Allergitråden
Försök att påpeka att det inte räcker rekomenderad tid men om dom då svarar att ja men ni ska egentligen inte ha rätt till förskrivning så var nöjd!
Sen är det tyvärr så att veteallergi INTE är en diagnos som ger rätt till förskrivning om man ser till lagen...
Eller jag kanske ska förtydliga... det finns diagnoser som ger rätt till förskrivning tex gluten eller laktos (ja helt otroligt) men sen kan man få förskrivning pga födoämnesintolerans men det är egentligen inte riktat till barn enligt dom dokument som jag sett utan allt är ett flytande utan solklara regler och lagar
t0va det låter som dom inte tror på dig! Att ni inte fått en äkta diagnos utan bara låter dig hållas tills han blir 6mån. Jag hade vissa tankar på att föra över dottern på vanlig välling från ICA/COOP men dietisten blev blåtokig av tanken för den har inte alls samma näringsvärde som Neocate. Hon (dietisten) menade att det var tack vare Neo som dottern inte hade tillväxtstörningar och att det mer eller mindre är omöjligt att få fullvärdig kost för ett växande barn med dom kostinskränkningar som dottern har.
Sök ny läkarkontakt! Är mitt enda tips. Att be föräldrastödet om hjälp kanske kan fungera nu och att ni får det ni vill utskrivet men det hjälper inte för att ändra deras inställning till er och därför är jag mycket tveksam till det och ser det snarare som en lösning B eller ännu lägre i prioriteringen.
t0va När åker ni söderut?
Men vafan med den inställningen så kan juh vete vara ett vegetabiliskt fiber... Det är väl en jävla tur att soja och jordnöt tillhör EUs tvångsmärkningslista för annars kan dom säkert också ha något jävla fiber... *muttrar surt och nej det är inte min dag idag heller, inte ens denna vecka, eller varför kinka... MÅNADEN*
Trållmor: Vi åker upp till Svall på söndag och jag har en himla massa Neo Adv så jag ska kolla datumen så... för det är nog rätt länge tills vi åker upp nästa gång och om det inte är en evighet kvar så kan du få ta det så dom inte går till spillo. Försöka oss på en dejt? Vi stannar till 7/1
Östra skickar alltid ut ett standardbrev om att det är upp till 90dagar väntan. Det gör dom flesta mottagningar nu för tiden som det är det som är garantin. Dock är det brist på läkare på allergologen men ett patch görs nog hos en sköterska så det bör väl kunna fixas