Allergitråden
Tryckte iväg lite för tidigt: för att få igenom det där med städet har jag fått KÄMPA, men det går om man är riktigt envis.
Tryckte iväg lite för tidigt: för att få igenom det där med städet har jag fått KÄMPA, men det går om man är riktigt envis.
Jag läser att ni skriver mycket om utslag och eksem. Siri har en del utslag och eksem som kommer och går. Ibland kan jag härleda det till något och ibland inte. En del barn har känslig hud som behöver smörjas dagligen för att se fin ut. För att vår dotters hud ska se fin ut måste vi smörja med locobase repair när det är sämre miniderm när det är bättre. När hon har badat smetar jag in henne i badolja och ibland måste vi smörja med kortison. Om ni kollar i mitt bildgalleri finns det bilder på hennes eksem i ansiktet när hon äter andra frukter än banan. Prickarna var där hela tiden inte bara när hon precis hade ätit något hon inte tålde.
Älsklingen: I sinlac är det inte sojaprotein utan sojasläktingar. Inte riktigt samma sak. Min dotter tål sojasläktingar som ärtor osv och sojalecitin men absolut inte sojaprotein. Om jag ska vara ärlig känns det som om du flaxar mellan olika saker som du provocerar och inte ger det tid. Ta det lugnt och ta en sak i taget även om det är påfrestande för tålamodet. Det är inte lätt, det vet jag, men för att få någon ordning så är det lättare att verkligen ta en sak i taget i ett par dagar.