Allergitråden
mithrandil skrev 2011-06-28 00:41:02 följande:
Tack.. det var Oatlys havreglass. Ser inget i innehållsförteckningen som han skulle reagera mot. Med alexander misstänker jag egentligen enbart sädesslag och ägg och när vi plockade bort allt från hans kost har han blivit som en helt annan unge. Han vägrar äta allt annat som är havrebaserat än just havreglassen så havre får gå bort för honom.kavat: Tack!
blåsbildning, alltså hon blir röd och får som blåsor innanför blöjan. Främst framtill, ser mycket finare ut baktill.
Annars tycker jag hon är som vanligt. Har sovit 4 hela nätter här nu och det har aldrig hänt förut.
Vad jag har förstått så ska väl oatly ha ren havre? Vår förra dietist här i vbg sa det iaf?
Men är det så så är det kanske givet då. Amanda försöker jag nog lite till med, tycker hon borde blivit mycket sämre ifall hon varit känslig/allergisk mot havre?
tes: tack! ja, det var oatlys havreglass. Hittade ingenting om soja eller släktingar i innehållsförteckningen.
Får hon blåsor av kisset sådär så är det väl ett rätt säkert tecken på att hon inte tål det. Kisset ligger ju emot huden hela tiden i blöjan. Det är typ så patchtest funkar. Min lille får blåsor av fisk bl.a.
Hur går det för er?