Allergitråden
Det röda försvinner inte som kinderna, det kommer och går men det torra märket är kvar även om kinderna är ok, fast även dem är torra och röda ofta. Funderar på ifall det inte är kanin ändå. För hos mina släktingar hade han inte röda kinder, men de har massa katter istället. Fast samtidigt så har han ju det även på andra ställen där det inte finns kaniner.
bvc började prata mögel, visst i våran lägenhet kan det kanske finnas, är miljonprojektshus vi bor i, men på föräldrastödet har jag svårt att se det. Fast det kan ju vara många andra saker. Hemma hade han inte det så ofta förut som han har nu, men nu krälar han runt också lite mer och ligger på mattan på magen.
Så svårt, men vad kan vi prova att smörja med?
mithrandil: kämpa på, här är det också väldigt turbulent just nu. I söndags efter att jag hade lagt Theo så sa jag åt sambon att jag går ut nu, och så gick jag bara och var borta 45min. Bara jag och mina tankar. Han har inte tagit Theo många stunder och jag fick bara nog. Orkar inte med alla uppvak på nätterna och styra runt allt annat. Sambon har aspergers så det blir ju tuffare och det vet jag men ibland så rinner det bara över. Men vi går i någon form av terapi på föräldrastödet, har pratat om hela familjesituationen och det har hjälpt massor.
Nu ska jag dit själv idag, känns jättebra att få prata av mig lite även om jag har pratat med sambon också. Kände som du när jag åkte till mina föräldrar, dels mådde theo så bra där med sin allergi och det var lungt jag har alla mina vänner där, att komma hem även om jag längtade till sambon var lite ångestladdat. Man glömmer lätt den där andra verkligheten.
Kämpa på så får ni se vart det leder, hoppas det blir en bra lösning för alla vad det än blir.
Men kan det hänga ihop med kinderna?
Märket låter lite typiskt äggeksem.. De "brukar" vara runda och envisa. Men kan såklart vara annat.
Låter väldigt långsökt med mögel... Tror mer på mat i och med att han redan har matallergier...
Det allra viktigaste är nog att man pratar med varandra i tid och reder ut. Kram!