Inlägg från: Prince or Princess |Visa alla inlägg
  • Prince or Princess

Allergitråden

Grodan81: är lite osäker faktiskt, men har läst det i boken från BVC plus att dietisten sagt det. Men det handlar väl om barn under året ffa?? Bildas väl skadliga ämnen tex akrylamid, fast det trodde jag bara var kolhydrater. Så när det gäller kött vet jag inte, blir säkert nåt skadligt där med?

• Prince or Princess

Alrro: det vore nåt det.. mycket fett iallafall

• Prince or Princess

Myntha: det där med "korvar" lät ju jättebra!! Måste jag absolut göra!

• Prince or Princess

Bobbosmamma: innehåller det mer omega-3?? Jag har köpt köttet för det kändes mer "pålitligt" än vanligt med tanke på att trad. uppfödda får väl spannmål att äta, så jag tänkte att hon kanske inte tål vanligt. Men ska testa vanligt så fort vi kommit lite längre, som sagt det är inget billigt kött. Men eftersom hon knappt äter nåt annat så blir det väl inte så dyrt totalt sett.. Bra att du fick lite tips om maten! Även läkaren är krånglig med att skriva ut, särskilt när det inte är vi själva som betalar... Men vi fick ju 1 kart /6 uttag så vi ska väl klara oss tills vi får tiden hos henne. Maken skulle ringt dietisten, men bestämde sig för att ta det öga mot öga med henne när han ska dit (jag vägrar gå..) får väl se hur det går.. Känner mig helt matt. Verkar som jag måste söka nytt jobb efter mammaledigheten också, så jag känner mig helt stressad över det också blä

• Prince or Princess

Vi har faktiskt gett både gurka (fått det 3 el 4 dagar, och har även ätit det innan vi började från noll m neocaten) och vårgårdaris här hemma idag (inte bra att ge båda innan man testar klart, jag vet) och INGA reaktioner hittills iaf :) hoppas det håller i sig, nu när vi gjorde så som inte var helt optimalt.. Hon var iaf överlycklig! BÅDE gurka OCH rispuffar!

• Prince or Princess

Nää! usch vad ledsen jag är. Vad vi än testar så reagerar hon på det! Nu är jag helt säker på att hon reagerar på gurka OCKSÅ! Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Hon kan ju inte bara äta ris, kött o neocate?! Dietisten kommer få ett spel. Men jag KAN inte ge henne sånt hon inte tål! I natt vaknade hon massor och kliade och kunde inte somna förrän jag gett henne panodil (kan ju varit tänderna också) men iallafall får hon hysterisk klåda och eksem av gurkan. Ska testa skalad ekogurka imorn, men om inte det heller funkar vet jag inte vad jag ska ta mig till! Ska baka på teffmjölet tänkte jag, men då är det ju många ingredienser i så man vet inte vad hon reagerar på om hon gör det. De snällaste, potatis, majs, gurka, blåbär, sv vinbär funkar inte. Vad kan jag då testa med i grönsaks-, fruktväg? Hon reagerar även på hirs och /eller quinoa har jag tyvärr insett. Vad ska jag göra? Har någon nåt annat tips? Känner mig fullständigt förstörd när vi aldrig får lägga till nåt till hennes mat :'( är sååååå ledsen nu. Sen typ 2 månader har vi inte kommit någon vart alls!!

• Prince or Princess

Men vad trött jag blir på denna telefonen. Hjärtan går inte att göra, för då försvinner hela resten av inlägget :( skrev iaf att jag ska börja testa mango o palsternacka. Och aerius ska jag fråga efter! Luftburet reagerar hon aldrig på annars, när hon bara får ris o kött reagerar hon aldrig nämligen! Och vi andra äter "allt jämt"

• Prince or Princess

Hon reagerar ju på kontakt, men jag är jättenoggrann. Kanske inte tillräckligt?

• Prince or Princess

Förstod det (med köttsaltade)... Banan funkar inte heller :( Jag tycker alltid det mesta verkar funka i början, så jag tror jag är säker, sen reagerar hon helt plötsligt och reaktionen blir värre o värre.. Kanske kan ge gurka en gång i veckan typ..?

Svar på tråden Allergitråden