Inlägg från: Prince or Princess |Visa alla inlägg
  • Prince or Princess

Allergitråden

Nu har vi testat quinoa, ingen hit direkt.. Men hon får väl vänja sig. Och när jag räknade lite närmare insåg jag att jag räknat fel!! Inte 2,2 kilo utan 1,2 kilo viktuppgång. Tyckte väl det lät mycket men hon ligger nära medelkurvan nu iallafall.

• Prince or Princess

Ja får försöka göra nån gryta när vi fått se lite mer vad som funkar! Bra ide! Tack! Jag sköljde jättenoga, men stod ändå och funderade på om det kunde finnas andra frön i. Var från saltåkvarn. Finns teff på Ica i Kungsbacka?

• Prince or Princess

Ica i kungsmässan menar jag :)

• Prince or Princess

Jämfört med 159 (inkl frakt) på internet så gör tian inget ;) ska ändå till kungsmässan nån dag!

• Prince or Princess

Vi bor inte i kungsbacka, utan i gbg. Men Hmm.. Vad beror det på att så många av oss bor i Göteborg och runt om?! Är det nåt i vattnet som ger allergier eller?! Stordate låter skoj

• Prince or Princess

Vilken tur att det finns andra här med hoppet är inte ute för oss i Gbg än då ;-D

• Prince or Princess

Bobbosmamma: tänkte på det du skrev om risgrynsgröten, att du ger med kanel. Min äldsta tålde knappt någon krydda öht! Absolut inte kanel.. Kanske därför Loa inte vill ha?

• Prince or Princess

En liten fråga... Ett par gånger om dan får lilla fröken röda kinder helt plötsligt?! Inga andra symptom på något sätt. Funderar på om det kan va tex pussar osv. Storasyster älskar att ha leksaker i munnen och sen delar hon med sig till lillasyster :/ borde jag försöka göra nåt åt det tro? Hon verkar inte ha ont av det alls. Eksemet är helt borta och hon blir inte röd i blöjområdet. Sover FANTASTISKT bra!

• Prince or Princess

Mamierica: här verkar det inte alls hänga ihop med utevistelse. Och dreglar gör hon inte just nu heller. Knepigt detta..

• Prince or Princess

Nån expert: Hmm.. Kan det va luftburet från vetemjöl? (syftar på min tidigare fråga om röda kinder) quinoa verkar funka :) även om hon inte är särskilt förtjust i det så går iaf några korn ner.. För de röda kinderna kan väl inte va från quinoan?! Den får hon oftast till lunch, och sen kommer o går det röda under em/kväll

Svar på tråden Allergitråden