ELI 79 skrev 2011-01-03 10:15:12 följande:
Jag börjar tro att sonen är väldigt känslig mot vete. Hans mage har ju varit jättefin och "liten" sedan i går blev den gigantisk igen och han pruttade som fasen! Fattade ingenting! Han som varit så "fin" sedan vi hade varit utan vete ca 1 vecka.
Då frågade jag mannen vad han hade gett honom på morgonen. Då hade han gett brödet som fanns i E.s låda i frysen (har ett fack som bara är till honom så vi inte blandar ihop) och det var ju bra, men då visade det sig ju att han hade gett tekakor med vetestärkelse i
inte så lätt för honom att veta eftersom han trodde att han kunde ge allt i den lådan
Jag hade kvar de tekakorna från att vi skulle testa vetestärkelse på sonen innan vi började att provocera med vete i höstas...
Inte konstigt att han fick en gigantisk mage!!
Jag vet inte riktigt hur vi ska få bukt på det hela. vi måste få in någon rutin som gör at vi inte riskerar att kontaminera. Som det är nu så stoppar ju mannen ner hans bröd i VÅR brödrost
eller lägger mackorna där vi haft våra innan. vi har egen smörbytta och så till sonen men det spelar ju ingen roll om mackan redan är kontaminerad av t ex brödrosten
hur har ni löst altl sånt här?
Vi löser det genom storsanering efter att vi ätit frukost och egen brödrost till barnen. Barnen äter för det mesta frukost först och vi sen, för att vi inte ska behöva springa och tvätta händerna varje gång dom behöver hjälp med något. Resten av måltiderna äter vi i stort sett samma mat, förutom olika pasta och ibland olika sås.