Allergitråden
Läkaren tror ju inte att dottern är mjölk eller soja allergisk eftersom det inte visar på några tester ( Jätte tydligt på provocering dock, men det verkar inte räknas i läkarens ögon )
Så jag tänkta om detta värde kanske kunda styrka allergierna..eller nått. Typ ett bevis på att hon har benägenhet att utveckla allergier. Känner att jag fortfarande inte förstår riktigt. Och det har inte med att göra att du förklarar dåligt, för det gör du inte. bara jag som inte begriper ;)
Kan jag nu testa ägg och vete produkter nu då eftersom det inte visade något på testerna ?! Vill sååå gärna kunna ge henne veteprodukter. Skulle underlätta otroligt mycket!
Annars funderar vi på att göra om hennes lapptest eftersom vi inte hade på dem tillräckligt länge sist. Vet att det inte är 100% tillförlitliga men bättre att ha något att gå på än inget alls. Eller helt enkelt slippa provocera mer än nödvändigt
Jag trodde du var säker på att hon inte tålde vete? Men om du vill tesat kan man alltid testa genom att lägga lite på huden och se om det blir någon reaktion. Sedan går man vidare med ugnslagat tex ägg penslat på bulle osv och ökar mängden succesivt. Alternativt göra liknande med vete. Men var oerhört noga och provocera bara med EN sak i taget och låt det ta någon vecka så du är HELT säker. Mår din dotter bra nu då? Utan eksem osv.