-
Carlshamns risdryck är nytt. Katrinplommonpuré har hon testat innan och kan inte komma ihåg att hon reagerat så med torreksemEL I skrev 2010-05-11 18:20:52 följande:ja du, svårt att säga. har hon ätit alla saker förut eller?? Hittade en liten tand som stuckit upp i underkäken...kanske därför hans kinkeri höll i sig över en vecka denna gång. Kanske tanden som gjorde sitt till också!? Skönt ialla fall att han sover hela nätter nu sedan ca 3 nätter tillbaka.
-
Nu när du säger det är jag inte helt hundra på om vispen var diskad i maskin eller bara avsköljd. Sen säger nyss sambon att han åt en chokladbit i bilen och tvättade inte händerna när han kom in. Men han är helt hundra på att hon inte fått i sig några små rester men jag är tveksam. Mjölk är det enda vi vet att hon är väldigt väldigt känslig mot än så länge. Hon har vaknat flera gånger ikväll och varit ledsen =(Kavat skrev 2010-05-11 19:43:51 följande:Ingredienser: Vatten, råris (13%), rapsolja, trikalciumfosfat, salt, stabiliseringsmedel (karragenan), vitamin D2.Min son som är jätte känslig mot vete och havre klarar den, trots att den går i samma maskiner som havre. Men ring dem och fråga om det går något mer i de maskinerna?(Sonen är ju t.ex inte så känslig mot mjölk som din dotter)Det är nog bara till att testa en sak i taget.... Är ni säkra på att inte spår av något annat kommit med ner i gröten genom skedar, vispar mm?
Nu gör jag ingen mer hemmagjord gröt ( hon tyckte ändå inte om den nått vidare ) utan väntar tills den mjölkfria har kommit.
Tack för svar!!! -
Och nu kläcker han ur sig att han pussat henne på kinderna ( där det mesta utav alla eksem satt ) *pucko*
-
Ja ibland vet man inte riktigt om man ska skratta eller gråta ;) Får trösta mig med att han hade rätt dåligt samvete!!Kavat skrev 2010-05-11 21:05:26 följande:Ursäkta, men kunde inte låta bli att fnissa lite här åt din reaktion. Men usch och fy! Skönt om det var orsaken. Det är faktiskt supersmidigt att kunna ge hemmagjord gröt, just för att de där andra alltid restnoteras Men frågan är om eksemen gör henne ledsen eller om hon fått i sig. Hoppas ni lyckas klura ut det sen. Kram!
Jo jag hade önskat hon gillade den hemmagjorda men icke, en kräsen liten dam. Får försöka igen om ett tag!
Nu sover hon jätte gott! Hon kanske vaknade innan av att storasyster skrek och förde ett väldigt liv!? Jag hoppas så i allafall. Men eksemen på armarna/benen och magen tyder ju helt klart att hon fått det i sig, även om det inte var mycket eksem. Hoppas hon inte får allt för ont av det här. Tar ju så många dagar innan de är helt återställda =( -
Åh vad härligt..blir så glad för eran och för sonens skull!EL I skrev 2010-05-12 08:18:21 följande:Måste bara berätta att jag gjorde sagogrynsgröt men värmde den inte mer än att den blev lite ljummen o sen lingonsylt i...han har ätit TVÅ portioner. Kanske nyhetens behag men ett stort framsteg Vaknade en gång i natt men då nerkissad så det räknas inte magen är mindre sååå glad. det funkar!
Har ni backat med havre med eller funkade det ?!
Idag var eksemen borta på skruttan. Så det måste ha varit hans pussar som gjorde detta. Annars brukar eksemen efter en miss sitta i i minst 4 dagar! -
Jaha okej..nu hänger jag med!!EL I skrev 2010-05-12 08:27:20 följande:vad skönt ändå att det gick bort så snabbt!! nu får han väl skärpa till sig :-Pja det är skönt. NÄr vi har tagit bort ALLA sädesslag på dietistens (och mitt ) förslag. VI ska hålla strikt sädesslagsfritt i 2-3 veckor nu sen är ju tanken att vi ska provocera med vete. Som det känns nu kommer jag INTE att göra det.Sen ska vi provocera med havre, råg och korn, ett i taget för att se vad han tål.
Jag hade inte heller velat göra en veteprovocering om jag varit du. Men samtidigt hade jag varit alldeles för feg för att antingen ljuga för läkaren eller bara tvärvägra =) Måste vara en skitjobbig sits! Men är du helt hundra på veteallergin tycker jag nog du ska strunta i provoceringen. Jag är ju så velig att jag hade velat ha en medveten, just bara för att själv inte kunna tveka. Jag är ju lite sådan tyvärr =( -
Kan ju vara så att ni kan skjuta på ?! Tycker med att han ska få må bra ett tag nu!!EL I skrev 2010-05-12 08:39:48 följande:jo lite så känner jag med, att man vill ha en medveten SÄKER provocering men samtidigt har vi inte haft det lugnt sen han föddes för snart 1½ år sen. Vi får se... ska prata med dietisten om vad hon säger.
-
Ja jag har faktiskt bett 2 affärer ta hem den =) En i byn där sambon jobbar och en i byn där vi ofta storhandlar. Hoppas nu de kommer snart! Hönan matvägrar all ersättning och vi har ju precis börjat med matsmakisar. Nu har hon fått pröva välling ett par gånger och det funkar det med !!!saffe skrev 2010-05-12 09:01:37 följande:Har du bett nån affär att beställa hem den nya gröten från Sempers? Den borde ju ha kommit för länge sen menar jag.. Jag bad min ICA närbutik att ta hem till den 3 maj, det var inga problem. Men dom skulle inte ha tagit in den om jag inte bett om det!
-
Lite ot men behöver lite råd
EL I Hur gjorde du när dina barn började rata ersättningen och ville ha mat istället?!
Bella vägrar ersättningen nu och jag håller på att bli tokig. Hon är inte det minsta intresserad av ersättningen och vi har prövat ALLT känns det som. Mat äter hon gladligen men vi har ju precis börjat med smakisar. Kan man öka mängden fort ( istället för 1tsk första dan, 2 tsk andra osv ) om man märker att magen fixar det ?! Känns som om vi inte har "tid" att börja så sakta. Som det ser ut nu äter hon välling morgon/kväll. Dock inte 4½ msk som det står på paketet utan vi kör på 2 msk än så länge. Resten av dagen trugar jag med ersättning men hon vill verkligen inte. Har börjat med smakisar mitt på dagen och sen får hon lite fruktpuré på förmiddagen
Vad ska jag göra ?!??!?!?!? -
Men vi har testat sempers mjölkfria välling nu i några dagar som är gjord på rismjöl och den funkar ?! Idag är det borta i allafall =)