Allergitråden
Vi har precis fått reda på genom pricktest att dottern är allergisk mot ägg. Sedan tidigare vet vi om sesam och jordnötter också.
Jag har länge misstänkt mjölkallergi men pricktester visar negativt. Har nu förstått att långsamma reaktioner inte syns på pricktest utan bara lapptest. Kan man göra ett lapptest själv och isf hur?
Bör man misstänka soja också eftersom det är en baljväxt som jordnöt och även ofta är i kombination med ägg och mjölk?
Tack på förhand!
Men sen är det ju så att man ibland känner på sig rätt så misstänker ni mjölk så ta bort det.
I och med jordnötsallergin som är en baljväxt så hade jag tagit bort alla baljväxter (ärtor bönör mm), guarkärnmjöl mm också. Kolla min sojablogg.
Sen när/om ni provocerar hade jag provocerat med mjölk först då det är troligast att hon tål det i och med att jordnötsallergin visar på tester. Har ni kollat soja föresten?
Och ett till tips i och med att hon har så många allergier. Ta det lugnt med havre och vete och se till att ni inte överdoserar det. Ersätt med ris och kokos också istället för mjölken.