mithrandil skrev 2011-02-28 10:31:21 följande:
Jag ringde barnmott precis, de ska ringa upp vid 14 i eftermiddag så får vi se vad de säger. det kanske är så att de också tycker att vi ska avvakta eftersom hon varit dålig. Hon är pigg och glad idag men fortfarande lite knastrig så helt bra är hon ju inte ännu.
Vi har inget recept på ersättning. det har jag köpt utan recept för att jag velat att hon ska ha det.
Vi skulle väl få recept när vi väl har konstaterat men jag valde ju att utesluta självmant eftersom de inte tyckte jag skulle göra det.
K Kavat: Kan astman bli sämre om hon får i sig mjölk? Då vill jag ju verkligen inte börja provocera nu.
Berätta då att du tycker att det har blivit en klar förbättring så tror jag inte att du behöver provocera för att få recept. Tänk på att du har större chans att få med dig läkaren om du själv låter säker på att det är mjölken som är problemet. Tvekar du så kommer även läkaren tveka. Kan ju vara skönt att få ett recept så att ni kan fortsätta mjölkfritt tills det känns ok för er att provocera. Det är skönt att kunna ta det lugnt med provoceringarna och inte behöva stressa fram ett resultat.
Vi provocerade med ägg i helgen. Tror att det gick helt ok, lite dålig mage men är inte säker att det beror på ägget eller nått annat. Vi får prova vidare nästa helg
. Jag tycker verkligen det känns som att både ägg och mjölk är på väg att växa bort. *hoppas, hoppas*. Senaste gångerna hon har fått i sig små mängder mjölk har vi inte sett några tydliga reaktioner så det är väl nästa sak att testa. Men först ägg sakta men säkert.