Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

Allergitråden

Eki: Jag köpte billiga öronproppar på Apoteket och hade dom inne mer eller mindre dygnet runt första året då C skrek i upp till 8timmar utan ens 2min paus. Efter ett tag så blev jag imun, jag misstänker det iaf för jag minns inget. När det är överjävligt så stänger man av och sen minns man inget efter ens...

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

Tova: Vissa barn tål inte alla "mjölkallergi" ersättningar. Min reagerade på Nutramigen (Althea fanns inte på den tiden) och Profyllac hade leveransproblem så den testade vi aldrig och Neocate funkar super och gjorde det direkt.

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

Mamsie: Jag tycker det är oerhört synd för Max men min egoistiska sida hurrar för att du reagerar och blir arg. Tyvärr så är ungefär jordnötter och kanske ägg det enda som räknas som luftburen allergi om man frågar allmänheten. Luftburet mot mjöl är "såååååååå ovanligt" eller hur är det nu??? *suck*

På dom!!! Låt alla graviditetshormoner komma till användning... go go go!!! *hurrar*

• Cs mamma

Kavat: Glad att kunna roa... dom har även satt restriktioner gällande hennes medicinering så inte nog med "inga luftvägsinfektioner 14dagar innan" hon får bara HALVA sin normaldos av förebyggande medicin + att hon absolut inte får ta kortisontabletter... Detta i värsta blåsten, kylan och förkylningstiderna... grattis!

• Cs mamma

Sen kanske dom har olika hydrolyseringsmetod och hydrolyseringsgrad....

• Cs mamma

Jag VET att iaf 2006 så var det olika mjölkproteiner som hydrolyserades i Nutramigen respektive Profyllac samt att det var olika metoder så alla var på mig som tusan att bara för att C reagerade på det enda betydde det inte att det andra också hade gett reaktion.

Personligen känner jag att sure det är billigare med dessa ersättningarna men OM en mamma kommer och säger att problemet kvarstår när man testat en av dom billigare så bör man slippa mixtra och tjaffsa och dom bör skriva ut Neocate så man kommer runt hela mjölkproblmematiken.

• Cs mamma

Hade om jag kunde ringt Mamsie en gång i timmen i natt så hon inte fick sova och var extra aggressiv i morgon... Låt kommunen få sig en känga när du ändå håller på och jag kan ge dig kontaktuppgifterna för min stadsdel så dom får veta att jag inte är så hemsk, eller unik som dom vill påstå. Men om någon ska vara värre än mig så är det nog en höggravid kvinna med pinvärkar som måste komma på tal... och sömndepreverad

• Cs mamma

När ni pratar körteln bakom näsan kan jag säga som så... C har juh en jobbig astma och som hon verkade tät och det var tungt ofta så fick vi remiss till ÖNH. Väl där så sa dom att körteln var precis på gränsen till vad dom opererar när dom tittade genom hennes näsa (hon vägrade låta dom titta genom munnen) och dom tyckte väl att ok egentligen brukar vi inte operera den storleken men som hon hade besvär så ok.

Efter operationen så berättade läkaren att körteln hade varit droppformad och jättestor men det hade inte synts genom näsan och hon var även tveksam om man hade sett det genom munnen som det var så långt bak att som hon sa det är sällan vi tittar så långt för det är så obehagligt för barnet.

Hon var superbra i andningen i 3mån och visst idag är hon bättre men jag tycker att det ändå går åt det sämre igen och det är 1år sen op i feb.

• Cs mamma
    t0va skrev 2010-12-11 21:34:37 följande:
    Ännu en fråga, om vi får recept på mat. Blir väl 6 burkar/uttag antar jag. Kan vi hämta ut 2 omgångar samtidigt då? Så slipper vi ränna runt och leta efter maten i en annan stad under julen. 
    Jag har både beställt flera uttag på en gång och beställt till annan adress just för att slippa släpa.
  • Cs mamma

Alltså du har väl fått vita recept dvs livsmedelshänvisningar? Då är det bara att när du skickar in dom så skriver du leveransadressen till dina föräldrar och under övrigt får du skriva om det ska ställas utanför huset eller om din mamma eller så ska signera. Funkar superbra!

När man skickar in så kan man beroende på landsting ibland välja att hämta på apotek eller få hemlevererat. Vissa levererar bara hem. Eller hem säger jag, dom levererar dit du vill. Men om du kan välja mellan leverans och avhämtning på apotek så kostar leverans 39kr så det är värt pengarna flera ggr om

Svar på tråden Allergitråden