Allergitråden
Tack alla ni för att ni hjälp mig reda ut det här med IgE =) Läste någonstans att gränsvärdet på barn runt 1 år ska vara 10. Hon är ju 7 månader och har 17 så det borde ju inte vara någon fara på taket, en liten förhöjning bara =)
Då vet vi ju att hon iallafall har allergier i sig, eller benägenheter att utveckla allergier?! Ni ska veta hur många gånger man kännt sig en aningens hypokondrisk när det gäller dottern och hennes allergier. jag tänkte så senast som i förra veckan att hon kanske inte ens är allergisk mot mjölk, och inte soja heller för den delen. Men nu fick man ju reda på att jag har haft rätt hela tiden, och det är en otrolig lättnad. Hoppas ni förstår mitt surr ;)
Tog ett ordentligt snack med svärmor idag. Så nu äntligen förstår hon hur viktigt det är att minsta dottern INTE får något med minsta lilla mjölk i sig. Hon sa något i stil med " tja men hon blir ju inte dödssjuk , lite eksem har väl ingen ont utav" Och jag kan hålla med henne. Visst blir inte hönan dödssjuk men hur kul är det på en skala med massa kliande och svidande eksem på mage/rygg/armar+ dålig och ont i magen ?! Måste ju finnas roligare saker att syssla med ?!
Hon förstod nog mitt resonemang. Hoppas jag.
Men det kommer dröja innan jag vågar låta någon vara barnvakt åt henne. Kankse om det är här hemma där vi ändå inte har några mjölkprodukter. Då kan de väl knappast misslyckas ;)