Allergitråden
Du har inte köpt i lösvikt eller? Låter märkligt... Du kan väl dubbelkolla vid tillfälle på din påse? Är det verkligen Risenta?
Mellankillen fick prova Filur, GBs glass.
Jag har för mig att det kan vara spår av annat, men står inget under glassen på hemsidan... Faktum är att jag tror att den funkade. Denna gång. Det är i alla fall värt att prova igen någon gång!
gb.se/produkter/filur/
Innehåll
Apelsinfruktis och is med hallonsmak.
Ingredienser
Vatten, apelsinjuice framställd av koncentrat (17%), socker, fruktsocker,
syra (citronsyra), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl), arom, färgämne (betanin, kurkumin, antocyaner).
11.Om det jag är allergisk mot inte finns med i ingrediensförteckningen kan jag då vara säker på att inga spår av ämnet finns i glassen?
Vi kan ej garantera till 100% att en glass inte innehåller spår av ingredienser från en annan tillverkning då många olika sorters glassar tillverkas i samma fabrik. Man ska även vara observant på att innehållet i en styckesaksglass kan skilja sig åt från samma glass som finns i multipack. Läs därför alltid innehållsförteckningen noga på den aktuella glassen! Om receptförändringar sker ger alltid den aktuella förpackningens ingrediensförteckning korrekt information om innehållet.
Mithrandil, Inte säger jag. Ta bort och sen när de mår bra kan man provocera med ricedream omman vill. Men det är viktigt att få dem bra först. Det är ju ändå flera barn i tråden som reagerat på den. Jag vågar inte ens försöka men jag vet ju hur känslig min kille är redan.
Coop brukar ha i ordinarie sortiment och Ica kronan här. Har du kollat Hajen? Sen kan man be att de tar in. Whillys är dupera åra med det men Ica och Coop borde kunna. Man kan ju köpa/ beställa flera flak när man handlar här, de kanju stå i rumstemp och låååång hållbarhet.