev förstoppad av vete, men nu får han ju ingen vete!
  • EL I

Blir totalt galen. Sonen är frisk men han är vaken på nätterna, i natt 21-23 och 03-05:30!!!!!! Sen sov han till 07....fattar ingenting. Såhär var han ju innan vi tog bort vete med skillnaden att kinderna är fina och magen inte är svullen. Gggaaahhh!! Han gnäller och pratar om vartannat. Han är ju 1 1/2 år o borde ju sova på nätterna

• EL I

Ni som haft barn som varit/är vakna på nätterna, hur visar det sig?? Skriker de hela tiden?
    Har de någon gång sovit hela nätter?
    Somnar de om snabbt?

Vi håller på att bli helt tokiga på sonen. Han sov som sagt hela nätter mellan han var runt 4-5 månader fram till 8-9 månader, efter det har det strulat i stort sätt hela tiden. Han sov ju hela nätter då när vi tog bort vete först, men nu är det likdant igen.
    OM du nu bara var vete så borde det ju hålla i sig även nu att han sover hela nätter och om det inte bara är vete utan nåt mer så borde han ju aldrig sovit hela nätter eller hur??? Fattar ingenting.

Hans uppspända mage är borta och kinderna är helt bra sedan vi tog bort vete så på så sätt så verkar  det ju vara vete, men varför sover han inte på nätterna???
    tror inte det är rätt väg att gå att ta bort sömnen dagtid, tror det handlar om något annat.

Måste få lite råd, tror jag blir tokig snart!! Ska på 1½ års kontroll med läkarbesök (hans allergiläkare är även barnläkare på bvc!) så jag ska fråga då men tänkte om ni hade några idéer fram till dess.

Kavat, du har ju funderat på sojasläktningar MEN om det nu var det så borde han väl inte blivit bättre i sömnen när vi tog bort vete?? Så borde ju bara mage o kinder blivit bra men sömnen varit kvar isf?
    Han verkar ju inte direkt ha ont heller...han pratar, sjunger, skriker och gnäller om vartannat...så det är inte så att han skriker o gnäller hela tiden.

Ursäkta mitt långa inlägg men vi håller på att gå under. I natt var han ju vaken sammanlagt 4½ timme som jag skrev förut, KAN ju inte vara rätt?!??!

• EL I

Kavat: tja du nätterna går verkligen dåligt. Vaken 3-5 timmar per natt uppdelat på 2 ggr ungefär. Vet inte alls vad vi ska tro om nätterna. Han gnäller först i sömnen och vi går in, han lugnar sig. Håller på så kanske en halvtimme sen slutar han skrika och sen är han bara pigg...Han har inte ätit nåt annorlunda när han varit sjuk för han har vägrat äta nåt alls. Idag fick han en vanlig macka ca 2x2 cm efter samtal med dietist. Han fick 3 timmar senare EN röd kind, trodde han slagit sig men 30 min senare blev andra kinden lite röd. Får se i em hur det verkar, kommer i alla fall provocera så vi är HELT säkra nu så vi slipper vela. Känns trots allt bra att provocera eftersom vi inte gjort någon medveten provocering. Hans temperament är nog det värsta men det börjat vi lära oss nu och vi vet hur vi ska göra för att det inte ska bli så.

• EL I

i dag har sonen fått ytterligare en bit macka, lite större bit. Han har fortfarande inget problem med magen. kinderna är lite "rosiga" men inget knallrött.

Vi hoppas innerligt på att det "bara" är eksemen i ansiktet han får av veta och att det med magen var ett sammanträffande. Får han bara eksem så kommer vi att ge honom vete för det är såååå mkt enklare. Kanske har det berott på något annat som gjort att vi trott det varit ett sammanträffande.

Humöret var ju bara bättre i 2-3 veckor o hade det varit vete så hade det ju fortsatt vara bra humör men det har det absolut inte varit, likaså sömnen.

Jag tror o hoppas att magen o humöret bara varit en slump, att det varit samma problem med magen som storebror haft.

Svar på tråden Allergitråden