t0va skrev 2011-03-21 11:11:41 följande:
Nu har jag funderat lite till. Vi har tagit bort nutran för nu har vi profylac så vi klarar oss länge. Då slutade han vara trög i magen, men samtidigt så tog vi bort enago.
Nu har vi bestämt att prova havreprodukter istället för färdiggröt ett tag och se om det blir någon reaktion. Nu är hans bajs löst och stinker något fruktansvärt. Jag har inga större problem med sånt, har blivit härdad efter alla år i äldreomsorgen och barnomsorgen, men det här är så äckligt.
Det han får är gyllenmustvälling på rismjölk, havregurt, och havremjölk men inte mer än 2 mål/dygn. Får väl ta och prova några dagar till och sen inte ge det och se vad som händer.
I helgen såg vi att han har en massa små prickar kring munnen och halsen, kan man få sånt av maten eller är det allt dreggel?
Läste på apotekets hemsida om glutenintolerans, att man kan stanna i växten eller växa dåligt. På 6.5månaders kontrollen nu hade han bara växt 1cm på 6veckor, tror han skulle ha växt 4 enligt sin kurva. Fast det var en ny sköterska som mätte den här gången. Vi ska tillbaka om några veckor och kolla.
Vi har ju ändå gett endel glutenmat nu de senaste 2 månaderna, lite gröt och välling. Smörgåsrånen är glutenfria för det vågar jag inte ge än ifall det nu är så. Är svårare att ha koll på ifall andra ger honom ett rån eller inte.
Men vi ser inga andra symtom, nätterna har varit kanon ibland och orolig ibland, men samtidigt är han i separationsfasen nu.
Vad är det för glutenfria smörgåsrån du ger? Det är inte nån sojasläkting i som han kan reagera på? Jag har dålig koll så jag vet inte vad ni har konstaterat för allergier förutom mjölken, men soja är ju inte ovanligt att vara allergisk mot oxå...